6 tudnivaló kereskedőknek az influencer marketingről

6 tudnivaló kereskedőknek az influencer marketingről

Egy friss felmérés szerint a megkérdezett ügynökségek 92 százaléka igazolta az influencer marketing hatékonyságát. Ez a terület egyre több e-kereskedő számára is fontossá válik, ezért összegyűjtöttünk néhány alapvető információt, amit a webshop-tulajdonosoknak tudnia érdemes róla.

1. Jobb elérést nyújt

Évtizedeken át a hagyományos marketing csatornák sikeresen támogatták a vállalatok céljait, mára azonban csökkent a hatékonyságuk. Napjainkban az influencer marketing jobban és költséghatékonyabban tudja megszólítani a vásárlókat, mint amire a hagyományos marketing valaha is képes volt.

Az ügyfelek kevésbé figyelnek oda a nem autentikus hirdetésekre, és sokkal nagyobb valószínűséggel bíznak meg egy valódi emberben, mint egy márkában. Márpedig a cégek számára kulcsfontosságú a bizalom megszerzése, mert sok ügyfél elhagy egy olyan márkát, amit hiteltelennek, félrevezetőnek érez.

Az influencerek díjazása változó, de a piacon minden cég megtalálhatja a pénztárcájához illő személyt. Egy hagyományos reklámkampány jellemzően milliókba kerül, ami ezen a területen nem feltétlenül igaz. Magyarul influencereket használva a ROI biztosan magasabb lesz.

2. Relevánsnak kell lenni

Mindenképpen olyan influencerrel érdemes együtt dolgozni, aki az adott témában releváns és hiteles. Hiába van valakinek milliós követőtábora, ha a közönsége nem kapcsolódik a megbízó termékköréhez. Olyan személyt kell keresni, aki a követőivel együtt affinitást mutat a brandünk, termékeink, szolgáltatásaink iránt.

3. Microtargetálás is lehetséges

Az is hatékony stratégia lehet, ha szegmentáljuk a célközönségünket, és több micro- vagy nanoinfluencert bízunk meg, akiknek ugyan egyenként kicsi a követőtábora, de az adott szegmensben abszolút véleményvezérek.

4. A hitelesség kulcsfontosságú

Sokkal nagyobb hatást érünk el, ha olyan influencerrel dolgozunk, akinek tényleg tetszik a termékünk, és hisz benne. A közönség ugyanis észreveszi, ha egy véleményvezért csak azért dicsér egy árucikket, mert pénzt kap érte. Ezzel akár kárt is okozhatunk a brandnek. Klasszikus példa, amikor egy influencer véletlenül a megbízójától kapott utasításokkal együtt másolja be a szöveget a közösségi platformra, és ezzel rombolja az érintettek megítélését.

5. Nem mindegy a platform

A közösségi médiában számos platform közül választhatunk, de valójában csak azt érdemes használni, ami megfelel a termékeinknek és a célközönségünknek. Egyáltalán nem biztos, hogy a legtöbb felhasználóval rendelkező felület a legjobb választás.

6. Számít a minőség

A frissen indult, kisebb büdzsével rendelkező cégeknél nagy a kísértés, hogy olcsóbb influencerekkel dolgoztassanak. Ez önmagában még nem baj, de azokat a személyeket mindenképpen tanácsos elkerülni, akik igyekeznek többnek mutatni magukat, mint amit minőségben vagy elérésben valójában nyújtani tudnak. Megállapodás előtt mindenképpen célszerű megnézni az illető csatornáit, tartalmait és a közönség reakcióit.

További hasznos tudnivalók

A magyar digitális hirdetési piac legnagyobb szakmai szervezete, az IAB Hungary tematikus munkacsoportjainak egyike az influencer marketinggel foglalkozik. A szervezet nemrég fogalomtárat és kisokost adott ki a témában. Az első abban segít a piaci szereplőknek, hogy fogalmi kérdésekben egy nyelvet beszéljenek, a második pedig a teljesség igénye nélkül kitér az influencer marketing típusaira, formáira, bemutatja az ideális brief sablont és folyamatmenedzsmentet. Aki szeretne jobban elmélyedni az influencer marketingben, annak érdemes átböngésznie ezt a gyakorlatias tudásanyagot.

mm
Juhász György

A Growww Digital tartalommarketing menedzsere. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként, majd a Tartalomgyár alapító-társtulajdonosa volt.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!