Hosszas csűrés-csavarás és halasztás után az Amazon most már hivatalosan is bejelentette: a szokásosan júliusban tartott Prime Dayre október közepén kerül sor. Az Amazon felhasználók már pár hete rebesgették, de immár hivatalos, hogy a cég az idei vásárlási fiesztával próbálja korábban megnyitni az ünnepi szezont.
A szeptember 27-ei hivatalos bejelentés szerint az október 13-án 0 órakor kezdődő, két napos eseményen minden Prime-felhasználó 10 dolláros kupont kap a cégtől, amennyiben az Amazon által kiválasztott kereskedőtől legalább 10 dollár értékben vásárol október 12-éig. Az Amazon célja a rendezvénnyel többek között a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítése, amelyeket a cég az idei ünnepi vásárlási szezonban 100 milliós marketingbüdzsével is támogat majd világszerte.
A kétnapos Prime Day az Amazon Prime-előfizetők számára érhető el, így a magyar felhasználók nem használhatják ki ennek előnyeit. Azokban az országokban, ahol a szolgáltatás elérhető, bárki feliratkozhat a 30 napos próbaverzióra, amelynek keretében kétnapos ingyenes kiszállítást vállalnak, valamint a cég prémium streaming-szolgáltatásai hozzáférhetőek.
A világszerte immár 150 millió Amazon Prime-feliratkozó már a bejelentés óta elérheti a Prime Day oldalát, ahol most is számos kedvezményt kínálnak az akcióban részt vevő kereskedők. A szolgáltatás jelenleg az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, az Egyesült Arab Emirátusokban, Spanyolországban, Szingapúrban, Hollandiában, Mexikóban, Olaszországban, Németországban, Kínában, Belgiumban, Kanadában, Ausztriában, Japánban, Franciaországban és Ausztráliában érhető el, valamint az elmúlt hónapokban csatlakozott Brazília és Törökország is.
Az iparági előrejelzések szerint a hagyományos kereskedelmi egységekben idén csökken majd a Black Friday jelentősége, online azonban hatalmas rohamra készülhetnek az e-kereskedők. Az ellátási láncra nehezedő nyomás csökkentése érdekében számos kereskedő, így az Amazon is a tervek szerint megpróbálja majd elnyújtani az ünnepi vásárlási időszakot. Ennek a kezdeményezésnek a része a Prime Day idei időzítése is.
Az Amazon a pandémia következtében hatalmas növekedéséről számolt be: a második üzleti negyedévben közel 40 százalékos bővülés mellett a piactér mintegy 50 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, amelynek teljesítéséhez az Amazon közel 175 000 munkavállalót szerződtetett tavasszal. Pár hete pedig az ünnepi szezonban várható megnövekedett igények kiszolgálására jelentették be, hogy csak az Egyesült Államokban újabb 100 000 munkahelyet hoznak létre.
A kisvállalkozások támogatása mellett az elemzők szerint az Amazon saját márkáit és szolgáltatásait is jelentős kedvezményekkel kínálja majd. Ezek közül leginkább az új Amazon Echo-eszközök és az Amazon Music-feliratkozások, valamint a nemrégiben új erőre kapott Amazon Fashion-termékcsalád kaphat majd komolyabb promóciós támogatást a Prime Day keretén belül.