Az e-kereskedők és marketingesek gyakran figyelmen kívül hagyják a Pinterestet, a „vizuális felfedezőmotort”, pedig egy jól körülhatárolható réteget nagyon hatékonyan érhetünk el a segítségével.
A Pinterestnek világszerte havi 460 millió látogatója van – ebből 94,6 millió az Egyesült Államokból érkezik. A platform nagyrészt a Z generációt és a millennialokat vonzza, ezen belül is a női közönséget. A felhasználók általában projektek vagy események szervezése kapcsán, inspirációs célzattal fordulnak a platformhoz, amelynek során többnyire az alkalmazáson kívülről származó tartalmakat rögzítenek (pinnelnek). Ugyanakkor magán a platformon jellemzően kevés eredeti tartalmat hoztak létre korábban, ez azonban a Pinterest Shuffles megjelenésével némileg megváltozott.
Pinterest Shuffles
A Pinterest tavaly kiadott Shuffles alkalmazása lehetővé teszi a felhasználók számára különböző kollázsok – afféle digitális hangulattáblák – létrehozását és megosztását. A 2022-ben elindított alkalmazás népszerűsége akkor ugrott meg, amikor a felhasználók elkezdték az itt közzétett kollázsokat zenével feltölteni a TikTokra. A Shuffles mára már 15 országban, köztük az Egyesült Államok App Store-jában is jelen van, ugyanakkor egyelőre csak iOS-eszközökön elérhető. A fejlesztők szerint készülőben van egy Android-alkalmazás, de egyelőre hivatalos app nem érhető el az Android készülékekre.
A Shufflesben minden kép hivatkozhat egy forrásra, így akár direkt vásárlási linket is tartalmazhat, hasonlóan az alap Pinterest alkalmazáshoz. A Shuffles fókuszában azonban a kivágott képek állnak, amelyek különböző hátterekkel és effektekkel megbolondítva fűzhetőek össze. Ezek a kivágások származhatnak a Pinterest könyvtárából vagy a felhasználó saját képeiből is.
A Pinterest látogatói a Shuffles tartalmakat a „For You” ajánlási csatornán keresztül fedezhetik fel, amelyek közvetlenül a nyitóoldalról érhetőek el. További, népszerű felfedezési módszer még a Shuffles-en a hashtagek és kulcsszavak keresése, valamint láthatóak a leginkább „Követett”, „Népszerű” és „Legutóbbi” hírcsatornák is.
A látogatók megjegyzést fűzhetnek ezekhez, kedvelhetik, elmenthetik és újrakeverhetik más felhasználók tartalmait az elrendezés másolásával és saját elemeik hozzáadásával.
Marketingelőnyök a Shuffles révén
Organikus elérés: A Shuffles alkotói profitálhatnak a korai organikus növekedésből, és a célcsoportjuk nagyobb hányadát érhetik el, mint az olyan bevált platformokon, mint a Facebook és az Instagram.
Célkeresztben a Z generációs női vásárlók: A Shuffles sokkal kisebb versenyt kínál, mint a TikTok, és hasznos a Z generációs nőket megcélzó kereskedők számára.
Vásárlási linkek: A Shuffles a Pinterest azon céljára épít, hogy végigvezesse a felhasználót a vásárlási folyamat egészén, az inspirációtól az eladásig.
Egyedi szerkesztési lehetőségek: A Shuffles alkalmazás egyedi tartalomkészítő eszközöket és effektusokat tartalmaz, többek között olyan, a Z generáció körében népszerű effekteket, mint a rázás, pörgetés és pulzálás.
A Shuffles esetleges hátrányai
Hasonló szolgáltatások: Az iOS 16 2022 szeptemberében indult, és saját képkivágás funkciót tartalmaz, csökkentve a Shuffles vonzerejét.
Lassuló növekedés: A TikTokon való keverés kezdeti népszerűsége alábbhagyott, a látogatók interakciói a Shuffles szolgáltatással pedig még elég alacsonyak az elsődleges Pinterest alkalmazás számaihoz képest.
Kissé nehézkes vásárlás: A Shuffles alkalmazásban való vásárláshoz a látogatóknak rá kell kattintaniuk a képre, majd a jobb felső sarokban található információs gombra, ezután pedig a „Link megnyitása” gombra kell kattintaniuk. Ez túl sok kattintás, de a Pinterest állítólag javítja majd az élményt, beleértve a márka és az ár feltüntetését, már az első képre való kattintás után.
Csak iOS-re elérhető: A Shuffles egyelőre csak az Apple-eszközein érhető el, az Android verzióra még várni kell.
Domináns Popkultúra: A Shuffles nézői legtöbbször Taylor Swifttel és Harry Stylessal találják szembe magunkat a falukon, a kereskedőknek pedig meg kell keresniük a módját, hogy átvágjanak a rajongás “lila ködén”.
Hogyan vágjunk bele a Shuffle használatába?
A Shuffles közönsége ugyan még kicsi, összeségében mégis remek lehetőséget kínál a fiatal nők megcélzására. A kereskedők első lépése lehet a teljes termékkatalógus rögzítése és keresésre történő optimalizálása, amelyhez a Pinterest számos katalógus-integrációs eszközt kínál, beleértve a Shopify-jal, a WooCommerce-szel vagy egyéb, RSS alapú platformokkal való integrációt is.