A Balkan eCommerce Summit a Balkán és Kelet-Európa egyik jelentős szakmai eseménye a digitális marketing és e-commerce területén. A bolgár fővárosban április 29–én és 30-án, az ultramodern Arena Sofia rendezvényközpontban sorra kerülő fórumra a szervezők több mint 4000 szakembert várnak; rengeteg webáruház tulajdonost, e-kereskedelmi szolgáltató cégek vezetőit és más iparági szakértőket. A szervezők az eddigi visszajelzések alapján úgy számolnak, hogy több mint 20 ország képviselőit láthatják majd vendégül – reményeik szerint sokan Magyarországról is fontosnak tartják, hogy a regionális seregszemlét meglátogassák.
A Balkan eCommerce Summit rendezői a régió vezető marketing- és e-kereskedelmi vállalkozásainak akarnak találkozót szervezni. A tanácskozásra online piacterek, logisztikai vállalatok, fizetési szolgáltatók, bankok, FinTech cégek képviselőit várják, és azt ígérik, hogy az aktuálisan szóba jöhető témák mellett SaaS és MI megoldások kerülnek terítékre a konferencián. A szófiai summit kiállítói közt több mint 160 vállalat mutatkozik be.
„A Balkan eCommerce Summit nem csupán egy esemény, hanem egy páratlan élményt nyújtó találkozó minden résztvevő, a vállalkozók és szakemberek számára az e-kereskedelem és a digitális marketing területén”
– definiálta a rendezvényt Nikola Ilchev, PhD, a Balkan eCommerce Summit és az eCommerce Academy alapítója. A regionális szakmai fórum weboldala a programismertetőkön és kedvcsinálókon, valamint a jegyvásárlási lehetőségen túl komplett utazási és szállásfoglalási csomagot is kínál, hogy még inkább megkönnyítse az érintettek döntését: április végén az e-kereskedelmi szakma valóban Szófiában találkozzon.
Az első nap a szakmai újdonságok áttekintését kínálja
A summit kiállítói között az online kereskedelem szinte teljes spektruma megtalálható lesz, a standoknál olyan, nem csak Bulgáriában, de az egész közép és kelet-európai régióban ismert cégek is megtalálhatók lesznek, mint a Favi, az Amazon, a Mastercard, a Pazaruvaj és a Turkish Airlines is. A rendezvényen külön területeket jelölnek ki a zárt körű találkozókhoz, megkönnyítve a vállalati kapcsolatok kialakítását a legfontosabb partnerekkel, befektetőkkel és iparági kollégákkal.
Négy teljesen különálló színpadon összesen több mint 30 előadó hirdetett meg előadásokat. Köztük nem csak vezető európai, de Európán kívüli e-kereskedelmi szakértők is fellépnek, és átadják majd a történeteiket és tapasztalataikat a konferencia hallgatóságának. A Summit résztvevői lehetőséget kapnak privát találkozók és eszmecserék megszervezésére is – legyen szó régi, már meglévő vagy potenciális új partnerekről és ügyfelekről. Érdekesség, hogy ehhez elegendő lesz egy mobilalkalmazáson keresztül kapcsolatba lépniük, melyet a rendezvény és tanácskozás mindkét napjára aktiválnak a helyszínen lévők számára.
Az első nap végén a vendégek egy élő zenés, nagy balkáni partira kapnak meghívást. A szervezők szerint ez tökéletes alkalom lesz arra, hogy „az új partnereikkel is találkozva, kötetlen környezetben megerősítsék a nap folyamán kialakult kapcsolatokat és megünnepeljék a balkáni e-kereskedelem sikerét”.
Hat szekciónyi mondandó
A szófiai Balkan eCommerce Summit fórumra érkezők több témakörben és szekcióba rendezve ismerhetik meg egymás gondolatait, problémáit, megoldásait:
-
Mesterséges intelligencia és digitális átalakulás: a következő nagy váltás
Gennadiy Vorobyov, a Netpeak Bulgaria társalapítója: A digitális működéstől az MI-transzformációig
Marina Markova: Az MI és a szellemi tulajdon etikai megközelítésben / a Shutterstock példája
Max Sinclair, az Ecomtent alapítója: Generatív motoroptimalizálás és annak hatása a keresési teljesítményre
-
E-kereskedelmi növekedés és stratégia: határokon túli skálázás
Lidiya Stoycheva, a BioPharma vezérigazgatója: Szépségmárka létrehozása, újra feltalálva: egy game changer a vállalkozóknak
David Cikanek megosztja az érdeklődőkkel tapasztalatait arról, milyen értékesíteni az Amazonon.
Maciej Ciarkowski arról tart előadást, miért a közép- és kelet-európai piacterek az európai e-kereskedelem központi elemei.
Marina Kostkova, a VIVnetworks.com üzletfejlesztési menedzsere a kapcsolt vállalkozások előnyeiről osztja meg tapasztalatait hallgatóságával.
Nikolay Kochmalarski és Tanya Stoyanova, a DS Smith képviselői: Készen állsz arra, hogy innovátorként kitűnj?
Will Laurenson, a Customers Who Click alapítója a „növekedés tudományáról” tart előadást.
-
Marketing és márkaépítés: a márka erősítése
Paweł Panawa, a META megoldásmenedzsere a digitális stratégia hatásának méréséről számol be hallgatóságának.
Georgi Gavazov és Atanas Atanasov megmutatják, hogyan lehet felszabadítani a márkákban rejlő valódi potenciált.
Silvi Nuñez, az Optimational vezérigazgatója: Hat lépés az e-kereskedelemhez, a webáruházak több nyelvűvé tétele és hatókörük bővítése
-
Fizetés és logisztika: az e-kereskedelem gerince
Vichren Bisset és Michal Jedlicka az EuShipments munkatársai rávilágítanak arra, hogyan lehet átlépni a határokat, mik az európai e-kereskedelem játékszabályai.
Adin Mulaahmetovic, a PowerCommerce ügyvezető igazgatója: Navigálás a fizetési kapuk és a Shopify között a Balkánon: a nagy piac leküzdése
Marijus Planciunas, a Paysera vezérigazgatója: A nyílt banki szolgáltatások két sebessége Európában: miért fogadta el a Baltikum?
-
Szabályozások és jogi szempontok: megfelelőségre törekvés
Zornitsa Dimitrova, a Zipit Legal ügyvezető partnere: Kereskedelem az EU-ban? Vigyázzon a szellemi tulajdonára – maradjon versenyképes!
-
Technológiai és mobilinnováció: a vásárlás jövője
Dimitar Dimitrov, a Stenik részlegvezetője: Douglas.bg app – mobil kiválóság 2024-ben és azon túl.
Stefan Chiriacescu, az eCommerce Today vezérigazgatója a sikeres e-mail marketingkampányok létrehozásához és optimalizálásához nyújt gyakorlati útmutatót.
A második nap más lesz
A szervezők elképzelése szerint a Balkan eCommerce Summit második napjára az e-kereskedelmi szakma nemzetközileg is elismert képviselőire fordítja át a fókuszt.; a tapasztalatokra és a víziókra egyaránt koncentrált előadásokat hallgathatnak meg a látogatók. A bolgár fővárosban ennek megfelelően egymás után lépnek színpadra olyan előadók, mint például:
- Jeff Hoffman – a világszerte elismert vállalkozó, sikeres vezérigazgató, motivációs előadó, bestselleríró, Grammy- és Emmy-díjas. Kulcsszerepet játszott a Priceline.com/Booking.com és az uBid.com sikerében, valamint az olyan cégek létrehozásában, mint a Priceline.com/Booking.com és az uBid.com. Emellett hollywoodi filmek és zenei albumok készítésében is részt vett.
- Pascal Brochier – a globális fogyasztói és digitális médiában szerzett tapasztalatokkal rendelkező vezető, aki négy kontinensen szerzett tapasztalatokat. Segít a szervezeteknek a digitális átalakulásban és a piaci terjeszkedésben.
- Ahmed Hassan – a digitális átalakulás látnoka, széles körű nemzetközi tapasztalattal. Olyan globális vállalatoknál vezetett jelentős digitalizációs projekteket, mint a Colgate és a Palmolive. Jelenleg a CEO Coaching International és az MS Consulting partnere, ahol segít a vállalkozóknak és a vezetőknek a fenntartható stratégiák kialakításában.
- David Henzel – a világszerte elismert sorozatvállalkozó és vizionárius, aki több vállalatot is felépített, köztük az UpCoach és a Managing Happiness cégeket. Kiterjedt tapasztalatokat szerzett az üzleti és a személyiségfejlesztés terén. Innovatív megközelítései, vezetési és csapatirányítási módszerei alapján keresett mentor és globális üzleti tanácsadó.
- Martin Greif – a SiteTuners.com alapítója. Ez egy weboldal-optimalizálásra specializálódott cég, célja az online környezetben rejlő teljes üzleti potenciál felszabadítása. Martin a digitális marketing szakértője, szerző és előadó, aki világszerte inspirálja közönségét radikális stratégiái ötleteivel.
- Ken Kralick – a QualiBooth vezérigazgatója és a Moët Hennessy e-kereskedelmi alelnöke. Vezetői pozíciókat töltött be a Puma-csoportnál és digitális ügynökségeknél. Vezető szerepet játszott e-kereskedelmi és digitális átalakítási kezdeményezések indításában.
A Balkan eCommerce Summit 2025 rendezvény további részletei a fórum hivatalos honlapján érhetők el.
*Támogatott tartalom