Még egyszerűbb a bevásárlás a Google új keresési funkcióival

Még egyszerűbb a bevásárlás a Google új keresési funkcióival

Jóval könnyebben megtalálhatjuk a helyi boltokat vagy vállalkozásokat a Google új keresési funkcióinak köszönhetően, és akár olyan hasznos infókat is megtudhatunk a kiválasztott kereskedőről, hogy biztosít-e bolti vagy éppen bolton kívüli ún. „curbside pickup” átvételi lehetőséget.

Biztonság és kényelem

A Google frissítette a Shopping-eredményeit a találati listában. Ezzel a fogyasztók könnyebben megtalálhatják a helyi vállalkozásokat, és ellenőrizhetik az olyan szolgáltatásokat, mint az áruházi átvétel – jelentette be a platform a napokban.
Az újdonság bevezetése mögött az a felismerés áll, hogy a kényelem és a biztonság egyre fontosabb szempontokká válnak, amikor fogyasztók a vásárlás módjáról döntenek. A pandémiás helyzet csak tovább fokozta ezt a trendet: az elmúlt hónapokban a Google keresőben megtízszereződött a „biztonságos vásárlás” és a „bolt előtti átvétel” kifejezésekre való rákeresés.

Az újítást követően a felhasználók hozzáférhetnek a “Közeli” szűrőhöz a Google Shopping fül alatt, vagy hozzáadhatják a “közeli” szót a kereséshez, ha kifejezetten a közelükben lévő boltot szeretnének megtalálni. Az új funkcióban a vásárlók egy kattintással akár fel is tudják hívni a boltot, vagy klikkelni tudnak a webáruház linkjére.

A fogyasztók információt kapnak arról is, hogy melyek üzletek biztosítanak bolti átvételt, illetve az üzlet előtti, úgynevezett „curbside pickup” lehetőségét. Ez utóbbi külföldön egyre népszerűbb, főképp az élelmiszerboltoknál. Az ügyfél az interneten rendeli meg az árut, majd azt a kiválasztott üzletben, vagy újabban az üzlet előtt, kültéren veszi fel.

Magyarországon is egyre népszerűbb

A világszerte évek óta hatékony értékesítési eszközként működő Google Shopping szolgáltatás Magyarországon még viszonylag újdonságnak számít. A shopping kampányok növelhetik a webhely vagy az üzlet forgalmát és általuk a komolyabb érdeklődőket lehet elérni. A technológiai óriás most új beállításokat hajtott végre annak érdekében, hogy a vállalkozások bemutathassák szolgáltatásaikat a felhasználóknak. A vállalkozások ennek érdekében frissíthetik Google My Business profiljukat, és feltölthetik termékcsatornáikat a vállalat Google Merchant Centerébe.

Ahogyan maga a Shopping szolgáltatás is később érkezett meg Magyarországra, az új funkciók esetében is jó eséllyel némi késésre érdemes számítani.

mm
Tóth Krisztina

25 éve dolgozik a médiában, jelentős tapasztalatot szerzett reklám, kommunikáció, pr és marketing témákban, jelenleg szabadúszó szakújságíró.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!