A Google Analytics Irányítópultok (Dashboards) tulajdonképpen kisalkalmazások gyűjteménye, amik segítségével könnyen és gyorsan vizualizálhatjuk a számunkra fontos adatokat. Az Analytics lehetővé teszi, hogy egy fiókon belül tulajdononként akár 20 ilyen pultot használjunk. Ha már feketeövesek vagyunk a szolgáltatásban, létrehozhatjuk a saját, teljesen személyre szabott irányítópultunkat, de kezdetnek a Google közösségén keresztül számtalan jól működő, ingyenes megoldást is találhatunk.
Az Irányítópultokat az Analytics főoldalára lépve a Testreszabás menüben érhetjük el.
Ha a fiókot megfelelően állítjuk be, a rendszer itt jeleníti meg az általa gyűjtött értékes adatokat, méghozzá jól áttekinthetően, grafikonokkal és diagramokkal szemléltetve. A legjobb dolog az egészben, hogy rengeteg mások által készített példapult áll rendelkezésünkre. Ezek közül bármelyiket elkezdhetjük használni, és persze az igényeink szerint át is alakíthatjuk őket. Ehhez az Irányítópult létrehozása menüpont alatt válasszuk az Importálás a galériából lehetőséget. Amikor ez a cikk készül, éppen 11166 különböző megosztott irányítópult közül választhat a felhasználó. Nem csekély segítség ez, és nem kell tartanunk semmitől: a megosztott irányítópult-beállítások adatokat nem tartalmaznak, sem a mi fiókunk nem küld semmit, sem mi nem kapunk attól, akinek a beállításait használjuk. Olyan ez, mint egy sablon, amit a saját tartalmunkkal tölthetünk föl.
Ha elhatároztuk, hogy töviről hegyire kitanuljuk az Analytics kezelését, próbáljuk ki a saját Dashboard létrehozását. Ehhez az előző menüben az importálás helyett a létrehozást válasszuk, ezen belül szintén döntés kérdése, hogy a teljesen üres vagy a Kezdő irányítópulttal szeretnénk próbálkozni. Miután az új irányítópult létrejött, a Modul felvétele gombbal rakhatjuk bele az újabb és újabb widgeteket aszerint, hogy mire van szükségünk. A lehetőségek száma óriási, és mindenképpen érdemes több időt ráfordítani, mert ez olyan befektetés, amely biztosan megtérül.
Íme egy ajánlott kezdőcsomag e-kereskedőknek:
The perfect ecommerce dashboard
Kapcsolódó:
Analytics tipp haladóknak: offline eladások mérése