Tizenhat TikTok-tipp, amivel növelheted a webshopod forgalmát

Tizenhat tuti TikTok-tipp, amivel növelheted vállalkozásod forgalmát

A TikTok jelenleg az egyik legnépszerűbb közösségi oldal, a magyar felhasználók száma is már több mint 2 millió. Mivel 2020 végétől ügynökségeken keresztül Magyarországról is el lehet helyezni hirdetéseket TikTokon, és számos termék illetve márka népszerűsítésére alkalmas a felület, ideje, hogy megosszunk veled pár tippet, amivel garantáltan lendületet adhatsz a vállalkozásodnak.

Új hirdetési platform a vállalkozók számára

A világ egyik legdinamikusabban fejlődő alkalmazása, a 2016-ban Kínában Douyin néven elindított, a nemzetközi piacon pedig 2017 óta jelen lévő TikTok szédületes karriert futott be az elmúlt három évben. A platformot jelenleg több mint 700 millióan használják világszerte; a hazai alkalmazók száma a Growww Digital adatai szerint eléri a 2,3 millió főt. Bár az alkalmazás továbbra is elsősorban a fiatalok körében népszerű, a magyarországi felhasználók 70%-a 18 év feletti, 30%-uk pedig 35 évesnél is idősebb, ráadásul a TikTokot tavaly a 25-35 éves korosztály tagjai közül töltötték le a legtöbben.

Ha te is azok közé a kereskedők közé tartozol, akik szeretnék megszólítani a fiatalabb generációt, valószínűleg elgondolkodtál már azon, milyen TikTokos tartalmakat készíts a céged számára. Ne aggódj, jó néhány olyan trükk létezik, amellyel anélkül növelheted termékeid ismertségét, hogy táncolnod kellene a kamera előtt!

1. Mutasd be a rendelések feldolgozását és a csomagolási folyamatot!

Mostanában egyre népszerűbbek TikTokon az internetes rendelések feldolgozásának folyamatát bemutató videók. Történjen ez akár egy raktárban, akár az otthonodban, a nézők valamiért mindig örülnek, ha láthatják, hogyan érkeznek be a rendelések és hogyan indulnak útjukra a csomagok.

Ebben a videóban @itsnatalierogers mutatja be, hogyan dolgoz fel egy beérkező rendelést.

Készíts videót arról, ahogy összeállítasz egy csomagot! Taggeld be a felhasználót, akinek a csomagot küldöd, ez sokat segít a közösségépítésben. Így csinálja ezt egy másik hirdető, @happyplacebychloe.

2. Mutasd be magad!

Tedd lehetővé, hogy a közönséged megismerjen téged, és többet megtudjon a vállalkozásodról. Alakíts ki személyes kapcsolatot a nézőiddel, és mindig köszöntsd az új követőidet. Ha nem egyedül dolgozol, hanem egy kis csapat áll mögötted, mutasd be őket is. Ha közvetlen kapcsolatot ápolsz a nézőiddel, könnyebben megkedvelnek téged, ami mindig jól jön, ha egy közösségi platformon szeretnéd értékesíteni a termékeidet. Az Aldi Magyarország videóiban rendszeresen szerepelnek az ott dolgozók.

@aldi.magyarorszag

Ghostoltunk egy sort az új raktárunkban. 👻 Hamarosan sokkal több termék és kolléga költözik ide, de most csak a miénk volt. #aldimagyarország #aldi

♬ VMESHBEATS ADDERALL X BOO X IG FREESTYLE – Varoon Ramesh

3. Ösztönözd a nézőidet arra, hogy vásároljanak tőled!

Abszolút bevett és elfogadott dolognak számít, ha megkéred a nézőidet, hogy vásároljanak a termékeidből. Ha megmutatod, mit jelent számodra egy-egy rendelés, milyen pozitív hatással van az életedre a vállalkozásod növekedése, azzal közvetlenül szólítod meg reménybeli vásárlóidat. Ha az emberek látják, hogy egy rendelésnek köszönhetően mondjuk új biciklit kaphat a gyermeked, közelebbi kapcsolatba kerülnek veled, és nagyobb eséllyel választják majd a te termékeidet.

4. Mutasd be, hogyan kell használni a termékeidet!

Előfordulhat, hogy egy számodra magától értetődő dolog bonyolultnak tűnik a vásárlóid számára. Mutasd meg nekik, hogyan használják az általad kínált terméket, még akkor is, ha csak egy egyszerű sálról van szó! A nézők mindent látni akarnak, ráadásul minél többször látják a termékeidet használat közben, annál vonzóbbá válnak számukra az árucikkeid. Halmosi Viki beauty influencer, akinek hatalmas rajongótábora van más platformokon, egy TikTok videóban mutatja be, hogyan lehet a sminkes szivacsot megtisztítani egy bizonyos termék segítségével.

5. Hagyd, hogy a nézőid részt vegyenek a tartalomkészítésben!

Készíts olyan videókat, amelyekben megkéred a nézőidet, hogy küldjék el neked a termékeiddel kapcsolatos kérdéseket, aztán válaszold meg ezeket a kérdéseket újabb videókban. Így közvetlenebb kapcsolatot építhetsz ki a vásárlóiddal, ráadásul a nézőid által gyártott tartalmak arra is bizonyítékul szolgálnak, hogy valós igény van a termékeidre. A jelenlegi trendeknek megfelelően érdemes szöveges formájában is feltüntetni a nézők kérdéseit, esetleg betaggelni a felhasználót, akitől az adott kérdés érkezett.
A következő videóban láthatod, hogyan válaszolja meg egyik nézője kérdését @nene_la_shiro divattervező.

@nene_la_shiro

Reply to @jarrcira_cia YUP‼️😜 #NENETRIBE #fashiondesigner #greenscreen #falldiy #smallbusiness #prom #fyp #foryoupage #fashion #replytocomments

♬ When you dont get tagged by popular creators – kyoshi 🌙

 

Az is sokat segíthet, ha arra bíztatod a nézőidet, hogy készítsenek a termékeiddel, azok használatával kapcsolatos anyagokat, mert így tovább erősítheted a közösségtudatot. Ezt a trükköt a legnagyobb márkák is alkalmazzák: a Converse például tavaly az Egyesült Királyságban útjára indított egy kihívást, arra kérve a vásárlóit, hogy készítsenek kreatív videókat a #ConverseAllStar hashtag-gel.

6. Oszd meg a sztoridat a nézőiddel!

A TikTok tele van inspiráló videókkal arról, hogyan álmodták meg és hívták életre hétköznapi emberek álmaik vállalkozását. Oszd meg te is a történetedet a nézőiddel: ezzel nem csak közelebb kerülsz hozzájuk, de pozitív hatást is gyakorolhatsz az életükre.
Ebben a videóban azt láthatod, hogyan mutatja be @shopthesedays röviden a vállalkozása történetét.

7. Készíts értékes tartalmakat!

Bár a TikTok alapvetően szórakoztató jellegű platform, ez nem jelenti azt, hogy ne készíthetnél igazán értékes videókat. Rengeteg olyan szolgáltatás vagy termék létezik, amelynél tálcán kínálják magukat a pár mondatban elmondható edukációs jellegű információk. Varga András kutató, a Szegedi Egyetem Egyetemi Könyvtárának főkönyvtárosa például rövid videókban, akár történelmi érdekességeken keresztül mutatja be a munkáját és a könyvtárt.

8. Oszd meg a nézőiddel a vállalkozásoddal kapcsolatos aktuális információkat!

Épp akciót tartasz? Új termékedet népszerűsíted? Vagy ismét kapható nálad valami, ami egy ideje nem volt készleten? Tudasd a közönségeddel! Ez a tartalomgyártás egyik legkézenfekvőbb módja.

9. Legyél eredeti!

Igaz, hogy hirdetni akarsz, de ne csak az eladásokkal foglalkozz! Gondold végig, milyen kreatív aspektusai vannak a termékeidnek, és hogyan tudod bemutatni azokat a videóidban. Indíts saját trendet, ossz meg egy általad készített zenét, találj ki a termékeidhez illő kihívásokat.

Az anyagaid stílusát mindig a célközönségednek megfelelően válaszd meg, de ne félj az elszállt ötletektől! A TikTok felhasználói számítanak rájuk, sőt, el is várják őket.

Természetesen minél jobban ismered a közösségedet, annál könnyebben gyárthatsz a kedvükre való tartalmat, amelyet aztán tovább is osztanak majd – márpedig épp ez a TikTokos niche marketing lényege.

10. Vezesd körbe a nézőket a színfalak mögött!

Hagyd, hogy a nézőid bepillantsanak oda, ahol a csoda történik! Akár otthon, egyedül dolgozol, akár egy több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozás telephelyén, mutasd meg nekik az adott helyszínt. Az is tökéletesen megfelel, ha egyszerűen bemutatod egy munkanapodat – hidd el, a nézőid imádni fogják a bennfentes infókat! Figyeld meg, hogyan mutatja be @taylerbradford a követőinek az otthoni munkakörnyezetét!

11. Csapj felhajtást a termékeid körül!

Használj népszerű zenéket és hashtag-eket, és igyekezz minél szórakoztatóbb módon bemutatni a termékeidet. Kombináld az általánosabb jellegű és a kifejezetten a termékedre jellemző hashtag-eket. Kövesd a TikTok Neked oldalát, hogy megtudd, milyen zenék növelik legjobban a megjelenési esélyeidet, de mindig figyelj arra is, hogy az adott termékhez illő zenét válassz. @sisoanscent például egy zenés slideshow-val mutatja be egyedi gyertyatartóit.

@sisoanscent

Hope you love it as much as we do! What do you think of our jars? #fyp #candlebusiness #smallbusinesscheck

♬ original sound – Molly Åstradsson

 

12. Kezdd ütősen, és fogd rövidre!

Ne várakoztasd a nézőidet, indíts rögtön egy hatásos, esetleg humoros vizuális elemmel, így biztosíthatod azt, hogy ne kattintsanak el a videódról.

A virális siker egyik titka az, hogy a felhasználók újra és újra megnézzék a videóidat, ez pedig csak akkor fog megtörténni, ha rövid és tartalmas anyagokat készítesz. Bár esetenként szükséged lehet mind a hatvan másodpercre, a TikTok algoritmusát ismerve jobbak az értékesítési esélyeid, ha tizenöt másodperces tartalmakat is gyártasz.
És ne feledd, a hatásos befejezés ugyanolyan fontos, mint a figyelemfelkeltő kezdés!

13. Rendezz nyereményakciókat!

Mindig jó ötlet megajándékozni valamivel a nézőidet. Ha arra buzdítod őket, hogy készítsenek saját videókat a márkád hashtag-jével, vagy taggeljék be a barátaikat a videóidba, az nagymértékben növeli a közönségedet. Válaszd ki a legjobb anyagokat, vagy nézd meg, melyek kapták a legtöbb lájkot, és ajándékozd meg a készítőiket valamelyik termékeddel!

14. Légy aktív!

Mivel a nézőid valószínűleg nem fogják látni az összes videódat, posztolj rendszeresen! Ápold a többi felhasználóval való kapcsolatodat, lájkold a neked tetsző tartalmakat, és kommentelj! A hozzászólásaid reakciókat váltanak ki, és azok, akik elolvassák őket, esetleg megnézik a videóidat is.

15. Kommentáld elsőként a saját videóidat!

Így rögtön plusz információt közölhetsz az épp bemutatott termékkel kapcsolatban, és beszélgetéseket indíthatsz el. Mindenképpen válaszolj a kommentekre! Ha odafigyelsz a nézőidre, egyre többen érzik majd úgy, hogy érdemes megosztaniuk a gondolataikat, és tovább növekszik a közösséged.

+ 1. Érezd jól magad!

Mint már említettük, a TikTokos videók egyik legfontosabb jellemzője az, hogy szórakoztatóak – szórakoztató tartalmat pedig csak úgy gyárthatsz, ha te is jól érzed magad a készítése közben. Természetesen fontos, hogy alaposan átgondold és többször is elpróbáld a tervezett videót, de a lényeg az, hogy a végeredmény úgy sikerüljön, hogy te magad is mindig szívesen megnézd.

mm
Lovasi Gábor

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség külső munkatársa, a Kosárérték magazin állandó szerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!