A Shopping hirdetések segítségével a felhasználók már kattintás előtt össze tudják hasonlítani képek és árak alapján a keresésükre megjelenő termékeket. Ha webshopod van, és még nem indítottad el első Google Shopping kampányodat, akkor hatalmas lehetőségről maradsz le! 

A Mito sorozatának előző cikkében a harmadik féltől származó cookie-k kivezetése utáni lehetőségekről volt szó. Ha lemaradtál volna róla, elolvashatod a Konverzió rovatunkban: A sütik utáni (szép?) új világ, avagy hová lesznek a látogatók adatai?

Mi a különbség a Keresési és a Shopping kampány között?

A legnagyobb különbség a megjelenésben rejlik. Míg a Keresési kampányok klasszikusan szöveges formátumban jelennek meg, addig a Shopping hirdetések olyan hasznos információkat jelenítenek meg, mint a termék neve, képe, ára és az értékesítő neve.

De a megjelenés nem az egyetlen különbség a két kampánytípus között. Míg a Keresési kampányok legtöbb esetben adott kulcsszavakat céloznak, addig a Shopping kampányok a termékfeedben megadott információk alapján jelennek meg releváns keresésekre.

Oké, de melyik a jobb?

A válasz nem fekete vagy fehér, de a legtöbb esetben együtt futtatva működnek a legjobban. Iparáganként eltérő stratégia működhet (a divat- és elektronikai cikkeknél határozottan a Shopping felé billen a mérleg nyelve), de rengeteg egyéb befolyásoló tényezőtől függ a két kampánytípus közötti ideális költségmegosztás. Ilyen tényező például a hirdetett termék ismertsége, vagy a versenytársak aktivitása.

A Search Engine Watch és az Adthena 2018-as kutatása szerint az Egyesült Királyságban elköltött keresési budget 82%-ban Google Shopping kampányokra lett elköltve. Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni Search és Shopping kampányaidból, a tölcsér tetején az awareness budgeted nagy részét fordítsd Keresési kampányokra, új felhasználók elérésére, akik ezen a módon felfedezhetik a termékkategóriában az általad kínált termékeket. Egy ilyen tipikus keresés lehet például: “legjobb mosógép 2022”.

A tölcsér alján viszont már inkább Shopping kampányaid domináljanak. Itt már konkrétabb keresések várhatóak (pl. Whirlpool FFB 7238 BV EE). A Shopping kampányok segítségével a felhasználók összehasonlíthatják kép, ár és eladó szerint a találati listán felbukkanó termékeket.

Shopping kampánytípusok, és hogyan válaszd ki a megfelelőt

Ha eldöntötted, hogy belevágsz a Shopping kampányok használatába, két lehetőség közül választhatsz: Standard és Smart Shopping kampányok. A Standard Shopping kampányokkal nagyobb kontroll alatt tudod tartani a hirdetéseidet, és kizárólag a keresési hálózaton jelensz meg, míg a Smart Shopping “autópilótában” működik, és több hálózaton is megjelenik (Search Network, Display Network, YouTube, Gmail).

Ha nem tudod eldönteni, hogyan kezdj neki, akkor javaslom a Standard Shoppingot kezdetnek, majd ahogy tapasztalatot szerzel, és készen állsz, fokozatosan válts át kampányaiddal Smart Shopping kampányokra.

Ha viszont az egyetlen célod forrástól függetlenül a profitmaximalizálás, akkor irány a Smart Shopping!

Hogyan segíthetem ügynökségem munkáját, hogy a Shopping kampányok eredményesebbek legyenek?

1. Rakd rendbe a termékfeedet!

A termékfeed a kampányaid lelke, ebből nyeri ki a Google az infókat a termékedről, innen tudja, melyik termékedet milyen keresésre érdemes megjeleníteni.

Minél részletesebb és pontosabb a feeded, annál sikeresebbé fog válni kampányod.
Tölts ki és tökéletesíts minden kötelező és releváns opcionális mezőt a termékedről a feedben, kezdve azokkal, amiket elsőként lát hirdetésednél a felhasználó: kép, cím és ár.

Ha nem tudod, hogyan kezdj neki a feed optimalizációjának, kövesd a Data Feed Watch által javasolt, iparáganként eltérő címformátumokat!

Divat Márka + Nem +Termék típus + Jellemzők (szín, méret, anyag)
Fogyasztási eszközök Márka +Termék típus + Jellemzők (súly, mennyiség)
Háztartási eszközök, bútorok Márka + Termék + Jellemzők (méret, súly, mennyiség)
Elektronika Márka + Jellemzők + Terméktípus + Modell #
Szezonális termékek Alkalom + Terméktípus + Jellemzők
Könyvek Cím + Típus + Formátum (keménykötésű, ebook) + Író

2. Töltsd fel Merchant Center fiókodat!

A Merchant Center lesz Google Shopping kampányaid fő alkotóeleme. Itt lakozik a termékfeeded, és itt tudsz további termékinformációkat is feltölteni. Menj végig részletesen minden menüponton, és tölts ki a cégedre, arculatodra és a szállításra vonatkozó minden adatot, végig a legjobb ügyfélélmény biztosítására koncentrálva.

Pro tipp: ha a listán szereplő valamelyik third-party szolgáltatót használod a vásárlói értékelések kezeléséhez, jelenítsd meg az értékeléseidet 5 csillagos skálán a Shopping hirdetésed alatt is!

3. Légy tisztában az árréseddel!

A ROAS és ROI közötti különbségről szóló bejegyzésünkben megvizsgáltuk, hogyan optimalizáld kampányaidat a profitmaximalizálás érdekében, de nem tudjuk elégszer hangsúlyozni annak fontosságát, hogy pontosan tisztában légy termékeid bekerülési értékével.

Ha ismered a bekerülési értéket, kampányaidat árrés alapján szegmentálhatod, különböző licitet alkalmazva a bevételed kimaxolásához.

4. Kampányszegmentáció

Amikor Shopping kampányt indítasz, próbáld meg minél egyszerűbb struktúrával készíteni. Minél több adatból dolgozik egy kampány, annál jobb lesz. Ha szűkös a keret, akkor érdemes 1 Shopping kampánnyal indulni, esetleg árrés alapján 3 különbözővel (alacsony/közepes/magas).

Ha a későbbiekben szeretnéd a termékkategóriák között jobban kontrollálni a költést, akkor amint elég adat gyűlik össze egy-egy kategóriában, elkezdheted eszerint is szegmentálni kampánystruktúrádat.

5. Zárd ki a pénznyelőket!

A felesleges költés elkerülése érdekében zárj ki minden olyan terméket, aminek az ára túl alacsony, vagy alig van készleten!

6. Tedd best-selling termékeidet rivaldafénybe!

Ha már az alap kampánystruktúrád kiforrott, itt az idő a legnépszerűbb termékeidet külön kampányba szedni, ezzel is biztosítva ezen termékek megtérülésének maximalizálását. Ha bármi okból szeretnél egy adott terméket előtérbe helyezni, használd ugyanezt a taktikát (pl. szezonális vagy magas készletű termékeknél, vagy olyanoknál, amiket ki szeretnél söpörni a készletről).

Mit hoz a jövő?

2020 hatalmas növekedést hozott a webshopok forgalmában világszerte, és ez a trend azóta is töretlenül felfelé ível. Ez az új irány rengeteg változást hozott az e-kereskedők és a médiafelületek működésében is, hogy lépést tudjanak tartani a világ változó elvárásaival. De mit jelent mindez a Google Shoppingra nézve? Idén is rengeteg újdonság és fejlesztés érkezik a kampányokban. Mutatok kettőt, ami gyökereiben forgatja fel és változtatja majd meg az online vásárlási élményt.

  • Augmented Reality Try-n funkció

A bolti és az online vásárlás között a legnagyobb különbség, hogy az üzletben a vevő megtapogathatja, felpróbálhatja a termékeket. Ezt hozza majd el a Google Try-On funkciója is az online térbe. Ez az AR funkció különösen szuper lesz szépségápolási termékekhez, ruhákhoz és számos egyéb termékhez, valamint olyan termékkategóriákhoz, amelyek esetében a kipróbálás vagy a személyre szabás a vásárlási döntés legfontosabb motorja.

Source: blog.google
  • YouTube Live-Stream Shopping

A Live-stream Shopping Kínában, a social commerce hazájában már egy ideje hatalmas trend. A Google 2021 nyarán Amerikában is elkezdte tesztelni a YouTube-on a Live-Stream vásárlásokat a kiválasztott tartalomgyártókkal.

És ez még csak a jéghegy csúcsa. Az online shopping világában 2022-ben is rengeteg izgalmas újdonság érkezik majd, egyre jobban elmosódik a határ a fizikai és a virtuális kosár között, a fogyasztók pedig egyre inkább keresik és kedvelik az online rendelés nyújtotta gyorsaságot és kényelmet.

Éppen ezért a Google Shopping kampány futtatása már most is az egyik alappillére annak, hogy a felhasználók számára felejthetetlen vásárlási élményt nyújtsunk, miközben kampányaink megtérülő eredménnyel teljesítenek, a jövőben pedig egyre inkább kikerülhetetlen eszköze lesz majd az e-kereskedelmi kampányoknak.

Támogatott tartalom
A cikk szerzője a Mito senior programmatic tanácsadója. A Mito egy magyar tulajdonú full-service kreatív és digitális ügynökség, szenvedéllyel az okos megoldások iránt. A Mito Performance divíziója média-, technológiai és tartalmi eszközök kombinációjával készít megoldásokat ügyfeleinek üzleti kihívásaira, PPC és Programmatic kampányok, SEO, CRO és analitika szolgáltatások széles skálájának segítségével. Büszkék vagyunk rá, hogy stratégiai partnereink között tudhatunk olyan cégeket, mint a Decathlon, Wizz Air, Cetelem Bank, Office Shoes vagy Tungsram.