Egyre több magyar és külföldi szolgáltató kínál dropshipping szolgáltatást hazánkban is. Összegyűjtöttük, hogy a legjelentősebb szereplők mit kínálnak.

Számos alkalommal foglalkoztunk azokkal a dropshipping szolgáltatásokkal, amelyek leginkább az e-kereskedelem világába belevágó, de helyi raktárkészlettel még nem rendelkező vállalkozások számára jelenthetnek lehetőséget az online kereskedelembe való belépésre.

A dropshipping ezen felül is számos előnnyel jár, ám az öldöklő verseny, az Európába egyre nehezebben megérkező, többnyire kínai import áruk akadozása és azok ingadozó minősége is kihívás elé állíthatja a potenciális e-kereskedőket. Ennek ellenére számos új szolgáltató lépett be a hazai, egyre komolyabb kihívásokkal szembenézni kénytelen e-kereskedelmi piacra.

A dropshipping szolgáltatók alapvetően három nagy kategóriába sorolhatók:

  • az első és legnagyobb csoport, amelyek alapvetően logisztikai szolgáltatóként, fulfillment centerként érvényesültek, és ennek a tevékenységnek a kiszélesítésére hozták létre a dropshipping szolgáltatásokat.
  • A második csoport, amikor B2C területről érkező kereskedők több évtizedes, sikeres működés után az általuk bejáratott és bevezetett rendszert teszik elérhetővé az új belépők számára.
  • A harmadik pedig, amikor egy-egy nagyobb gyártó, márkatulajdonos a már jól bejáratott brandjét kínálja fel viszonteladásra, és – kihasználva a már meglévő infrastruktúráját – létrehozza a mindenki számára elérhető dropshipping szolgáltatását.

Az alábbiakban összeszedtünk pár, Magyarországon elérhető dropshipping szolgáltatót, amelyek között mindhárom kategóriára találhatunk példákat.

Dropshippy

A Webshippy magyarországi piac meghatározó szereplője, akik fulfillment szolgáltatóként kezdték, azaz csomagolási és raktározási szolgáltatást kínáltak nagykereskedőknek és webshopoknak. Innen már csak egy lépés volt, hogy ezeket a partnereket bevonva elindítsák dropshipping szolgáltatásukat.

  • Termékkör: vegyes
  • Célországok: Magyarország, EU, partnereken keresztül bármely ország
  • Platform integráció: Shopify, WooCommerce, Shoprenter, Unas
  • Díjak: a platform ingyenes, a csomagkezelés és szállítás után kerül díj felszámításra

Dropcat

A máig is működő Küytübazár dropshipping szolgáltatása. A Webshippyvel ellentétben a Dropcat nem a logisztikai, hanem a kereskedői oldalról érkezett a területre. 15 év sikeres működés után 2022-ben döntöttek úgy, hogy belépnek erre a piacra, és végigvezetik az érdeklődőket a teljes folyamaton. A termékpalettához és a teljes szolgáltatáshoz ingyenes demot kínálnak.

  • Termékkör: vegyes
  • Célországok: Magyarország
  • Platform integráció: Shoprenter, Unas, XML feed
  • Díjak: 6990 Ft+ÁFA/hó, szállítási és csomagolási díjak

Dressa

A ruházati termékekkel és divatkiegészítőkkel foglalkozó Dressa a korábbi példákkal ellentétben saját márkával is rendelkező gyártó, amely 2022 szeptemberétől kínálja dropshipping modellben termékeit továbbértékesítésre. A Dressa Dropshipping használatával egy egyszerű online onboarding folyamat végén máris Dressa viszonteladóvá válhat bárki, a saját márkának köszönhetően pedig lényegesen kisebb marketingbüdzsével is beindíthatja valaki az e-kereskedői karrierjét.

  • Termékkör: ruházati termékek
  • Célországok: Magyarország, Szlovákia
  • Platform integráció: Shoprenter, Unas, Shopify, Woocommerce, Magento, Connestic, XML feed
  • Díjak: a platform ingyenes, nincsenek szállítási díjak, egyéb extra szolgáltatások díjkötelesek

VidaXL

A hollandiai székhelyű, 2006-ban indított VidaXL a nyugat-európai piac után a teljes Európai Unióban és a tengerentúlon is elérhetővé tette a dropshipping szolgáltatását. A klasszikus modellt követve, nemcsak kereskedők, hanem számos gyártó is csatlakozhat a jól bejáratott márkanév alá, a cég sokszor felvásárolja beszállítóit és saját, VidaXL márkaneve alatt forgalmazza azok termékeit, illetve ezt egyszerű regisztráció után megteheti bárki. Magyarországon jó néhány kereskedő kizárólag erre a márkanévre építi termékportfolióját, és indította be vállalkozását. Megjelenésükkel egy jól bejáratott szolgáltató lépett be a magyar piacra.

  • Termékkör: bútorok, sportcikkek, kerti kiegészítők
  • Célországok: Magyarország, EU, USA, Ausztrália
  • Platform integráció: külső partnereken keresztül nagyjából minden platformhoz
  • Díjak: 30€+hó, szállítási és csomagolási díjak

Carero

A leginkább a baba-mama termékek piacán aktív, csehországi székhelyű Carero a Dressához hasonlóan specifikus piacon aktív. A 2005-ben piacra lépő márkanév saját termékeit tette elérhetővé független kereskedők számára is, akik a cég dropshipping szolgáltatása révén bármikor viszonteladóként jelenhetnek meg az online piacon, amelyhez nem kell mást tenniük, mint regisztrálniuk igényüket a cég weboldalán.

  • Termékkör: baba-mama termékek
  • Célországok: Magyarország
  • Platform integráció: nincs, XML feed
  • Díjak: 580 Ft+Áfa/csomag, szállítási díjak

B!gBuy

Nemrég jelent meg a hazai szolgáltatók között a spanyolországi központú B!gbuy fullfilment és dropshipping specialista, amely szintén a teljes e-kereskedelmi spektrumot lefedő szolgáltatáscsomaggal várja a leendő e-kereskedőket, és világszerte több százezer termékes szortimenttel szolgálja ki vevőit. A 2009-ben alapított B!gBuy a logisztikai és raktározási feladatok mellett a marketing és nagykereskedelmi tevékenységek támogatásában is segítséget nyújt.

  • Termékkör: vegyes
  • Célországok: bármely ország
  • Platform integráció: Shopify, Prestashop, WooCommerce, Wix
  • Díjak: dinamikus jutalék, szállítási díjak

Syncee

Az egykori e-kereskedőből technikai szolgáltatóvá, majd teljes körű fulfillment és dropshipping szolgáltatóvá alakult Syncee abban tűnik ki a dropshipping szolgáltatók népes táborából, hogy minden ügyfelük számára egyedi technológiai megoldásokat kínálnak. Az újonnan jövők mellett igyekeznek kielégíteni a már meglévő webáruházak üzemeltetőit.

  • Termékkör: vegyes
  • Célországok: bármely ország
  • Platform integráció: Shopify, Shoprenter, WooCommerce, Wix, Squarespace, BigCommerce, Ecwid, Jumpseller
  • Díjak: többféle díjcsomag

Látható, hogy mára a legkülönbözőbb termékekre építve indíthat bárki dropshipping modellben működő webáruházat, a szolgáltatók köre az utóbbi években pedig nagyon gyorsan bővül. A sokuk által hangsúlyozott marketingüzenet, miszerint ezentúl annyi a dolgunk, hogy valahol a Bahamákon hátradőlve számolgassuk a pénzünket, természetesen nem állja meg a helyét: érdemes alaposan utánaszámolni a költségeknek, hogy ebből sikeres üzletet tudjunk csinálni, és a webshoppal, a marketinggel és számos egyéb részfeladattal ugyanúgy foglalkoznunk kell.