Új jelentések a Google Search Console eszközében

Hogyan növeljük bevételeinket a Google Analytics eszközeinek használatával

Már több mint egy éve, hogy megjelent a Google Search Console új verziója, de ennél talán pontosabb megfogalmazás, hogy a webmesterek számára készült szolgáltatás folyamatos megújítása tart azóta. Az új Console a régivel még mindig párhuzamosan használható, nem váltja ki azt teljes mértékben, de a keresőcég fejlesztői pár nappal ezelőtt újabb fontos SEO-eszközöket migráltak az új verzióba. A verzióváltás kényelmetlenségei még mindig csekély árnak tűnnek azokért a létfontosságú információkért, amikkel a Search Console ellátja a weboldalak adminisztrátorait, egyébként ingyen.

Teljesítmény

A Search Console Performance jelentése 16 hónapra visszamenőleg mutatja meg weboldalad Google-kereséssel kapcsolatos adatait. Mégpedig semmilyen más eszközből nem kinyerhető, így igen értékes adatokról beszélünk: a legjobban szereplő kulcsszavaktól az átkattintási arányon át a helyezésekig és a megjelenésekig. Vagyis láthatod, pontosan hány keresésben és hol jelent meg az oldalad, milyen kulcsszavakra, és ebből hányan kattintottak rá.

Linkek

Ebben a jelentésben arról kaphatsz képet, hogy milyen oldalak linkelik a tiédet, az információk külső és belső linkekre kettébontva jönnek. A külső azt jelenti, hogy oldalad melyik lapjai vannak legtöbbször másik weblapok által meghivatkozva, a belső pedig a saját oldali linkelésekre vonatkozik. Ennél persze még többet tud: megmutatja azt is, melyek azok a honlapok, amik a legtöbbször hivatkoznak a te oldaladra, de azt is, hogy leggyakrabban milyen linkszövegekkel.

Lefedettségi jelentés

A Coverage azt mutatja meg, mely oldalakat képes és melyeket nem tud indexelni a Google, és miért. Ha a webhelyed nincs indexelve, akkor a világ minden optimalizálási törekvése ellenére sem kerül be a kereső találatai közé. Ez a jelentés biztonsággal szűri ki a gyakori hibákat és a véletlen bekerült feltérképezőblokkolókat. Érdemes időnként átnézni, nehogy egy rossz tagelés miatt jelentősen visszaessen a webhelyforgalom.

URL-ellenőrzés

A webhelyünkön található konkrét aloldalak vizsgálatára szolgáló eszköz létfontosságú információkat ad az indexelés állapota, az utolsó feltérképezés időpontja, a forrás (ahonnan a Google értesült az oldalról: sitemap, link), valamint a mobilos használhatóság tekintetében. Ha a cím megadása után kiderül, hogy az oldal nincs beindexelve, megkapjuk ennek okát és javaslatokat a probléma megoldására.

Mobiloptimalizáció

A Mobile Usability jelentés azért került be a szolgáltatásba, mert az okostelefonos internethasználat az utóbbi néhány évben olyan mértékben megnőtt, hogy a Google 2018 decemberében már az összes internetes oldal felét elsődlegesen mobilon indexálta. Ezzel a jelentéssel megtudhatjuk például, hogy oldalaink nem túl szélesek-e, a kattintható tartalmak megfelelően jelennek-e meg telefonon.

Büntetések

Külön jelentésszekciót szenteltek annak, hogy jól látható legyen, manuálisan kiszabott-e valamilyen büntetést a Google a weboldaladra, például letiltott-e a keresési eredményekből black-hat módszerek miatt, esetleg ismétléseket vagy túlkulcsszavazásokat talált. Szerencsére, amennyiben valamilyen probléma merül föl, a Google rögtön megoldási javaslatokkal is előáll számodra, hogy gyorsan javíthasd a hibákat.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!