Az Alibaba Group, az Auchan Retail és a Ruentex Group egyesítik a hagyományos és a digitális kereskedelemben szerzett tapasztalataikat, hogy új vásárlási élményt nyújthassanak a kínai vásárlóknak – olvasható a cégek által kiadott közleményben.

Stratégiai együttműködés és több milliárd dolláros befektetés keretében az Auchan Retail és az Alibaba Group 36-36%-os, a Ruentex pedig 4,7%-os részesedést szerez a Sun Art cégben. A Sun Art Kína egyik vezető több csatornás élelmiszer kereskedője, amely a 2017. június 30-i adatok szerint összesen mintegy 12 millió négyzetméter eladóteret üzemeltet. A Sun Art jelenleg 446 db, 17 000 négyzetméter területű hipermarkettel rendelkezik Kína 29 tartományában, autonóm régiójában és városában „RT-Mart” és „Auchan” márkanév alatt. A Sun Art továbbá szupermarketeket és „Auchan Minute” néven ún. személyzet nélküli üzleteket is üzemeltet.

Auchan Minute

Az Auchan Minute üzletekben nincs személyzet, az ajtó egy QR kód leolvasása után mobiltelefonnal nyitható. A kiválasztott termékeket szintén be kell scannelni, majd a kosár értékét – még az üzlet elhagyása előtt – a mobil alkalmazáson keresztül lehet kifizetni.

A megállapodás az Alibaba „New Retail” jövőképét tükrözi: teljes mértékben kihasználni az online jelenlét és az új technológiák nyújtotta lehetőségeket, emellett szorosan együttműködni a kereskedelmi partnerekkel, és így biztosítani a zökkenőmentes online és offline vásárlói élményt a vásárlóknak. Az együttműködés összhangban van az Auchan Retail 2025-ös „Az Auchan megváltoztatja az életet” jövőképével is.

A vállalatok erőforrásainak egyesítése lehetővé teszi a Sun Art számára, hogy kihasználja az Alibaba digitális ökoszisztémájának előnyeit, digitalizáljon és új kereskedelmi megoldásokat vezessen be boltjaiban, beleértve az online és offline integrációt és a személyre szabott ügyfélélményt.

A New Retail modellje túllép az e-kereskedelmen, és valójában az egész kereskedelem újragondolását jelenti: az online és offline tevékenység,  az értékesítés, logisztika szorosabb összekapcsolását, és ezáltal egy új vásárlói élményt.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a koncepció jegyében a kínai Black Friday-nek is nevezett Global Shopping Festivalon számos ismert, nemzetközi márka kiterjesztett valóságon alapuló játékkal, interaktív kvízjátékkal, virtuális termékpróbával volt jelen.

A HWSW közelgő, november végi konferenciáján is szó lesz róla, hogy vajon értelmezhető-e még önállóan az m-kereskedelem és az e-kereskedelem, vagy egyszerűen csak kereskedelem van, melynek offline és online ágai között is hamarosan elmosódnak a különbségek.