Mi az a Reels és hogyan segíthet értékesíteni az Instagramon?

Mi az a Reels és hogyan segíthet értékesíteni az Instagramon?

Az Reels egy új funkció Instagramon, aminek segítségével rövid videókat lehet gyorsan és kreatívan szerkeszteni és azonnal publikálni.

A funkció lényege, hogy rövid, 15-30 másodperces videókat lehet készíteni és megosztani, különböző vizuális és hangeffektek segítségével, amit a posztokhoz és történetekhez hasonlóan az alkalmazás bármelyik felhasználója megtehet. Tavaly már említést tettünk róla egy, az Instagram e-kereskedelemre is használható funkcióiról szóló összefoglalónkban.

Mi az a Reels és hogyan segíthet értékesíteni az Instagramon?
Forrás: about.instagram.com

A koncepció nagyon hasonlít a TikTokra, azzal a különbséggel, hogy a Reels az Instagramnak, azaz egy olyan appnak a részét képezi, ahol sok más funkció is elérhető ezen kívül. Így kétségkívül lehet építeni a “ha már éppen ott voltam, megnéztem néhány videót” és a “csak ellenőrizni akartam, hogy ki írt nekem, de órákra ott ragadtam” szcenáriókra.

Tekintve viszont, hogy ez egy viszonylag új funkció a felületen – hiszen az Instagram hivatalosan 2020 augusztus 5-én mutatta be -, jogosan merülhetnek fel kérdések, főleg olyan felhasználók részéről, akik nem mozognak otthonosan a TikTok, és úgy általában a rövid videós tartalmak megalkotásának világában.

Hol lehet megtalálni?

Amennyiben Reels videót szeretnénk készíteni, pusztán annyit kell tennünk, hogy a teljes kezdőképernyő balra húzásakor megjelenő tartalomkészítési menü alján a Reels feliratra tekerünk. Itt azonnal elérhetővé válik a szerkesztési felület. Az elkészült Reelek böngészéséhez pedig a kezdőlap alsó sávjának közepén található gombra kell kattintani, ahogy azt a lenti kép is mutatja.

Mi az a Reels és hogyan segíthet értékesíteni az Instagramon?
Forrás: mobilemonkey.com

Hogy működik?

A fent említett felületet megnyitva láthatóvá válnak a különböző effektek, amelyekkel el lehet látni a készülő videót. Maga a felvétel a felirat fölötti gombra kattintva indítható el, ekkor kezdődik a 15-30 másodperc, amely a videó tartalmaként fog szolgálni.

Szerkeszteni az alábbiak mentén lehet:

  • Hang: az Instagram készletéből lehet válogatni, vagy újra felhasználható a már korábban, saját Reelbe felvett hang is.
  • A történetekből már jól ismert AR effektek: vannak köztük az Instagram által, valamint más felhasználók által készítettek is.
  • Időzítő és visszaszámláló: a “hands free” videók elkészítéséhez hasznos.
  • Rendezés: több klip összevágásánál érdemes használni, a tökéletes átmenethatás elérése érdekében. Ennek a funkciónak a segítségével a második videó kezdőképe az azt megelőző videó utolsó képéhez illeszthető.
  • Gyorsítás/lassítás: a videón és audión is elvégezhető, hogy ne csússzon el az esetleg ritmusra történő mozgás.

Mire jó?

A TikTok tagadhatatlan népszerűségét tekintve nem kétséges, hogy ennek a funkciónak is széles felhasználói közössége lesz, vagyis tulajdonképpen már van. Onnantól kezdve pedig, hogy sokan nézik, alkalmassá válik e-commerce célok megvalósítására: egy-egy termék kreatív bemutatására, használati javaslatok ismertetésére, interakció megteremtése a brand és a vásárlói között (például nyereményjátékok kreatív meghirdetése), vagy pusztán a márka közösségi média platformjának színesítésére.

Kifejezetten alkalmassá teszi a Reelst egy márka fent említett módokon történő népszerűsítésére az, hogy egy adott felhasználónak nem kell követnie az oldalt, hogy lássa a videóit – böngészés közben bárki által készített Reelekre rá lehet bukkanni – persze amennyiben publikus fiókban készítették és tették közzé.

Miért nem látom?

Amennyiben nem látható a Reels ikon az applikációban, érdemes ellenőrizni, hogy a legújabb verzió van-e letöltve, és adott esetben szükséges frissíteni. Egy sokak által javasolt megoldás még az alkalmazás eltávolítása, majd újból letöltése a készülékre. Ha még ezek után sem elérhető, türelemmel kell lenni.

Sajnos Magyarországon egyelőre korlátozottan elérhető a Reels, de ez valószínűleg hamarosan változni fog. Mindenesetre érdemes tisztában lenni a funkcióval, hogy mire és hogyan lehet vagy érdemes használni, hiszen egy brand közösségimédia-jelenlétét mindenképpen változatossá teszi a lehető legtöbb funkció rendszeres használata. Az Instagram történetek funkció megjelenésekor sem gondoltuk volna, hogy ennyire népszerű lesz – lehet, hogy hamarosan a Reels lesz az app egyik legalapvetőbb eszköze.

A Reels mellett sok más hasznos, érdekes, és kreatív megoldásokat lehetővé tevő funkciója is elérhető az applikációban, amelyek e-commerce célokra (is) használhatóak – ilyen a carousel, a shop, és még sok minden más.

mm
Kóbor Júlia

A BIG FISH Internettechnológiai Kft. product ownere, e-kereskedelmi projektmenedzser.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!