A fúzió előtt álló cég 2019-ben két héttel hamarabb, november 15-ére időzíti a fekete pénteket. Az akciós napon összesen több mint egymilliárd forintnyi kedvezményt biztosítanak a megjelölt termékekre – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezetője a cég november 6-ai sajtótájékoztatóján, ahol az eMAG-gal való egyesülésről is beszélt.
Átlagosan 30% kedvezményre számíthatunk
Az e-kereskedelem hazai és nemzetközi erősödését figyelembe véve az idei Black Friday forgalmában a tavalyihoz képest további 25-30%-os növekedést várnak idén. Az akciós termékek 5-től akár 85%-os kedvezménnyel vásárolhatóak majd meg, amelyeket a vásárlók kizárólag a webshopon keresztül érhetnek el. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a cég már több mint fél éve készül erre az akcióra, így a tervezett áruk nagy részét már évközben felhalmozták. A mennyiségi növekedés miatt beszállítóknák is kedvezőbb feltételeket tudnak elérni ilyenkor, illetve vannak olyan gyártók, akik direkt erre az időszakra időzítenek, és kifejezetten a Black Friday-re gyártanak le termékeket. Ezzel együtt az akción az Extreme Digital nem akar közvetlenül profitot termelni, inkább az éves forgalomnövekedéssel járó kedvezőbb tárgyalási pozíciókban, és az ilyenkor belátogató új ügyfelek szerzésében látják a lehetőségeket – mondta el Várkonyi Balázs.
Átverés vagy az év ajánlata? A tavalyi évben a Black Friday akciók alatt összeállított árösszehasonlító tesztünkben az Extreme Digital kínálatából véletlenszerűen kiválasztott 16 akciós termékből 7 volt olcsóbb, mint a kampányt megelőző időszakban elérhető legalacsonyabb ár. 8 esetben a Black Friday ár magasabb volt, mint a megelőző időszakban elérhető legalacsonyabb ár, de alacsonyabb mint a piaci átlagár, és 1 esetben volt magasabb, mint a megelőző időszak piaci átlagára. 11 kereskedő 89 Black Friday ajánlatának részletes és tételes összehasonlítása korábbi cikkünkben: Átverés vagy az év ajánlata? - Black Friday árösszehasonlító teszt
Az idei év slágerei az okoseszközök és az elektromos roller
A “hagyományosnak” mondható áruk, mint a lapostévék, a telefonok és a notebookok mellet az utóbbi időben egyre nagyobb a kereslet a különböző okoseszközök, és újabban az elektromos roller iránt. De a cég tapasztalatai szerint egyre többen vásárolnak háztartási nagygépeket is online, kihasználva a gazdag termékkínálat és a kiszállítás előnyeit. Ezenkívül nagyobb forgalmat várnak a napi fogyasztási (FMCG) és a szépségápolási cikkek területén is, amelyek régebben nem számítottak tipikus online termékeknek.
Hogy áll a fúzió?
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Gazdasági Versenyhivatal közelmúltbeli döntésének értelmében megtörténhet az Extreme Digital ZRt. és az eMAG magyarországi leánycége, a Dante International Kft. fúziója. A két cég az egyesülésével tulajdonképpen megduplázza a megrendelések számát, és együttesen 80 milliárd forintnyi éves nettó árbevételre számítanak. A közös vállalatban Várkonyi Balázs vezérigazgatóként, Kelemen Gyula pénzügyi igazgatóként, és Catalin Dit – az eMAG magyarországi ügyvezetője – kereskedelmi igazgatóként folyatja majd a munkát.
Kérdésünkre Várkonyi Balázs elmondta, hogy szinte biztosan megtartják mindkét brandet, hiszen a különböző célcsoportok, a két cég eltérő működési modellje és termékköre is ezt indokolja. A közös cég főként a háttérterületek összehangolására, vagyis a logisztikai, marketing és HR feladatok optimalizálására helyezi a hangsúlyt. “A cél az, hogy a magyar növekedés mellett a régiós növekedésben is jelentős szerepünk legyen” – ezekkel a szavakkal zárta az eseményt a régi-új vezérigazgató.