7 javaslat arra, hogyan tereljük online vásárlóinkat az üzletünkbe

7 javaslat arra, hogyan tereljük online vásárlóinkat az üzletünkbe

Az internetes kiskereskedelem globális bevétele 2017-ben elérte a 2400 milliárd dollárt és 2021-re akár 4900 milliárd dollárig is nőhet. A nagykereskedelmi bevételek 2017-ben 7700 milliárd dollárt tettek ki. Ezek hatalmas számok, viszont nem jelentik azt, hogy a vásárlók többé ne járnának fizikai boltokba vásárolni. Sőt. Az amerikai adatok szerint a kiskereskedelmi eladások 91 százaléka még mindig üzletben történik, tehát nem kell attól tartani, hogy a brick-and-mortar a végét járná. Kihívások viszont bőven vannak, a vásárlói szokások jelentősen  megváltoztak, ehhez pedig alkalmazkodni kell mindenkinek, aki felszínen akar maradni. Az az e-kereskedő pedig, aki rendelkezik bemutatóteremmel, akkor jár el bölcsen, ha minél több vásárlóját megpróbálja elvinni oda, újabb lehetőséget teremtve ezzel a vásárlói élmény fokozására és a konverzióra.

1. Online rendelések bolti átvétele

A legtöbb vásárló gyűlöl pénzt kiadni a házhozszállításért, viszont hajlandó áldozni az idejéből egy keveset arra, hogy személyesen vegye át rendelt termékeit. Mindig érdemes felajánlani ennek lehetőségét, ami ráadásul arra is esélyt ad, hogy helyben más, kapcsolódó vagy kiegészítő termékeket is megvételre kínáljunk.

Új vagy még nem ismert termékek esetében az online foglalás és bolti vásárlás lehetősége is vonzó, hiszen így a vevő megnézheti vagy ki is próbálhatja a terméket, mielőtt megvásárolná. Ezt csinálja egyébként több nagy mobiltelefon-gyártó is, amikor a legújabb csúcskészülékeikre már a megjelenést megelőzően le lehet adni az előrendelést. Pszichológiai hadviselésről van szó természetesen, hiszen így az új termékkel szembeni várakozások is fokozódnak.

2. Raktárkészlet feltüntetése a webshopban

Van egy viszonylag elterjedt mítosz, miszerint az interneten terméket keresők csak online akarnak megvásárolni. Ez nem igaz, sokan szívesen és azonnal nyakukba veszik a várost, ha az árut rögtön el is tudják hozni egy fizikai átvevőpontról, pláne ha meg is nézhetik vásárlás előtt. Ezért mindig érdemes a terméklapon megjelölni, hogy az adott áru megtekinthető, illetve azonnal elvihető-e, esetleg azt is, hány darab van raktáron.

3. Termékbemutatás és azonnali házhozszállítás a bolti vásárlásokra

Van egy olyan megközelítés a marketingben, ami Magyarországon még nem túl elterjedt, bár egyes gyártók már alkalmazzák. Ez az experience store vagy showroom típusú értékesítés, amikor a bolt elsődleges funkciója nem a termék eladása, hanem annak bemutatása és a vele kapcsolatos értékes információk átadása. A vevő nyugodtan megnézi, hazamegy és megveszi online. Nagyobb méretű áruk esetében a bolti megrendelést követő ingyenes kiszállítás is nagyon jó megoldás. Vagy akár minden termékre.

4. Mobilos vásárlók jutalmazása offline

Ma már a világ internetforgalmának felét a mobilos használat teszi ki, ez a trend pedig nem is látszik megváltozni. Ráadásul az átlagember körülbelül napi négy órát tölt mobilja nézegetésével, és a legkisebb döntésekhez is igénybe veszi azt, amikor úton van valahova. Az sms-marketing sikereiről megnyitás és konverzió tekintetében egyre több szó esik, a chatbotok előretöréséről csakúgy. A Facebook Lead hirdetéseivel vagy a checkout oldalunkon elhelyezett beviteli mezővel például könnyedén gyűjthetünk telefonszámokat, amikre aztán el is kezdhetjük küldeni a különféle ajánlatokat. Próbáljuk ki a csak a boltban beváltható kedvezménykupont vagy ajándékutalványt.

5. Csere és visszáru a boltban

Az e-kereskedelemben az áruk visszaküldési aránya a hagyományos bolti kiskereskedelemben megszokott arány 3-4-szerese is lehet. Ez persze nem örömteli a webshopok tulajdonosai számára, de előnyt is kovácsolhatunk belőle. Ehhez nem kell mást tenni, mint felajánlani a vevőnek, hogy a termék visszaküldése helyett hozza be azt a bemutatóterembe. És hogy ez miért jó? Azért, mert a mérések szerint 10-ből 9 vásárló hajlandó valami mást vásárolni, miután visszaküldött egy terméket, ha pedig már ott van a boltunkban, akár azonnal meg is teheti ezt. Ezzel javítjuk az ő felhasználói élményét és nekünk is jobb, ha nem kell visszafizetnünk a vételárat, hanem nálunk vásárolja le azt a vevő.

6. Események szervezése

Számos kiváló lehetőséget teremt, ha egy e-kereskedő bemutatóteremmel rendelkezik, ezeket pedig kár kihagyni. Ezek közül az egyik legjobb: a rendezvény. Lehet ez divatbemutató, éjszakai vásárlóbuli, termékbemutató vagy akár workshop. Nem szabad elfelejeteni, hogy a vásárlás a vevő számára nem munka, hanem szabadidős tevékenység, amiben a szórakozást is keresi. Adjuk meg neki, amire vágyik, és nem lesz hálátlan: szervezzünk koktélpartit zenével és hangulatos fényekkel, hétvégi családi napot gyerekjátszóval vagy akár sportversenyt. A lehetőségek száma óriási.

7. A földrajzi hely a digitális marketingben

A legtöbb e-kereskedőnek a Google az elsődleges hirdetési felület. Ez szerencsére lehetővé teszi, nemcsak hogy földrajzi hely alapján targetáljuk hirdetéseinket, de azt is, hogy azok címmel, kis térképpel, távolságadatokkal jelenjenek meg a keresésben. Bizonyos országokban a Google képes a raktárkészletünk információit is megjelenteni ezen adatokkal együtt, de hazánkban ez a funkció még nem elérhető. Aki Facebook-hirdetéseket is használ, szintén több lehetősége van földrajzi célzás beállítására.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!