A Shopify logisztikai fronton erősít a Deliverr felvásárlásával

A Shopify logisztikai fronton erősít a Deliverr felvásárlásával

A Shopify bejelentette, hogy rekord áron vásárolja fel a a San Francisco-ból indult logisztikai startupot, a Deliverrt.

A tervek szerint a Deliverr lehetőségei kiegészítik a vállalat Shopify Fulfilment Network néven elérhető szolgáltatását, jelentősen megnövelve és javítva a kereskedők készletmenedzsmenttel kapcsolatos műveleteinek hatékonyságát. A Deliverr technológiájával a Shopify bevezeti a Shop Promise szolgáltatást is, amely az azonnali és kétnapos kiszállítás megteremtése mellett további opciókat is kínál majd a kereskedők számára a visszaküldések, előrendelések és raktározás hatékonyabb kezelésére.

Ez az eddigi legnagyobb felvásárlás

A Deliverrért a Shopify mintegy 1.68 milliárd dollár készpénzzel és 420 millió dollár értékű, A és B osztályú saját részvénnyel fizet, így a logisztikai szolgáltató korábbi menedzsmentjének is komoly befolyása lesz a cég további működésére. A webshopszolgáltató soha nem adott még ki ekkora összeget semmilyen cégért, és a Tobi Lütke vezette vállalat nem csinál titkot belőle, hogy a teljes logisztikai láncot szeretné biztosítani a platformját értékesítésre használó kereskedők számára.

“A célunk nem egyszerűen annyi, hogy kiegyenlítsük a pályát a független kereskedők számára, hanem hogy segítsünk nekik méretüket és agilitásukat szuperképességgé változtatni, úgy alakítva a helyzetet, hogy feléjük lejtsen a játéktér.” – írja a cégvezető az akvizíciót bejelentő blogposztjában.

A Deliverr a Shopify-hoz hasonlóan optimista hangvételt ütött meg. A cég társalapítója és jelenlegi ügyvezetője, Harish Abbott szerint a két cég szolgáltatásai remekül kiegészítik egymást. Mint írja, a Deliverrnél mindenki alig várja, hogy közösen folytathassák az online kereskedelem demokratizálódását és az end-to-end logisztikai platform kilépítését.

A Deliverrt egyébként két egykori kolléga, Michal Krakaris és a már említett Harish Abott alapította még 2017-ben. Ö év alatt mintegy 491 millió dollár befektetői tőkét összekalapozva építették fel a céget, amelynek értékét a legutóbbi tőkeemelésnél már közel kétmilliárd dollár körül taksálták az iparági elemzők.

Készletmozgatás előrejelzések alapján

A prediktív analÍtikát és gépi tanulást alkalmazó Deliverr különböző helyeken raktárhelyiségeket bérelve működteti csomagszállítási szolgáltatásait és csomagautomatáit, illetve meglehetősen nagy pontossággal jelzi előre egy-egy adott földrajzi régióban az egyes termékek iránti keresletet. Az így előrejelzett adatokból pedig gyakorlatilag előre leszállítja a raktáron lévő készleteket a várható értékesítési pontok közelébe, ahol a válogatóközpontokból és raktárakból automatikusan kiválasztja az optimális kézbesítési módot a termékek számára, amennyiben realizálódik a megrendelés.

Bár a Deliverr kétségtelenül piacképes szolgáltatást nyújt és valós igényeket elégít ki, a felvásárlási ár jó néhány befektetési guru szerint jóval magasabb az elvárhatónál. A startup piac tavaly év végén minden korábbinál fokozottabb volt. A novemberi csúcson kétmilliárd dollár körülire értékelt cég érdekeit meglepő hatékonysággal védték a korábbi tulajdonosok, akiknek sikerült átmenteni azt az akvizíció idejére, így a legelső befektetők is profitot realizálhatnak.

A magas ár ellenére az is bizonyos, hogy a koronavírus-járvány miatt akadozó ellátási láncok és a gyors kiszállítás iránt növekvő fogyasztói igények komoly helyzeti előnyhöz juttathatják a Shopify kereskedőit a jövőben, ha sikerül megfelelően integrálni a szolgáltatást a Shopify Fulfillment Networkbe.

A vásárlói igények erre mutatnak

A PriceWaterhouseCoopers egy tavalyi felmérése szerint a vásárlók majd fele – közel 41 százaléka – hajlandó felárat fizetni az aznapi kiszállításért. Az érem másik oldala, hogy a fogyasztók alig 20 százaléka tudta megbocsátani a logisztikai láncok fennakadása miatti csúszásokat a kereskedőknek, ezért az ellátási lánccal kapcsolatos szolgáltatások piaca komoly fejlődésnek néz elébe a közeljövőben. Az elkövetkező négy évben, 2026-ra a jelenlegi 19.58 milliárdos piac jóval 30 milliárd dollár feletti forgalmat bonyolíthat majd, és már 2021-ben közel 11 milliárd dollár működő tőke érkezett a szektorba.

A Deliverr felvásárlása és szolgáltatásainak Shopifyba történő integrálása ugyanakkor létfontosságú az elemzői elvásárokat kissé alulteljesítő cég számára, amelynek közvetlen konkurenciája, az Amazon Marketplace már tavaly óta lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a “Buy with Prime” szolgáltatást igénybevevő Amazon előfizetők ingyenes kiszállítással és teljes körű visszaküldési garanciával vásárolhatnak a külső kereskedők portékájaiból is.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!