Az Amazon a Whole Foods pár héttel ezelőtti, csaknem 14 milliárd dollár értékű készpénzes felvásárlása után ismét sokkolta a piacokat. Az amerikai e-kereskedelmi mamut személyautó-értékesítésbe kezdene Európában, Olaszországban már fut a tesztüzem, Luxemburgban pedig keresik is a cég új munkatársait.
Christoph Möller, az Amazon európai autós üzletágának vezetője megerősítette, hogy Olaszországban már megkezdték a demó projektet. Ha a rendszer tesztje sikeres lesz, az amerikai vállalat Nagy-Britanniát veszi célba. Az Olaszországban zajló tesztüzemmód egyelőre a Fiat Chrysler autógyártó korlátozott kínálatára (500, 500L és Panda modellek) terjed ki. Az Amazon hamarosan hasonló tesztprojektbe fog Franciaországban a Seat márkával.
Az Amazon Vehicles az Amerikai Egyesült Államokban már aktív az online autós piacon, habár járműveket még nem értékesít önállóan. Teszteket, összehasonlító és áttekintő anyagokat, valamint felhasználói értékeléseket viszont kínál, méghozzá gyakorlatilag minden hozzáférhető autótípusról. A tudás tehát megvan.
Mindez azonban csak a kezdetnek tűnik. A német Automobilwoche autókereskedelmi magazin értesülései szerint az Amazon hamarosan az Egyesült Királyságban szeretné elindítani az értékesítést, mielőtt további európai piacok felé fordulna. Möller az autós lapnak azt nyilatkozta, őt nevezik ki az e-kereskedelmi óriáscég európai járműüzletágának élére, az Amazon részéről azonban ezt az értesülést nem kommentálták. Autóipari források nem számolnak az Amazon teljes gázzal való beérkezésére, csupán új kereskedelmi csatorna megjelenését látják a terjeszkedésben.