Mesébe illő sikertörténet indult el három évvel ezelőtt, a pandémia által erősen sújtott Olaszországból. Egy torinói születésű – de anyai ágon félig magyar származású – tinédzser testvérpár a kényszerű lezárást arra használta föl, hogy sorra falja a különböző e-kereskedelmi kurzusokat, és a begyűjtött infromációkat, ismereteket rendszerezve, maguk is a sikeres webshop működés titkait kínálják.

Az Ecom Testvérek név pedig egyre szélesebb körben válik ismertté nemcsak Olaszországban és Magyarországon, de szerte Európában is.

„Jó érzés ilyen sikereket elérni, de még nagyobb öröm, ha ezt megoszthatjuk másokkal. És mi pontosan ezt tűztük ki célul a H-COMMERCE tanfolyamunkkal. Ha mi, két tizenéves fiú képesek voltunk erre az online üzletünkkel, ez azt jelenti, hogy bárki képes lehet rá, amennyiben rendelkezik a megfelelő információkkal és támogatással. Azt vállaltuk, hogy a programunkra jelentkezőknek megtanítunk mindent, ami a siker eléréséhez szükséges. Az e-kereskedelemmel kapcsolatos 360 fokos információinkkal mindent megkaphatnak, ami egy online vállalkozás felépítéséhez szükséges. A nyerő termékek megtalálásától kezdve a marketingig, az adózásig és a vállalkozásuk méretezéséig. Öröm számunkra hogy a program megnyitása után mindössze négy hónappal már 360 diákunk van, akik között sok a lány, sok a fiatal, de 50 év feletti diákjaink is vannak. A YouTube-on megosztottuk néhány diákunk sikersztoriját, ami 10-15 perces interjúk formájában megtekinthetőek”

– olvasható az Ecom Testvérek friss sajtóközleményében. Elmondáuk szerint rengeteg tanfolyamot végeztek el, mire az első sikeres webshopuk 2020 decemberében elindulhatott. De már az első hónapban sikerült 8 millió forintos forgalmat elérnünk. „Már akkor elkezdtünk a YouTube-ra és az Instagramra hasznos anyagokat gyártani. Ezzel a saját tapasztalatainkat is gyarapítottuk, illetve segítségünkre volt abban, hogy egy elszánt és szakértő csapatot építsünk fel magunk köré az induláshoz” – emlékezett vissza az Ecom Testvérek idősebb alapítója.

A jól működő üzleti modell

Az indulás azonban jó néhány kudarccal is járt. Kihagyták életükből a partikat, a szórakozást, csak a sportról, nagy passziójukról nem mondtak le. A sok munka beérett: a vállalkozás sikeres e-commerce és dropshipping szakértőként vált ismerté. Három éve már a globális piacra dolgoznak, de elmondásuk szerint uralják a magyar e-kereskedelemi piacot is. „Az a célunk, minél több fiatal megismerje ezt az üzleti modellt és az, hogy aki szintén kellő ambícióval rendelkezik, segíteni tudjuk tanácsainkkal, ismereteinkkel az elindulásban. Annak érdekében, hogy ezt a lehető legmagasabb szinten tudjuk biztosítani, több mint tíz munkatársunk dolgozik a programban, vannak coachok, customer success managerek, videószerkesztők. És közel tíz főből áll az e-kereskedelemmel foglalkozó csapatunk, akik között találunk weboldalfejlesztőket, reklámgyártókat, szövegírókat” – írták a közleménybe.

Az Ecom tesvérek a vállalkozásukat Olaszországból irányítják, de annak tevékenységét Magyarországra, és onnan a teljes kelet-közép európai régióra fókuszálva valósították meg. Az egyre népszerűbbé váló dropshipping szolgáltatással kezdték a munkát; ez egy olyan megrendelés teljesítési módszer, amikor egy vállalkozás nem tartja raktáron az általa értékesített termékeket, ehelyett a vásárlók kiszolgálása érdekében az eladó szükség szerint készletet vásárol egy harmadik féltől (általában nagykereskedőtől vagy a gyártótó). Ezt követően tértek át a privat label modellre, amikor már célzott termékekkel foglalkoznak, amelyeket magyarországi raktárukból 2 napos szállítási idővel és utánvéttel is el tudnak juttatni a vásárlóknak.

„Nemcsak a termékek megválasztására fordítunk kiemelt figyelmet, de a célországok sajátosságait is szem előtt tartjuk a reklámok és a hirdetések megtervezése során. (…) A magyarok például más nemzetek polgáraihoz képest roppant bizalmatlanok, számukra kiemelten fontos, hogy a kiválasztott terméket gyorsan kézhez kapják, és értékelik, ha azért csak utólag kell fizetni, amikor az valóban megérkezett. Abban, hogy a termékek minősége garantáltan egyezzen azzal, amit mi a tevékenységünkkel képviselni kívánunk, kínai ügynökünk van segítségünkre. Ő helyben kiválasztja és ellenőrzi az általunk megjelölt termékeket, sőt termékmintát is küld számunkra. Tartja a kapcsolatot a kinti gyártókkal, és hozzásegít minket ahhoz, hogy a legjobb áron hozhassuk el a termékeket a vásárlóinknak”

– magyarázták. Elmondásuk szerint több százezer eurót költöttek a saját képzésükre. Tapasztalataikat, sikereiket a közösségi médiában is megosztják: jelen vannak minden fontos felületen, többek között a TikTokon is.