Érkezik az új Search Console és PageSpeed Insights

Érkezik az új Search Console

A Google tavaly augusztusban jelentette be, hogy újratervezi a Search Console termékét. Néhány hónapja kibocsátották a Search Console béta változatát korlátozott számú felhasználó számára, most pedig kiterjesztették az összes felhasználóra, amelyről hamarosan az értesítést is kiküldik.

Az új Search Console segít a webhellyel kapcsolatos specifikus feladatokra koncentrálni: ide tartozik például a forgalom figyelése, és a webhely zökkenőmentes feltérképezésének segítése.

A Search Console mindkét (régi és új) verziója elérhető lesz minden felhasználó számára, a két verzió egymás mellett is használható.

Kezdőlap

A kezdőlapon található teljesítménydiagram a webhelyen regisztrált összes kattintás mérése alapján készül el. Itt láthatjuk a webhely fő mutatóit tartalmazó táblázatot (például index, AMP és strukturált adatok eloszlása). Kattintással megtekinthetjük ezen értékek részleteit, valamint elkezdhetjük a megjelenő problémák elhárítását.

Keresési teljesítmény 16 hónap adataival!

Minta nézet az Search Console-ból

Az új Search Console felületén 16 hónap adataival könnyebben elemezzük majd a hosszútávú keresési folyamatokat, és lehetőségünk lesz az évközi összehasonlításra is. A közeljövőben az adatok Search Console API-n keresztül is elérhetők lesznek.
A Teljesítményjelentés fontos mutatókat tartalmaz a webhely Google Keresés eredményei közötti teljesítményéről: megjelenés gyakorisága; átlagos pozíció a keresési találatok között; átkattintási arány; a találatokkal kapcsolatos speciális funkciók (például bővített találatok). Ezeket az információkat a keresési teljesítmény javítására használhatjuk fel.

Indexelési lefedettség állapotjelentés

Az új, átfogó nézet az indexelés állapotáról jobban segít a problémás linkek feltárásában, és segít megérteni a problémák forrásának okait. A legfelső szintű jelentés azon oldalak indexelési állapotát mutatja, amelyeket a Google megpróbált feltérképezni, állapot és ok szerint csoportosítva diagramos, valamint táblázatos nézetben.

A diagram fölötti legördülő szűrő lehetővé teszi az indexelési eredmények szűrését azon mechanizmus szerint, amely segítségével a Google felfedezte az URL-t. A problémás URL-ek táblázata súlyossági szint szerint van csoportosítva, a figyelmeztetések a következők kombinációja szerint vannak rendezve: súlyosság, az érintett oldalak száma, valamint hogy jelenleg folyamatban van-e az ellenőrzésük.

A Google felhívja rá a figyelmet, hogy az indexelés lefedettség jelentés leginkább a webhelytérképpel rendelkező webhelyek számára működik majd jól.

AMP állapontjelentés

A jelentés segítségével hatékonyabban haladhatunk a hibák javításával, amelyek megakadályozzák AMP-oldalak (Accelerated Mobile Pages) AMP-specifikus funkciókkal való megjelenítését a Google Keresés eredményei között.

A legfelső szintű nézet minden olyan AMP-oldalt megjelenít problémák szerint csoportosítva, amelynél a Google problémát talált a webhelyen.

Álláshirdetések állapotjelentés

Az új funkcióként megjelenő jelentés csak akkor lesz látható, ha talált a Google JobPosting bővített kivonatokkal ellátott találatokat a webhelyen.

PageSpeed Insights

A PageSpeed Insights a jövőben a Chrome User Experience Report adatait is fel fogja használni arra, hogy javaslatokat adjon a fejlesztőknek az optimalizáláshoz, valamint hogy a való életbeli teljesítményhez jobban igazodó eredményeket jelenítsen meg.

A riport több különböző eredményt jelenít meg:

  • A Sebesség három besorolást tartalmazhat: fast, average, slow
  • Az Optimalizálás három besorolást tartalmazhat, valamint a megszokott 100 pontos indexet: good, medium, low
  • Az oldal statisztikái az oldal betöltéséhez szükséges lekérések számát, valamint valamint az adatmennyiséget mutatják meg
  • Az Optimalizálási tanácsok konkrét javaslatokat tartalmaznak az oldal teljesítményének növelésée
  • A Már alkalmazott optimalizációk pont azokat azokat a kritériumokat listázza, amelyeknek megfelelt az oldal az elemzés alapján
Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on Twitter
Kiss Mónika

A BIG FISH Internet-technológiai Kft. product ownere, e-kereskedelmi projektek tanácsadója, projektvezetője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!