Elhibázott ajándékok cseréjénél is számíthatunk a hazai e-kereskedőkre

Már készülnek a boltok az ünnepi áruhiányra, de nem lehet mindenre felkészülni

Idén karácsonykor is rendelkezésre állnak a magyar e-kereskedelem képviselői, amennyiben ajándékok cseréjéről, visszaváltásáról van szó. Bárkivel előfordulhat, hogy végül mégsem a tökéletes meglepetést választja, esetleg nem megfelelő a méret, vagy már korábban megvette magának szerettünk a vágyott ajándékot. Szerencsére nincs ok a pánikra, hiszen mind az üzletben, mind az online megvásárolt termékek esetében lehetőség van elállni a vásárlástól – írja közleményében az Ecommerce Hungary.

Az e-kereskedelmi szektor legnagyobb hazai szervezete, az Ecommerce Hungary Egyesület (ECH) az online visszaküldési opciókra szeretné felhívni a fogyasztók figyelmét.

Karácsony után jellemzően nem csupán a leárazások miatt találkozhatunk tömegekkel a
bevásárlóközpontokban, hanem sokan ilyenkor viszik vissza a hibás vagy nem megfelelő
(színű, fazonú, méretű) ajándékokat. Nincs ez másképp az online vásárolt termékek esetében sem, ugyanakkor sok magyar nincs tisztában azzal, hogy webshopon történő vásárlás esetén is megilletik a visszaváltásra vonatkozó jogok.

Az online vásárolt termékek előnyben

A legtöbb webáruháznál egyszerű és ingyenes a termékvisszaküldés, vagy biztosított a
garanciális javítás. Mi több, az EU-s szabályok értelmében, online vásárlás esetén – a fizikai értékesítési pontok gyakorlatától eltérően – a vevőt 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amely nem köthető feltételekhez, például az eredeti csomagolás meglétéhez, valamint a kereskedőnek a vételárat és a szállítási díjat is meg kell térítenie a termék visszajuttatását követő 14 napon belül.

A visszaküldés oka bármi lehet – akár az is, hogy a vásárló egyszerűen meggondolta magát. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy ez a lehetőség egyes termékekre nem vonatkozik (ilyenek például a gyorsan romló élelmiszerek, a kibontott csomagolású elektronikai eszközök vagy a letöltött programok).

Az Európai Unió szabályozásai szerint az üzletben vásárolt termékeknél kizárólag hibás áru esetében kötelező az áru cseréje vagy árának visszatérítése. Ugyanakkor számos üzlet
lehetőséget biztosít a vásárlóknak arra, hogy bizonyos időn belül, a bizonylatot felmutatva
visszavigyék az adott terméket.

„Gyakran hangsúlyozzuk a vásárlás előtti tájékozódás fontosságát, ez esetben pedig arra
szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy megrendelés után is lényeges az informálódás. Számos
e-kereskedő – többek közt egyesületünk tagjai – a törvényi előírásnál kedvezőbb
lehetőségeket biztosít. Például az EMag és az Euronics 30 napos határidőt ad a termékek visszaküldésére, Illetve van olyan tagunk is – például a Decathlon –, aki a használatba nem vett terméket akár 365 napon belül cseréli.” – fogalmazott Györke Zoltán, az ECH Nagyvállalati Tagozatának elnöke.

mm
Kosárérték

E-kereskedelmi magazin - hasznos információk kezdő, haladó és profi e-kereskedőknek.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!