Ki gondolná, hogy olyan fogyasztói termékek, mint a villanymotorok és a robogók a B2B piacterekre kerülnek? Pedig nem csupán Ázsiában és Afrikában népszerűek ezek a szállítóeszközök, hanem egyre inkább Európában is.

Az elektromos meghajtás drámai tempót diktálva tör előre a járművilágban. A villanyautók megjelenése és terjedése megállíthatatlan, de az elektromos hajtáslánc teret hódít a kisteherautók világában, a nagy, vontató járművek között, és nem mentesül e ’nyomás’ alól a kétkerekűek szegmense sem. Az előfutárok már idehaza is ismertek: tavasszal egy tanulságos riportból az derült ki, hogy a villanyrobogó hosszú távon is kiváló munkaeszköz lehet az ételfutárnak.

Ennél egy lépéssel tovább jutott az indiai One Electric motorkerékpár-gyártó cég, mely a piacra dobott két új elektromos motorkerékpárját és egy robogóját kifejezetten szolgáltatásokhoz, nem pedig magánhasználatra szánja – írta a CleanTechnica hírportál. A járműveket teljes egészében Indiában tervezték, fejlesztették – és ott is gyártják. A One Electric azt állítja, hogy elsőként áll elő olyan elektromos kétkerekűekkel, amelyek teljesen ’bennszülöttek’. A járműveket pedig elsősorban a motorbiciklis taxisoknak, illetve a csomagok házhoz szállításának utolsó kilométerén közlekedő kiszállítóknak.

A vállalat elsősorban az indiai és az afrikai piacot célozta meg a kétkerekűekkel, ám piackutatásokat végeztek már a délkelet-ázsiai, a latin-amerikai és az európai igényeknek megfelelő változatok kifejlesztésére is.

Direkt lassú modell

A három normál modell mellett a cég piacra dob egy direkt lassú robogót is, amelyet kifejezetten a rövid utak megtételére szánnak. E KBike névre keresztelt, leginkább egy átépített triál biciklihez hasonlítató járműnek a hatótávja csupán 80 kilométer lesz, végsebessége pedig 25 kilométer óránként. Vagyis: nagyjából ez egy hagyományos, ember hajtotta kerékpár sebességének felel meg. Az egyelőre csak modell, illetve demóképen bemutatott KBike ára arányban áll a szerény tudásával: forintra átszámoltan kevesebb, mint 160 ezer forintot kell majd fizetni érte.

Így néz ki egy standard KBike a tervrajzon. (forrás: One Electric)

A One Electric egyes járműtípusaira már bejelentkezhetnek a magánfogyasztók mellett a B2B-vásárlók is.

Piaci elemzéseink alapján úgy látjuk, hogy termékeink bizonyos módosításokkal eladhatók a nemzetközi piacokon is. Elsősorban a meghajtáson kell itt-ott módosítani és változtatni” – mondta Gaurav Uppal, a One Electric vezérigazgatója. Európában például, ahol a városokban kevesebb mint 60 km/óra a megengedett legnagyobb végsebesség, az XR modell ideális a motoros futároknak. A délkelet-ázsiai vevők figyelmébe az erősebb változatot akarjuk ajánlani ugyanazon a platformon – mondta a cégvezető. Ennek végsebessége 80 km/óra lesz. Az európai és amerikai magánvásárlóknak ajánlhatják V2 és Sport modelljeiket.  Az USA-ba és Európába izommotorokat is szállíthatnak. A 10 kWh teljesítményű motorokkal több mint 90 kilométer/órás sebesség érhető el, – ezt azonban már nem fogják a B2B piacon értékesíteni.

Az első fecske már kirepült

 A One Electric fő célpontja azonban az utóbbi, amelyre szerényebb teljesítményű, 5 kWh-s motorokkal felszerelt kétkerekűeket szállítanak. A vállalat legismertebb elektromos motorkerékpárja a KRIDN már a B2B piacon van Indiában és számos afrikai országban. Ezzel is több húron játszanak: van gyorsabb és lassabb modell, illetve: kifejezetten olcsó változat is.

A cég alaposan megválogatott B2B-partnerekkel, illetve viszonteladókkal akar együttműködni. A nemzetközi eladásokhoz is exkluzív üzleti partnert keresnek. A céljuk az, hogy 2025-re világszintű járműgyártóvá nőjön a One Electric a kétkerekűek piacán. Az alapot az indiai piac adhatja, amelyen folyamatosan nő a kétkerekű járművek értékesítése.