Fontos eszközök, ha a sikeres YouTube-csatornát szeretnél

YouTube: 10 fontos mutató a videós tartalmakhoz

Népszerű YouTube-csatornát építeni és fenntartani kemény munkával jár. Ha igazán sikeres lesz, természetesen minden befektetett energia megtérül, ez azonban sokkal nehezebb, mint amilyennek elsőre tűnik.

Szerencsére, ha valaki úgy dönt, hogy rengeteg eredeti ötlete van, ezért belevág, nincs egyedül. Sok segítséget lehet kapni magától a YouTube-tól és egyéb független szolgáltatóktól is. Mindenesetre nem árt, ha keresünk egy vagy több olyan tanácsadót, aki épített már sikeres csatornát Magyarországon.

Mivel segíti a YouTube a videósait?

Studio: az új otthonod. A YouTube tartalomelőállítói főoldala, amely a régi Creator Studio eszközt váltja fel. Itt lehet kezelni a csatornát, ez az elsődleges irányítópult, a videók feltöltési helye, az analitikai eszközök, a szolgáltatói hírek és mindenféle beállítás is itt lelhető fel. Természetesen tartozik hozzá mobilalkalmazás Android és iOS eszközökre is, ami elég sokat tud, lehet benne kommentekre válaszolni és módosítani a feltöltött videókat, de újat hozzáadni csak számítógépről van lehetőség.

Creator Academy: fontos tudásforrás. Ahogy a neve is utal rá, ez a tartalomelőállítók alapvető tudásbázisa sok hasznos tanáccsal a tartalmak előállítására és menedzselésére vonatkozóan, tippek az ismertség növelésére és bevételszerzéshez, valamint persze mindenféle beállítási lehetőség magyarázatát is fellelhetjük. Az elején mindenképpen érdemes sok időt eltölteni itt, mert megspórolunk magunknak egy csomó felesleges munkát és hibázást.

A Creator Services Directory tulajdonképpen egy hosszú lista azokról a szolgáltatókról, amelyeket a YouTube ajánl a csatornatulajdonosok figyelmébe. Van közte minden a tartalomstratégiai tanácsadástól kezdve a gyártáson keresztül a monetizációig. A szolgáltatók jelentős része fizetős, a lista azonban mindenki számára díjmentesen hozzáférhető, és ötletek után kutatva is érdemes időnként átnézni.

További rettentően hasznos eszközök

A TubeBuddy egy böngészőkiterjesztés, ami Chrome és Firefox alatt is működik, lényege pedig az, hogy megkönnyíti a videósok dolgát azáltal, hogy számos módon facilitálja a gyártási és optimalizálási folyamatokat. Leegyszerűsítve azt lehet mondani, hogy egy csomó plusz gombot, kártyát és billentyűparancsot ad hozzá a Studio felületéhez, vagyis rengeteg új funkcióval bővíti ki azt. Tömeges parancsok, segítő videók keresése, menedzsment eszközök és rengeteg egyéb. Mindenképpen érdemes megnézni, hiszen az alapváltozat ingyenes, és a prémium sem drága ezért a csomagért.

Spark Video. Az Adobe cég termékeit senkinek nem kell bemutatni, ám a Photoshop és az Acrobat gyártója ingyenes megoldásaival is hódít. Ilyen a Spark, ami egy teljes mértékben online működő videószerkesztő. Nem kell megijedni: a felületet pillanatok alatt megismeri az ember, kis gyakorlással pedig remek mozgóképes tartalmak állíthatók elő a segítségével. Van benne sok előre programozott template, amibe csak be kell illeszteni saját tartalmainkat, de teljesen egyedi anyagokat is gyárthatunk vele. Érdemes kipróbálni!

A SocialBlade egy közösségimédia-menedzseri segédprogram, amivel átfogó statisztikák készíthetők több platformból egyidejűleg. Vagyis az eszköz képes egy egységként kezelni a különböző közösségi profiljainkat (Twitter, Instagram stb.), és hasznos analitikai információkkal szolgálni a növekedés, a várható bevételek és a releváns influenszerek tekintetében. Az analitikai eszközért nem kell fizetni, de az opcionális növekedési tanácsadásért igen.

Sokan bár jó videókat készítenek, valahogy mégis csak alacsony nézettséget képesek elérni: ennek jellemző oka lehet a rossz kulcsszavak használata. Ebben a problémában nyújt segítő kezet a KeywordTool: megkeresi a megfelelőket.

Az előbb felvetett problémának egy másik vetületén dolgozik a vidIQ, amely alapfunkciójában tag manager eszköz: képes arra, hogy a megfelelő címkék használatában segítsen, vagyis javaslatokat tegyen arra, hogyan cimkézzük fel a videókat. Ennél egyébként jóval többet tud, többek között kulcsszókutató eszköz, versenytárskereső, sőt, thumbnail-készítő is van benne, de még abban is segít, hogy mikor milyen tartalmat érdemes megjelentetni a videómegosztón. Aki komolyan gondolja a YouTube-ozást, annak ez kelleni fog havi 7,5 dollárért, de a kevésbé elhivatottak is használhatják az ingyenes verziót.

Talán nem meglepő, hogy a SEO-nak a YouTube-on is nagy szerepe van abban, hányan találják meg az adott csatornát vagy egy konkrét videót. A Tubics az egyik legjobb keresőoptimalizáló eszköz ebben a műfajban: egy 15 elemből álló kritériumrendszer alapján javaslatokat tesz a csatorna beállításához és kezeléséhez, így több találat és nagyobb nézettség érhető el .

A ViralStat abban segít, hogy megtaláljuk azokat a témákat, amikről érdemes videót készíteni. Napi szinten kutatja át nemcsak a YouTube-ot, de a Facebookot és az Instagramot is videós tartalmak után, képes összehasonlítani ezek hatékonyságát platformtól függetlenül, így rengeteg stratégiai kérdésre találhatjuk meg vele a választ.

Most akkor belevágjak?

Attól függ. Egy e-kereskedő számára akkor érdemes egyáltalán belefogni a YouTube-ozásba, ha képes rendszeresen új, érdekes tartalmakat előállítani. Attól ne várjunk átütő sikert, hogy kiposztolunk pár videót a termékeink használatáról! Szórakoztató, humoros, meglepő, informatív anyagokat kell készíteni, hogy a nézők követőkké válva hétről hétre várják, hogy mikor jön már ki az új videónk. Ezt csak komolyan érdemes csinálni.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!