Az e-kereskedőknek képesnek kell lenniük meglovagolni azokat algoritmusokat, amelyekkel promotálhatják portékáikat. Az egyik ilyen megszelídítendő algoritmus az Instagram Reels hátterében működik.

A Reels három évvel ezelőtt jelent meg az Instagramon új funkcióként, anno a Kosárérték is beszámolt az őrültnek tűnő sikerességéről. A Reels-szel – ha esetleg valaki még nem tudná: – rövid videókat lehet készíteni, majd megosztani a közösségi platform közönségével, gyorsan, kreatívan. A képsorok hossza 15-30 másodperc lehet, a program különböző vizuális és hangeffekteket kínál hozzájuk.

A koncepció hasonlít a TikTokéra, ám nagy különbség, hogy a Reels egy olyan közösségi portálnak a része, amelyen sok más funkció is elérhető. Így a portékáikat kínáló kereskedők építhetnek arra, hogy olyanok is megnézik a videójukat, akik éppen „arra jártak”, és ha már valami más funkciót használtak az Instagramon, akkor megnéztek pár videót is.

A nagy titok, ami mindenkit érdekel az, hogyan tudná saját alkotását a legnézettebbek közé juttatni?

Hogyan működik?

Erre a kérdésre akkor tudunk felelni, ha előtte választ adunk egy másik kérdésre. Arra, hogyan működik a Reels algoritmusa. A legfontosabb tudnivaló ezzel kapcsolatban egy tőmondatban összefoglalva a következő. Az algoritmus legfőbb célja, hogy maximalizálja a felhasználók kötődését a Reels tartalmaihoz. Az e-kereskedők pontosan értik miről van szó, hiszen nekik is ez a céljuk vásárlóikkal.

Az Instagram, mint minden szolgáltató, azt akarja, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a platformján és vissza-visszatérjenek. Ezért olyan algoritmusokat használ, amelyek kifigyelik a felhasználók érdeklődését, preferenciáit, és azokat a tartalmakat részesítik előnyben, amelyek ezeket kiszolgálják.

Mit csinál az algoritmus?

Számos cikk igyekszik bemutatni, hogyan működnek az algoritmusok, hogy ennek alapján tanácsokat adhasson ahhoz, hogyan fordíthatja ezt a felhasználó a maga javára. A Pathsocial három tulajdonságot emel ki:

  1. Felhasználói aktivitás

Az algoritmus figyelemmel kíséri, hogy milyen kapcsolatba kerülnek az emberek bizonyos Reels-tartalmakkal. Például miért hozzák létre ezeket, csak rákattintanak-e egyes videóra vagy kommentálják is azokat. Az intenzív viszonyulások azt súgják az algoritmusnak, hogy a felhasználók szeretik a tartalmat. Ezért valószínű, hogy gyakran szerepelteti a legvonzóbb videók között.

  1. A videó szépsége

A videók információtartalmának nagyon nagy jelentősége van. A jól választott zenétől kezdve a jól elhelyezett effektekig minden részlet hozzátehet egy kicsit egy-egy Reel szépségéhez. Az algoritmus érzékelve ezt igyekszik eltalálni a megcélzott nézőközönséget, hogy az élvezze a tartalmat és megossza másokkal.

  1. A videó alkotója

Az algoritmus nyomon követi, hogy egy-egy videó milyen aktivitást, reakciókat vált ki. Előnyben részesítik azokat az alkotókat, akiknek nagyobb közönségük van, több kattintást, kommentet, megosztást generálnak, mint mások.

Miért érdemes több Reels-nézőt vonzani?

Számos érvet lehet felsorolni a Reels-tartalmak mellett, de a számok is igazolják a hasznosságukat – derül ki a Smashbaloon összesítéséből. Íme az érvek, pontokba szedve:

  • Egy vállalat promotálása ennek az eszköznek a segítségével növelheti a cég ismertségét. Arra bátoríthatja az érdeklődőket, hogy ismerjék meg a vállalat ajánlatának egyre többféle elemét. Az Instagram tíz felhasználója közül kilenc minden nap néz videókat a platformon. Néhány fontos érv az ilyenféle marketing mellett:
  •  Több követő a jövőben. A vírusként terjedő Reel-ek megjelennek az Explore oldalon. Ez az a hely, ahol az Instagram felhasználóknak fele legalább minden hónapban egyszer keres valamilyen új tartalmat.
  • Több viszonyulás. A Reel-ek 67 százaléka több viszonyulást vált ki, mint az Instagramon megjelenő egyéb videók. Aki több ilyen tartalmat posztol az több like-ot és kommentet érhet el, mint ha például csak képeket oszt meg a platform közönségével.
  • Nagyobb bizalom a márka iránt. Minél többen látják valaki videóit, annál valószínűbb, hogy kialakítanak valamilyen viszont hozzájuk. Az ilyen viszonyulásokból fakadhat, hogy a Reel-készítő márkáját figyelemre méltónak, megbízhatónak fogják tartani.
  • Hogyan lehet megszelídíteni az algoritmust?

Az idézett weboldali tartalmakhoz hasonlóan, a Later.com Instagram Reels-ről szóló írása is ötleteket ad ahhoz, hogyan állíthatják a felhasználók szolgálatukba a Reels algoritmusát.

A legnyilvánvalóbb, egyben hosszú időn át nem könnyen teljesíthető szempont, hogy értékes tartalmakkal kell szolgálni a közönségnek. Érdekesnek maradni nem könnyű. El kell választani azt, ami a videó készítőjét érdekli, és azt, amit üzenni akar a megcélzott közönségnek. Hasznos lehet profi marketingszakember segítségének igénybevétele.

Fontos jó tanács, hogy a márka, amit tudatosítani akar a videó készítője, minden Reel-jén megjelenjen. Legalább egy név és egy logó.

Influencer

Az értékes tartalom nem feltétlenül csupán informatív. Ha a kiszemelt közönség kedveli a vicces, szórakoztató tartalmakat, erre is rá kell játszani. Segíthet az együttműködés egy influencerrel, aki hozhatja saját közönségét, plusz a személyiségét.

A videókészítés egyik nagy trükkje, hogy érdemes rákattintgatni az Instagram Explore oldalán megjelent Reel-ekre. Kiváló inspirációkat adhatnak például arról, milyen hangelemeket érdemes használni, hiszen az Explore-ra felkerült a tartalmak egyszer már meghódították az Reels algoritmusának szívét.

Csatolás

További trükk az Reels-videók promotálására, hogy érdemes hozzáadni azokat a céges weboldalakhoz. Erre rendelkezésre áll a technikai megoldás. Hosszabb távon egész sorozatok jelenhetnek meg ezekből a videókból a weboldal látogatónak szórakoztatására. Érdemes tíz másodpercesnél rövidebb videókat készíteni, mivel nagyjából ennyi ideig lehet megragadni a tartalmakat görgető nézők figyelmét.

Fontos a jó hastagek megválasztása. Egy külön tipp ezen belül, hogy érdemes olyan márkákat is megadni, amelyek elvezethetnek a promotálni kívánt saját márkához.

Időzítés

További nagy kérdés, hogy hány Reelt készítsen a felhasználó és mikor posztolja azokat. Az előbbi attól függ, hogy kifejezetten új érdeklődőket akar-e megnyerni valaki. Ha igen, akkor gyakrabban kell posztolni. Normál esetben a Reels-en hetente 3-4 alkalommal érdemes próbálkozni, de ennek semmiképpen sem szabad a videók szórakoztató és informatív minőségének rovására menni.

Az időpont megválasztásához jó ha van fogalma a felhasználónak arról, mikor szokták nézni a videóit. Ehhez érdemes igazodni. Ennek hiányában a statisztikai adatok adnak eligazítást. A hét különböző napjain különböző időpontokban érdemes Reel-videókat posztolni. Erről a Later.com cikkében található egy táblázat.

Végül:

Érdemes megjegyezni még valamit. A jól elkészített, rendszeresen publikált videókkal önmagukban is jól lehet keresni, nem csupán akkor, ha jól reklámozzák a felhasználó portékáját és márkáját. Sok videógyártó havonta ezer és tízezer dollár közötti összeget keres. Az Instagram a Reels-hez kapcsolódva is ajánl lehetőségeket a tartalmak közvetlen pénzre váltására.