A rekord infláció ellenére az online árak júliusban összességében csökkentek az Egyesült Államokban. Az Adobe digitális árindexe (DPI) 1%-os mérséklődést mutatott ki éves összehasonlításban, havi szinten pedig 2% volt a csökkenés.
- Az elektronikai cikkek árai az egyik legnagyobb mértékben, 9,3%-kal mérséklődtek az előző év azonos időszakához képest, csakúgy, mint a játékoké (8,2%). A könyvek ára 3,5%-kal csökkent, ezt követik az ékszerek (3,1%) és a ruházati cikkek (1%).
- A jelentés szerint azonban az élelmiszerek árai 13,4%-kal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, ezt követte a kisállat-termékek (12,6%), a szerszámok és lakberendezési cikkek (10,8%), valamint az orvosi kellékek (6,9%) árának emelkedése.
- A havi forgalomban csökkenés tapasztalható: a fogyasztók júliusban 73,7 milliárd dollárt költöttek online, szemben a júniusi 74,1 milliárddal.
Az Adobe Analytics digitális árindexe egybillió kiskereskedelmi webhelylátogatást és több mint 100 millió árucikket vizsgál 18 termékkategóriában, és a fogyasztói árindexet, valamint számos egyéb adatot is figyelembe vesz. Az adatok alapján 25 egymást követő hónapig tartó, folyamatos online infláció után július volt az első olyan hónap, amikor az e-kereskedelem deflációba került. A legtöbb, a DPI által nyomon követett kategória (18-ból 14) árai csökkentek ebben a hónapban. Ez a pandémiát megelőző években volt utoljára jellemző, azóta az árak átlagának állandó növekedését tapasztalhattuk.
„A fogyasztói bizalom megingása és a kiadások visszaesése, valamint egyes kiskereskedők túlkínálata csökkenti az árakat az olyan főbb online kategóriákban, mint az elektronikai és a ruházati cikkek” – mondta Patrick Brown, az Adobe növekedési marketingért és elemzésekért felelős alelnöke. „Ez egy kis megkönnyebbülést jelent a fogyasztóknak, mivel az élelmiszerek ára folyamatosan emelkedik mind az interneten, mind a boltokban.”
Az elemzők továbbra is a forgalom növekedésével számolnak
A havi csökkenés ellenére az e-kereskedelmi forgalom éves szinten továbbra is emelkedik. Ezt az Adobe az Amazon Prime Day eladásainak tulajdonította, ami összességében tovább növelte a kiskereskedelmi ágazat eladásait. Digitális árindexe szerint a fogyasztók idén eddig 525,4 milliárd dollárt költöttek online, ami 9,2%-os növekedés a tavalyi évhez képest.
2021 márciusában az Adobe azt jósolta, hogy az e-kereskedelmi kiadások idén elérik az 1 billió dollárt. Az FTI Consulting és a Forrester újabb előrejelzései is hasonló számokat vetítenek előre az Egyesült Államokban.