Szeptemberben indul az óriások harca a vásárlókért. A Wal-Mart összekapcsolja felhasználói fiókjait a Google Express platformmal, egyszerűbbé és hatékonyabbá téve a hang alapú rendelést, alapos fejtörést okozva ezzel az Alexát üzemeltető Amazonnak.
A Google Home elnevezésű otthoni, hangvezérelt asszisztensén egy ideje már elérhető a Google Express vásárlási platform, és ezt több kereskedő cég használja is. A Wal-Mart lépésének újdonságát ezért nem a hangalapú vásárlás, hanem a felhasználói fiókok összekapcsolása adja. Ennek köszönhetően a Google számára hozzáférhetővé válik a korábbi vásárlásaink listája, így a rendszer jobban meg fogja érteni, mire van szükségünk. A Wal-Mart reményei szerint ennek az újrarendeléseknél lesz igazán jelentősége: elég lesz azt mondanunk, hogy kávé, liszt vagy ásványvíz, hiszen a pontos márka és termékfajta már ismert. Amennyiben mégis döntési helyzet adódik, a Google Home vissza tud kérdezni, és így válogathatunk a különféle fajtájú, árú és kiszerelésű termék között.
A Google Express többi partnere ezt a fajta összekötést még nem engedélyezte, ezért náluk kizárólag az utóbbi módszer működik. Vagyis akkor is végig kell mennünk a terméktípusok közötti válogatás procedúráján, ha mindig ugyanazt a márkát rendeljük.
Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a kereskedőóriás termékek százezreit teszi hang alapon rendelhetővé – ami eddig példa nélküli a Google Express történetében -, ráadásul a Wal-Mart 35 dolláros kosárérték felett ingyenes kiszállítást nyújt, akkor nem túlzás azt állítani, hogy a partnerség biztosan meg fogja rengetni a piacot.