A videómegosztó platform kiadott egy 60 oldalas útmutatót, amelyben az app marketing célú felhasználási módjait mutatják be, elsősorban kis- és középvállalkozásokra fókuszálva.
A TikTok ismertsége 2021 közepére elért egy olyan szintre, ahol talán már nem kell részletekbe menően bemutatni. Egy kínai tulajdonú alkalmazásról van szó, amelynek felhasználói 15 másodperces videókat gyárthatnak, szerkeszthetnek és oszthatnak meg. A néhány éve népszerű Musical.ly nevű app leszármazottjáról van szó, és az alap koncepció meg is maradt – azzal a különbséggel, hogy a TikTokon készült videók akármilyen témában készülehtnek, míg a Musical.ly már létező zeneszámok lip synceléséről szólt. A TikTok Kínában elérhető verziója egyébként Douyin néven fut.
Idén májusban, az amerikai nemzeti Kisvállalkozások Hetén a TikTok sajtószobájában megjelent egy közlemény, amelyben kiemelték a potenciális szerepüket a kis-, és középvállalkozások működésében – az app hasznos eszköze lehet az ismertség és lojalitás növelésének, vagy akár vásárlói visszajelzések megírásának és az ezek alapján történő tájékozódásnak. Arra buzdították a felhasználóikat, hogy a #SupportSmallBusinesses hashtag alkalmazásával böngésszenek, keressenek és értékeljenek vállalkozásokat, a cégek oldaláról pedig olyan tartalmak elkészítését kezdeményezték, amelyekkel kicsit jobban megismertetik a vevőiket a működésükkel. Ezek a videók készülhetnek akár “kulisszatitkokról”, vagy szimplán a háttérben történő folyamatokról, amelyek hatására a lehetséges vásárlók bizalma is növekedhet egy kevésbé ismert márka irányában. Emellett bejelentettek egy új funkciót, amely segítségével a Nielsen nevű piackutató céggel együttműködve a vállalkozók eredményesebben tudnak hirdetéseket elhelyezni a közeli lokációs adatokkal rendelkező felhasználók számára.
Ugyanennek a kezdeményezésnek a keretein belül kiadtak egy 60 oldalas útmutatót arra vonatkozóan, hogy hogyan érdemes vállalkozóként a legeredményesebben kihasználni az app adottságait, funkcióit. Ez 3 nagy szekcióra van bontva, amelyek alapvetően az alábbi kérdésekre válaszolnak: Miért érdemes a TikTokot beépíteni egy vállalkozás marketing stratégiájába? Milyen hirdetési eszközök elérhetőek az appban, és hogyan érdemes használni ezeket? Valamint, hogy milyen egyéb kreatív eszközökkel lehet növelni a vállalkozás ismertségét, vásárlói körét, forgalmát? A dokumentumot bárki ingyenesen elérheti és letöltheti.
Forrás: socialmediatoday.com
Amellett, hogy egyre nagyobb népszerűségnek örvend és valóban kreatív marketing eszköz tud lenni, mégis egy új viszonylag új platformról van szó, amelynek a fenntartása belefektetett időt, energiát és adott esetben anyagi ráfordítást igényel. Íme azonban néhány adat, amelyek motivációként szolgálhatnak a vállalkozások számára, hogy mégis érdemes befektetni ebbe a csatornába:
A Datareportal 2021-es, kifejezetten digitális trendekről készített statisztikája szerint a TikTok a világ 7. legtöbbet használt közösségi média platformja, (2021. januárban legalábbis) 689 millió felhasználóval, amely szám azóta minden valószínűség szerint tovább növekedett, egyes statisztikák szerint már az 1 milliárdot is meghaladja. Mindezt egy olyan korban, ahol a 16-64 közöttiek naponta átlagosan 2 óra 25 percet töltenek különböző közösségi média appok használatával, és tavalyról idénre 490 millióval nőtt a közösségi média felhasználók száma világszerte, amely így mára eléri a 4,2 milliárd főt.
A Growww Digital adatai alapján az alkalmazás hazai felhasználóinak száma meghaladja a 2 millió főt, akik 70%-a 18 év fölött, 30%-a 35 év fölötti, és átlagosan napi 1,5 órát töltenek a TikTok használatával. Egy átlagos felhasználó naponta 17-szer indítja el az appot.
Forrás: datareportal.com
Korábban mi is készítettünk egy összefoglalót a TikTokon jelenlevő vállalkozások számára, valamint egy e-kereskedelmi áttekintést szóban forgó és más közösségimédia-platformok felhasználási lehetőségeiről.