A forgalom nő, a profit viszont csökken az Alibabánál

AliBaba

A csütörtökön publikált pénzügyi beszámoló szerint az Alibaba csoport bevételei 61%-kal növekedtek éves összehasonlításban, amelyet főként az e-kereskedelmi és a gyorsan növekvő cloud üzletágának köszönhet.

Folyamatosan növekvő bevételek

A fő tevékenységnek tekinthető e-kereskedelmi láb eredményei a Tmall és Taobao site-okon keresztül a teljes bevétel mintegy 86%-át teszik ki, ez 69,19 milliárd yuant (kb. 2 818 milliárd forintot) jelentett az elmúlt negyedévben. A közzétett számok kissé elmaradnak az elemzők által 70,49 milliárd yuanra prognosztizált összegtől, de így is 61%-os növekedést jelentenek.

A kínai óriásvállalat szerint a fejlődést főként a Taobao mobil alkalmazás aktív felhasználószámának folyamatos emelkedésének, valamint a “new retail” stratégiájuknak köszönhetik, amelybe a Hema márkanévvel jelzett fizikai üzletek és az Ele.me ételszállító szolgáltatás is beletartozik. Az Alibaba többek között amerikai márkákkal kötött stratégiai megállapodásokkal is igyekszik erősíteni: korábban például a luxus ékszereket forgalmazó Tiffany & Co. jelentette be, hogy a Tmallon is elérhetőek lesznek a termékei.

Az e-kereskedelem mellett folyamatosan épülnek a további üzletágak is, a felhőszolgáltatásból származó bevétel már 4,7 milliárd yuant (kb. 191 milliárd forintot) tett ki, ami 93%-os éves növekedésnek felel meg. A cég több új adatközpontot épített ki világszerte, és folyamatosan jelenik meg új termékekkel a kulcsfontosságúnak számító piacokon, többek között Európában is.

Fogyatkozó profit

A befektetők árgus szemekkel figyelik a cég működéséből adódó profitot, amely 10%-ra csökkent az elmúlt három hónapban a korábbi negyedév 15%-os, és az előző év azonos időszakának 35%-os értékéhez képest. A csökkenő marzs főként a folyamatos és gyors terjeszkedés, és az új befektetések a következménye. Az idei év folyamán az Alibaba növelte a részesedését a szingapúri Lazada e-kereskedelmi vállalatban, majd nem publikus összegért megvásárolta az Ele.me ételkiszállító szolgáltatást is.

A hivatalos indoklás szerint az aktuális negyedéves eredmény oka egy a dolgozóknak kifizetett egyszeri, jelentős kompenzációs csomag volt, azonban a folyamatos terjeszkedésnek és felvásárlásoknak köszönhetően várható, hogy a profit a jelenlegihez hasonló szinten marad.

“Mivel az újonnan fejlesztett, vagy megvásárolt üzletágaink költségstruktúrája jelentősen eltér, azzal számolunk, hogy ezek továbbra is negatív hatással lesznek a bevételeinkből kalkulált profitra.” – áll a közleményben.

Schmidt Zoltán

A BIG FISH Internet-technológiai Kft. e-kereskedelmi szakértője, a Kosárérték magazin főszerkesztője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!