Az OpenAI a napokban kihozta a legfrissebb, továbbfejlesztett nyelvi modelljét, a GPT-4o névre hallgató ChatGPT verziót, amely elképesztő újdonságokkal bővült a korábbi verzióhoz képest. Nagyot lépett előre a beszéd- és vizuális felismerés terén, ironizál, énekel, tolmácsol és élethűen nevetgél velünk valós időben. De vajon hogyan hasznosíthatók ezek az AI fejlesztések a keresőoptimalizálás területén, különösen az e-kereskedelemben? Alább megnézzük, hogy az új modell miként segíthet a kulcsszókutatásban, a SEO-barát tartalom generálásában, a technikai SEO problémák elhárításában, a linképítésben és a versenytárselemzésben a korábbiaknál még hatékonyabban.

Miben fejlődött a GPT-4o modell a GPT-4-hez képest?

Május 13-án a mesterséges intelligencia terén egyik legerősebb versenyző, az OpenAI bejelentette nyelvi modelljük továbbfejlesztett változatát. A ChatGPT-4o nevében az „o” az „omni” rövidítése. Arra utal, hogy már többféle médiumon keresztül kommunikálhatunk az alkalmazással valós időben, amire a modell is változatos formában képes reagálni. A vállalat szerint a GPT-4o szöveg, hang, kép és videós inputok, illetve ezek kombinációinak értelmezésére képes, a kérdésekre pedig szöveges, audio és képi formában, illetve ezek kombinációjával tud reagálni.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy beszélgethetünk vele! A reakcióideje vetekszik a hagyományos emberi interakciókkal; átlagosan 0,32 mp. Ráadásul megszakíthatjuk a mondandóját, ha közbevetnénk valamit, amitől még természetesebb a hatás. De rímet faragni és énekelni is tud, valamint az érzelemkifejezésre és az érzelmek felismerésére is képes a beszélgetés során. Az OpenAI YouTube-csatornáján elérhető kutyás élő demóban például élethűen örvendezik a kutyának, míg az interjúkészülős videóban ironikusan reagál egy kérdésre, és kedélyesen nevetgél stílustanácsadás közben.

A telefon kamerájának segítségével “lát” is, és jól felismeri a vizuális környezetet, így látássérülteknek is hasznos eszköz lehet, ahogyan egy másik élő demóban is látható. A tolmácsolásban is nagyot lépett előre, az élőbeszédet valós időben is képes fordítani egy másik nyelvre. Nemsokára pedig egy érkező asztali alkalmazás segítségével megoszthatjuk vele a képernyőnket real-time, így a programozásban is még többet tud majd segédkezni.

A válaszadási sebessége is jelentősen nőtt, kifinomultabb szövegértési és -generálási képességekkel rendelkezik, a felhasznált forrásokat pedig rendszeresen megjelöli. Gyorsabban, pontosabban és természetesebben fordít nyelvek között valós időben is, a memóriája és a hosszú távú kontextuskezelése is javult, matematikai készségei pedig már meghaladták az emberi szintet.

Szuper hír, hogy a továbbfejlesztett modell mindenki számára elérhető, tehát az ingyenes felületen is használható, bár az előfizetőknek a használati limit (a lekérdezések száma, illetve a válaszok hossza is) jelentősen megnő. Az külön remek hír számunkra, hogy a magyar nyelv bekerült az 50 támogatott nyelv közé, ami meg is látszik a magyar nyelvű válaszok nyelvhelyességén, komplexitásán. És mivel ez a verzió már valós időben is eléri az internetes adatokat, aktuális témák, trendek kutatása kapcsán is felhasználhatjuk a cégünk, marketingünk, SEO-nk fejlesztésére.

Hogyan segítheti a SEO munkát az eddigi legfejlettebb ChatGPT verzió?

Kulcsszókutatás, tartalomgenerálás, tartalmi stratégia kidolgozása

A ChatGPT-4o fejlettebb nyelvi megértési képességei révén még hatékonyabbá teheti a kulcsszókutatást a SEO szakemeberek számára. Néhány példa:

  1. A valós idejű internet-hozzáférés miatt a keresési volumenek lekérésére, a legrelevánsabb kulcsszó-klaszterek azonosítására is használhatjuk, ráadásul ingyenesen.
  2. Az előzőből következik, hogy pontosabban azonosítja a legnépszerűbb és legrelevánsabb kulcsszavakat egy előre definiált célközönség számára.
  3. Pontosabban értelmezi a kulcsszavak kontextusát és a keresési szándékot, így a legrelevánsabb szinonimákat, kifejezéseket ajánlja egy tartalomtípus/téma kapcsán.
  4. Hatékonyabban képes long-tail kulcsszavakat generálni, amelyekkel alacsony verseny mellett növelhető egy tartalom organikus elérése és konverziós ereje.
  5. A naprakész adattár révén mostmár rövid távú SEO célokhoz is jól alkalmazható. K épes azonosítani a legfrissebb keresési trendeket és aktuálisan felkapott kulcsszavakat.
  • Akár jobb szövegstruktúrához is ad javaslatokat

A Google E-E-A-T irányelveinek megfelelő tartalom generálásában a korábbi 4-es modell – valljuk be: – nem jeleskedett. Legalábbis komplex promptolás és a válaszok szerkesztése nélkül nem volt ajánlatos a generált szövegek egy az egybeni felhasználása. A 4o azonban már közelebb lehet az érdekes és releváns SEO-barát tartalmak létrehozásához, ha jól használjuk. Kifinomultabb nyelvhasználatával segíthet blogbejegyzések, termékleírások és más típusú SEO tartalmak létrehozásában, amelyek megfelelően integrálják a kulcsszavakat és követik a SEO best practice-eket. Az optimalizált title-t és meta leírást is megcsinálja helyettünk. De akár jobb szövegstruktúrához is ad javaslatokat egy blogbejegyzés esetén, hogy keresőbarátabb címsorokat és szerkezetet használjunk. Sőt, akár belső linkek elhelyezésére is kérhetünk tőle javasatot. Ezek mind olyan tippek, amelyek segíthetik növelni a tartalmunk láthatóságát és konverziós erejét.

A tartalmi stratégia kialakítása már egy összetettebb kérdéskör, azonban a GPT-4o ehhez is hasznos eszközünk lehet. A piaci trendek, versenytársak és felhasználói igények elemzésével összeállítja azoknak a témáknak és kulcsszavaknak a listáját, amelyekkel a legjobb hatást tudjuk elérni SEO szempontból. A versenytársak elemzése által továbbá a tartalmi hiányosságokat is azonosítja az oldalunkon, ezekre alapozva pedig célirányosan készíthetünk új tartalmat. Mindezekből a tartalmi javaslatokból egy tartalomnaptárat is készíthet a számunkra, amely rendszerezi, könnyebbé és gyorsabbá teszi a tartalomkészítési folyamatokat is.

Versenytárselemzés és linképítési lehetőségek azonosítása

Az új ChatGPT-4o modell az internet-hozzáférés révén fel tudja térképezni a versenytársaink SEO stratégiáját és linkprofilját. Ezzel hatékonyabb tartalmi és linképítési stratégiát tud javasolni a saját oldalunk hitelességének és rangsorolásának növelésére.

Kérhetjük a nyelvi modellt például arra, hogy elemezze a konkurens oldalak által használt kulcsszavakat és kifejezéseket; azonosítva azokat, amelyek a legnagyobb forgalmat hozhatják. A legjobban teljesítő tartalomtípusok és témák alapján képes azt is felmérni, hogy a mi oldalunkon hol vannak a már mellett tartalmi hézagok, hiányok, amelyeket új tartalmak készítéséhez szolgálhatunk ötletként. Sőt, a versenytársak backlink profilját feltérképezve, lekérhetünk egy listát a legértékesebb és legmegbízhatóbb linkforrásokról, ahonnan nekünk is érdemes külső hivatkozást begyűjteni. A releváns backlinkek értéke pedig a gombamód szaporodó (AI-)tartalom idejében pedig még jelentősebb lesz.

A linképítéshez is kérhetjük a mesterséges intelligencia modell segítségét, amely képes azonosítani a potenciális linképítési lehetőségeket. Azaz olyan webhelyeket és blogokat, amelyek relevánsak és értékesek lehetnek a backlink profilunk szempontjából. Akár a konkrét linkszerzési módra is tehet javaslatot (együttműködés, vendégblogolás, linkcsere stb.) A gyakorlati megvalósításhoz is használhatjuk: segítheti a hatékony kapcsolatfelvételt, a személyre szabott üzenet megírását, így növelve annak az esélyét, hogy a webhelyek elfogadják a linképítési ajánlatunkat. Nem utolsó sorban pedig olyan tartalmak kidolgozásában is szerepet játszhat, amelyek természetes módon vonzzák a backlinkeket.

Technikai SEO és webhelyproblémák javítása

A ChatGPT-4o fejlett elemzési képességei révén hatékonyabban azonosíthatja a webhely technikai hibáit és SEO problémáit. Segíthet például a feltérképezési hibák, indexelési problémák, sebességbeli gondok, reszponzivitási problémák és egyéb technikai hiányosságok felismerésében, amelyek negatívan befolyásolhatják a webhely rangsorolását. A feltérképezési hibáknál például útmutatást ad a robots.txt fájl megfelelő konfigurálásához vagy a hibás URL-ek átirányításához, ami kezdőknek remek segítség. A noindex címkék helytelen használatát, az alacsony minőségű tartalmakat vagy a duplikált tartalmakat is képes felismerni és javaslatot adni a megoldásra az indexelés gyorsítása érdekében. Ugyanígy a webhelysebesség optimalizálásához, a mobilbarát design kialakításához és a strukturált adatok helyes használatához is kérhetünk tőle gyakorlati segítséget.

Az új verzió tehát még több gyakorlati segítséget kínál az e-kereskedőknek az eredményesebb SEO munkához.

Különösen igaz ez a kulcsszókutatás, a SEO-barát tartalomgenerálás, a technikai SEO és a versenytárselemzés terén. A technikai hibák kiküszöbölése, a tartalmaink javítása és a linkprofilunk erősítése pedig az a három alappillér, amik nélkül nincsen tartós előrelépés a találati listákon. Tegyük hozzá: az új ChatGPT-4o modell továbbfejlesztett képességei lehetnek akármilyen brilliánsak, ha nem tudjuk őket a gyakorlatban is kihasználni. Ehhez pedig jól definiált utasítások vagy kérdések (promptok) szükségesek.

Szánjunk időt ezek alapos átgondolására, teszteljük a beszédalapú, szöveges és vizuális lehetőségeket is, hogy maximalizálni tudjuk az eddigi legfejlettebb nyelvi modell használatának előnyeit a vállalkozásunkban!

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.