A Shopify bejelentette, hogy rekord áron vásárolja fel a a San Francisco-ból indult logisztikai startupot, a Deliverrt.

A tervek szerint a Deliverr lehetőségei kiegészítik a vállalat Shopify Fulfilment Network néven elérhető szolgáltatását, jelentősen megnövelve és javítva a kereskedők készletmenedzsmenttel kapcsolatos műveleteinek hatékonyságát. A Deliverr technológiájával a Shopify bevezeti a Shop Promise szolgáltatást is, amely az azonnali és kétnapos kiszállítás megteremtése mellett további opciókat is kínál majd a kereskedők számára a visszaküldések, előrendelések és raktározás hatékonyabb kezelésére.

Ez az eddigi legnagyobb felvásárlás

A Deliverrért a Shopify mintegy 1.68 milliárd dollár készpénzzel és 420 millió dollár értékű, A és B osztályú saját részvénnyel fizet, így a logisztikai szolgáltató korábbi menedzsmentjének is komoly befolyása lesz a cég további működésére. A webshopszolgáltató soha nem adott még ki ekkora összeget semmilyen cégért, és a Tobi Lütke vezette vállalat nem csinál titkot belőle, hogy a teljes logisztikai láncot szeretné biztosítani a platformját értékesítésre használó kereskedők számára.

“A célunk nem egyszerűen annyi, hogy kiegyenlítsük a pályát a független kereskedők számára, hanem hogy segítsünk nekik méretüket és agilitásukat szuperképességgé változtatni, úgy alakítva a helyzetet, hogy feléjük lejtsen a játéktér.” – írja a cégvezető az akvizíciót bejelentő blogposztjában.

A Deliverr a Shopify-hoz hasonlóan optimista hangvételt ütött meg. A cég társalapítója és jelenlegi ügyvezetője, Harish Abbott szerint a két cég szolgáltatásai remekül kiegészítik egymást. Mint írja, a Deliverrnél mindenki alig várja, hogy közösen folytathassák az online kereskedelem demokratizálódását és az end-to-end logisztikai platform kilépítését.

A Deliverrt egyébként két egykori kolléga, Michal Krakaris és a már említett Harish Abott alapította még 2017-ben. Ö év alatt mintegy 491 millió dollár befektetői tőkét összekalapozva építették fel a céget, amelynek értékét a legutóbbi tőkeemelésnél már közel kétmilliárd dollár körül taksálták az iparági elemzők.

Készletmozgatás előrejelzések alapján

A prediktív analÍtikát és gépi tanulást alkalmazó Deliverr különböző helyeken raktárhelyiségeket bérelve működteti csomagszállítási szolgáltatásait és csomagautomatáit, illetve meglehetősen nagy pontossággal jelzi előre egy-egy adott földrajzi régióban az egyes termékek iránti keresletet. Az így előrejelzett adatokból pedig gyakorlatilag előre leszállítja a raktáron lévő készleteket a várható értékesítési pontok közelébe, ahol a válogatóközpontokból és raktárakból automatikusan kiválasztja az optimális kézbesítési módot a termékek számára, amennyiben realizálódik a megrendelés.

Bár a Deliverr kétségtelenül piacképes szolgáltatást nyújt és valós igényeket elégít ki, a felvásárlási ár jó néhány befektetési guru szerint jóval magasabb az elvárhatónál. A startup piac tavaly év végén minden korábbinál fokozottabb volt. A novemberi csúcson kétmilliárd dollár körülire értékelt cég érdekeit meglepő hatékonysággal védték a korábbi tulajdonosok, akiknek sikerült átmenteni azt az akvizíció idejére, így a legelső befektetők is profitot realizálhatnak.

A magas ár ellenére az is bizonyos, hogy a koronavírus-járvány miatt akadozó ellátási láncok és a gyors kiszállítás iránt növekvő fogyasztói igények komoly helyzeti előnyhöz juttathatják a Shopify kereskedőit a jövőben, ha sikerül megfelelően integrálni a szolgáltatást a Shopify Fulfillment Networkbe.

A vásárlói igények erre mutatnak

A PriceWaterhouseCoopers egy tavalyi felmérése szerint a vásárlók majd fele – közel 41 százaléka – hajlandó felárat fizetni az aznapi kiszállításért. Az érem másik oldala, hogy a fogyasztók alig 20 százaléka tudta megbocsátani a logisztikai láncok fennakadása miatti csúszásokat a kereskedőknek, ezért az ellátási lánccal kapcsolatos szolgáltatások piaca komoly fejlődésnek néz elébe a közeljövőben. Az elkövetkező négy évben, 2026-ra a jelenlegi 19.58 milliárdos piac jóval 30 milliárd dollár feletti forgalmat bonyolíthat majd, és már 2021-ben közel 11 milliárd dollár működő tőke érkezett a szektorba.

A Deliverr felvásárlása és szolgáltatásainak Shopifyba történő integrálása ugyanakkor létfontosságú az elemzői elvásárokat kissé alulteljesítő cég számára, amelynek közvetlen konkurenciája, az Amazon Marketplace már tavaly óta lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a “Buy with Prime” szolgáltatást igénybevevő Amazon előfizetők ingyenes kiszállítással és teljes körű visszaküldési garanciával vásárolhatnak a külső kereskedők portékájaiból is.

Határokon átnyúló csomagküldés egyedi igényekre szabva!
Egyszerű csomag nyomon követési és módosítási lehetőségek, garantált másnapi kézbesítési kísérlet és fenntartható szállítási megoldások felmerülő extra költségek nélkül. Kérd Te is a DPD Hungary ajánlatát!