Miközben a hazai e-kereskedelmi szereplők a Black Friday két hullámára készülnek (november 17. és 24.), az Alibaba Group idén ismét meghirdette a globális e-kereskedelem legnagyobb eseményét: a 11.11 Global Shopping Festival kampányban összesen 140.000 márka, 25 millió termék érhető el, és fél milliárd vásárlóra számítanak.

A szervező sajtóközleménye szerint a várható volumen mintegy 18-szorosa az Amazon Prime Day-nek és 2,5-szerese a Black Friday és Cyber Monday együttesének.

A 2009-ben elindított eseményhez még csak 27 kereskedő csatlakozott, a tavalyi évben viszont már 100.000 partner volt, akik 235 ország vásárlóinak közel 18 milliárd dollár értékben értékesítettek termékeket 24 óra alatt. Az Alipay-en keresztül bonyolított tranzakciók száma több mint egy milliárd darab, értéke közel 15 milliárd dollár volt.

A kezdeményezés célja nem csak a kínai termékek exportálása a világ többi részére, hanem erőteljesen fókuszálnak az e-kereskedelemben egyre aktívabb kínai lakosság vásárlóerejére is.

Logisztikai támogatás

Az interaktív alkalmazások és játékok arra bátorítják az érdeklődőket, hogy már november 11. előtt tegyék a kosarukba a megvásárolni kívánt termékeket, ezzel elősegítve a kereskedőket, hogy a megfelelő készletekkel tudjanak készülni.

Annak érdekében, hogy a globális szereplők a kínai közönséget minél könnyebben el tudják érni, az Alibaba komplett szolgáltatáscsomagot kínál, beleértve a logisztikát, a fizetési megoldásokat és a lokalizációt is.

A Cainiao logisztikai partner becslése szerint összességében kb. 3 millió fős logisztikai személyzet fog dolgozni azon, hogy több mint egymilliárd csomagot sikeresen kézbesítsenek, ehhez charter járatokat is indítanak Észak-Amerikából, Európából és Ázsiából, több mint 10 helyszínről.

New Retail

Az idei évben az Alibaba New Retail névre keresztelt kezdeményezése egy igazán nagy volumenű együttműködés lesz, amely vásárlókat, gyártókat, logisztikai szolgáltatókat, pénzügyi szolgáltatókat, online és offline áruházakat fog össze világszerte.

A fesztivál ideje alatt az Alibaba 52 bevásárlóközponttal együttműködve, 60 új pop-up store-ral jelenik meg Kína 12 városában. 334 városban közel 100.000 üzletet alakítanak át, hogy az úgynevezett „smart store”-okban a New Retail széleskörű lehetőségeit népszerűsítsék.

A vásárlóknak lehetőségük lesz például arra, hogy egy kozmetikai cikkeket árusító üzletbe betérve a kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) lehetőségeit kihasználva kipróbálják az egyes rúzsokat, és így válasszák ki a számukra leginkább tetsző árnyalatot.

Az arcfelismerés alapján működő fizetés, illetve a scan-and-deliver metódus szintén elérhető lesz a vásárlók számára, amely során elég csak a kiválasztott termék vonalkódját beolvasni, majd Alipay-jel kifizetni, és a kereskedő máris házhoz szállítja a megvásárolt árucikket.

Buy Globally, Sell Globally

„Vásárolj globálisan, értékesíts globálisan” – hangzik a szlogen, amelynek égisze alatt több mint 60.000 nemzetközi márka lesz elérhető az Alibaba piactereken. A résztvevők között olyan nevek találhatók, mint pl. az Adidas, Bose, La Mer, L’Oréal, Mac, Mattel, Mondelez, Nike, P&G, Shiseido, Siemens, Unilever, Uniqlo, Wyeth, Zara, és sokan mások.

A Tmall egy új kezdeményezésének köszönhetően 100 kínai márka kap lehetőséget a nemzetközi értékesítésre, amelynek elsődleges célja a délkelet-ázsiai piac. A globális elérés támogatása érdekében 10 célországba ingyenes szállítást is biztosítanak.

Vásárlói elköteleződés és élmények

Az online vásárlás ösztönzésére az idei évben az Alibaba ismét kihasználja a média- és szórakoztató eszközeit.

  • A „Catch The Cat” mobilalkalmazás egy AR játék, amely segítségével az online forgalmat az offline üzletekbe tudják terelni. A játékosok a mobil eszközük segítségével tudják elkapni a virtuális Tmall Cat talizmánokat a kereskedelmi egységekben, ahol ezekért cserébe egyedi ajánlatokat, kedvezményeket, kuponokat kapnak, amelyeket később online és offline egyaránt beválthatnak.
  • A kampány során körülbelül 10,1 milliárd forintnak megfelelő értékű kedvezményt osztanak szét különböző interaktív játékok formájában. Az egyik ilyen lehetőség például, ha valaki csapatot toboroz magának, és a csapata együtt vásárol a résztvevő kereskedőknél. A megadott értékhatárokat elérve a csapat minden tagja kedvezményeket és kuponokat kaphat.
  • Az idei See Now, Buy Now Fashion Show egy tökéletes demonstrációja lesz a “retail as entertainment” megközelítésnek, vagyis annak, hogy a vásárlás élmény is lehet. 27 globális márka csatlakozott az Alibabához, hogy egy olyan 4 órás showt állítsanak össze, amelyet 7 különböző csatornán élőben is közvetítenek. A média és e-kereskedelmi platformok együttes használatával az élményt ötvözik a vásárlási lehetőséggel: a bemutató során látott termékeket a nézők azonnal a kosarukba tehetik, függetlenül attól, hogy épp milyen platformon követik nyomon az eseményeket.

11.11 Gála

A 11.11 Countdown Gálát november 10-én tartják a Shanghai-ban található Mercedes Benz Arenában. A hollywoodi producer David Hill által rendezett műsorban olyan sztárvendégek lépnek fel, mint például a díjnyertes producer és énekes Pharrell Williams, a teniszcsillag Maria Sharapova, vagy a Real Madrid futballistája, Luis Figo.

Az esemény online is követhető lesz a Youku oldalon november 12-én pénteken 12:40 perctől (európai idő szerint).