Folytatja a Facebook az e-kereskedelmi lehetőségek bővítését az Instagramon: további monetizációs lehetőségek érkeztek az IGTV-be, és hamarosan a felhasználói filmtekercsekbe is jöhetnek a vásárlási opciók.

A kék óriás még a koronavírus-járvány kirobbanásakor kezdte el bővíteni az e-kereskedelmi lehetőségeket a platformon, és most érkezett el az idő, hogy az egyre fenyegetőbb kihívóként megjelenő TikTokhoz hasonlóan az Instagram videómegosztással kapcsolatos elemeit is felvértezzék vásárlási funkciókkal.

Az Instagram október elején jelentette be, hogy a vásárlási opciók megérkeznek az IGTV szolgáltatásba is, amelyek segítségével az akár egyórányi hosszúságú videókban megjelenő termékeket az érdeklődők pár koppintás után azonnal meg is vásárolhatják. A cég szerint ezzel az influenszerek rögtön monetizálhatják felkapott tartalmaikat, az egyes márkák pedig az IGTV-csatornáikon keresztül közvetlenül is elérhetik potenciális vásárlókat.

Ezzel egyidőben jelentették be, hogy a Reels néven már augusztusban bevezetett Instagram funkcióban is lesz lehetőség ugyanerre. A kimondottan TikTok riválisnak szánt, magyarra leginkább filmtekercsként lefordítható funkció lényege, hogy 15 másodperces effektekkel és AR megoldásokkal felvértezett videókat oszthatnak meg a felhasználók egymással. Azonban az IGTV szolgáltatással ellentétben, amelynek eléréséhez külön Instagram csatornát kell indítani a készítőknek, ezt a funkciót bárki használhatja. Az így megosztott filmtekercsek pedig a felhasználók hagyományos Instagram feedjébe, de a történetek közé is beszúrhatóak.

Újabb e-kereskedelmi megoldások érkeznek az Instagramba
A kép forrása: about.instagram.com

Az e-kereskedelmi funkciók bevezetését már jóval korábban megkezdte az Instagram. Idén májusban jelentették be többek között a Facebook Shopping Instagramba történő integrációját, valamint azt is, hogy a jövőben jutalékot fizetnek majd a tartalomkészítőknek az IGTV-műsorok közé ékelődő reklámok után. Erre azonban még úgy tűnik, várniuk kell, miután a nyár közepén a cég jelezte, hogy a tesztelési fázis elhúzódása miatt a reklámokból befolyó bevétel 55 százalékát csak jövő évtől kezdik el kifizetni.

Az Instagram e-kereskedelmi megoldásainak motorját mostanra teljesen integrálták a Facebook Pay üzleti alkalmazásba, így a cég tervei szerint ezek az új funkciók is ugyanezen a felületen lesznek majd elérhetőek. Az alap Instagram funkciók mellett az IGTV, Instagram Live és Instagram Stories szolgáltatásokban is megjelenő vásárlási lehetőségek pedig szerves részei lesznek majd az Instagram felhasználói élménynek.

Ahogy az Instagram vezetője, Justin Osofsky a cég erről szóló közleményében megfogalmazta: “A digitális tartalomkészítők és márkák egyre több kulturális értéket hoznak az Instagramra, és inspirálják az őket követő felhasználókat. A vásárlás funkció IGTV-re és Reelsbe történő integrációja pedig a lehető legegyszerűbb módon lehetővé teszi számukra a termékek eladását, segítve ezzel a gyártókat, akik így könnyebben elérhetik vásárlóikat, illetve a tartalomkészítőket, hogy mindebből megéljenek.”

Az Instagram természetesen leveszi a jutalékát minden, a szolgáltatáson keresztül történő vásárlás után. A teljes összeg öt százalékában megállapított díjat azonban csak 2021 januárjától kezdik majd el kiszámlázni a kereskedőknek.

Nem az Instagram az egyedüli, aki potenciális üzleti lehetőséget lát a rövid videók megosztására szolgáló, leginkább fiatal felhasználókat elérő szolgáltatásokban. A Walmart idén szeptemberben jelentette be, hogy hét és fél százalékos részesedést szerzett a Trump-adminisztráció által kínai falóként aposztrofált TikTokban. Nem titkolt céljuk, hogy szorosabbra fűzzék kapcsolatukat a szintén egyre inkább e-commerce felé nyitó közösségi oldallal, és rossz nyelvek szerint ennek az akvizíciónak oroszlánrésze volt abban, hogy az amerikai kormányzat végül mégsem tiltotta be az alkalmazást az Egyesült Államokban.

A nagy kereskedelmi láncok ugyanis egyre kevésbé érzik hatékonynak a klasszikus közösségi oldalakat a Z generáció elérésére, a TikTok vagy Instagram azonban lényegesen hatékonyabbak ebben. A TikTok már év elején megkezdte a kísérletezést az e-kereskedelmi funkciók integrálásával: a koronavírus-járvány kezdetén például a Levi’s-szel kötött együttműködést, ahol a divatcég influenszerekkel együttműködve létrehozott reklámjaiból közvetlen linkek vezettek a cég termékoldalaira.

Az Instagram IGTV-csatornáin már elérhető vásárlási funkciók egyelőre még nem élesek a Reelsben. Azt azonban a cég még nem árulta el, hogy ezek mikor lesznek mindenki számára hozzáférhetőek, pusztán annyit közölt, hogy várhatóan még ebben az évben.