A rengeteg bizonytalanság és számos halasztás után úgy néz ki, az Amazon idén is megtartja a Prime Day-t, de a megszokottól eltérő időpontban. Bár a cég még hivatalosan nem erősítette meg, egybehangzó iparági értesülések szerint az évenkénti eseményre a szokottnál jóval később, októberben kerülhet sor – számolt be a ModernRetail

A járványhelyzet okozta logisztikai nehézségek miatt többször elhalasztott eseménnyel kapcsolatban még mindig meglehetősen nagy a bizonytalanság, de jelenleg úgy tűnik, hogy az egyelőre titokban tartott időpontban sorra kerülő Prime Day lehet a karácsonyi szezon nyitánya. Annyi biztos, hogy a pandémia miatt elhalasztott Prime Day biztosan más lesz, mint az eddigiek, de a cég azt szeretné, hogy a vásárlók számára mindenképp a megszokott színvonalon sikerüljön megrendezni az eseményt, így az ellátási lánc magára találása után szeretnék csak lebonyolítani.

A hálaadást követő első pénteken zajló Black Friday a járványhelyzet okozta korlátozások, és a boltokba beengedhető vásárlók számának maximalizálása miatt várhatóan kisebb jelentőségű lesz idén a hagyományos boltokban, az amerikai online kereskedők számára azonban komolyabb kihívást jelent majd. A járvány mellett a postai dolgozók túlóráinak betiltása, és az amerikai-kínai kereskedelmi háború miatt gyengébben teljesítő ellátási láncok is jelentősen megnehezíthetik majd az Amazon dolgát.

A nehézségek ellenére mind a kereskedők, mind pedig a vásárlók alig várják az idei Prime Day-t, amelyet még a szokásosnál is nagyobb várakozás előz meg. A Piplsay piackutató cég szeptember eleji felmérésében 24 ezer amerikait kérdezett meg a karácsonyi vásárlási időszakkal kapcsolatban: 49 százalékuk már alig várja az ünnepi szezont, és közel ennyien, mintegy 48 százalék nyilatkozott úgy, hogy a szokásos, vagy még annál is nagyobb költségvetéssel indul neki az ünnepnek.

A felfokozott várakozások ellenére az időponttal kapcsolatban az Amazon még mindig adós. Bár júliusban már felröppentek olyan hírek, hogy az idei két napos vásárlási fiesztát a cég október 5-én rendezi meg, ez azonban még mindig nem több puszta találgatásnál. Igaz ugyan, hogy a piactér kereskedőinek október 5-éig adtak időt a raktárkészletek feltöltésére és marketinganyagaik elkészítésére, de az időpontot hivatalosan még nem jelentették be. Pusztán annyit közöltek, hogy valamikor az utolsó naptári negyedévben kerülhet sor az eseményre.

Az októberi időpont azonban számos más nehézséget is okoz a kereskedőknek a megszokott nyári eseménnyel szemben. Kiri Masters, a Bobsled Marketing cég alapító ügyvezetője, aki számos Amazon-márka felfuttatását menedzselte már korábban, arra hívta fel a figyelmet, hogy a téli/karácsonyi akciós szezonnak teljesen más árukészlettel kell nekivágniuk a kereskedőknek. A nyári készletek szezonvégi kipörgetésére például aligha lesz lehetőségük, hiszen az akciós szandálokra és nyári pólókra aligha lenne kereslet októberben.

Nem lesz lehetőség az utolsó negyedéves stratégia Amazonos tesztelésére sem, hiszen számos kereskedő a Prime Day-t használta fel arra, hogy felkészüljön annak felmérésére, milyen technikák és marketing módszerek működnek az adott évben. Ezeket a tapasztalatokat aztán remekül lehetett hasznosítani az ünnepi időszakban, illetve rálátásuk nyílt arra is, hogy melyek azok a termékek és beszállítók, akik megbízhatóan ki tudják elégíteni a megnövekedett igényeket.

Akadnak persze szép számmal olyan új márkák is, amelyek épp most készülnek betörni az Amazon piacára – számukra meglehetősen jól jöhet a későbbre tolt Prime Day. A januárban indított, immunerősítőket forgalmazó startup, a Hiléma alapítója, Hilary Quartner például most látja elérkezettnek az időt arra, hogy belevágjanak az Amazonos értékesítésbe, és reméli, hogy a cég támogatni fogja majd a feltörekvő márkákat.

“Amennyire én látom, most kicsit több támogatást kaphatnak majd az új márkák, és ahogyan az elkövetkező hónapokban egyre inkább elmosódni látszanak a hagyományosan világos idővonalak az ünnepi szezon kezdetével kapcsolatban, remélhetőleg a vásárlók is remek lehetőségnek találják majd a korai akciókat, hogy felkészüljenek az ünnepekre.” – mondta el.

Annyi biztos, hogy az októberi nyitás meglehetősen rizikós lehet a kereskedők a számára, és ebben a periódusban leginkább a versenyképes árazással lehet majd kitűnni a mezőnyből – legalábbis így látja Mousumi Behari, az Avion digitális marketing stratégiáért felelős igazgatója:

“A vásárlók mindig a legkedvezőbb árazású termékeket keresik az Amazonon. A korábbi évek tapasztalataiból pedig annyi leszűrhető, hogy az agresszív árverseny mellett, a megnövekedett keresletet csak lehető legalaposabb készletfelhalmozással lehet majd kiszolgálni.” – nyilatkozta.

Bár az időpont továbbra is kérdéses, a bizonytalanságok ellenére minden, a céggel komolyabb kapcsolatot ápoló kereskedő kiemelte, hogy folyamatosan kapnak tájékoztatást az Amazontól arról, hogy mire számíthatnak az elkövetkező hetekben. Így mindenkinek lehetősége lesz megfelelően felkészülni a két napos eseményre.