Újabb lépést teszt a kereskedők felé a közösségimédia-platform: itt a Facebook Shops

A Facebook az Amazon babérjaira tör: itt a Facebook Shops

A koronavírus okozta gazdasági károk enyhítését célozza meg az Egyesült Államokban már elindult Facebook Shops, amellyel a cég e-kereskedelmi terjeszkedését hivatott segíteni.

Mark Zuckerberg privát oldalán közzétett videóüzenetében kiemelte, hogy a közösségimédia-óriás a nehéz anyagi helyzetbe került kis- és középvállalkozások számára kínál lehetőséget az online kereskedelembe való egyszerű belépéshez.

A Facebookon eddig is volt lehetőség kereskedelmi csatornák indítására, a május 20-án bejelentett Facebook Shops azonban jóval több ennél, ráadásul szorosan összefonódik az Instagrammal.

Az egységes kezelőfelületről menedzselhető ingyenes szolgáltatásban természetesen lehetőség lesz reklámkampányok futtatására is, bár ezek a cég ígérete szerint leginkább a piactéren most megjelenő felhasználók saját termékeinek népszerűsítését, illetve a kevéssé ismert boltok felfuttatását szolgálják majd.

Facebook Shops
Forrás: Facebook

A szolgáltatás első körben csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, de – mint azt a cég közleményében is írják – nyáron már egyre szélesebb körben válik hozzáférhetővé a funkció további országokban is. Az ígéretek szerint a nyáron érkező Instagram Shops akár egy koppintással létrehozható lesz, és a legfőbb újdonsága “live shopping” funkció, amelynek lényege, hogy a vásárlók az élő videókban bemutatott termékeket közvetlenül megvásárolhatják az applikációból.

A felhasználóknak természetesen lehetőségük lesz arra is, hogy a WhatsAppon, a Messengeren, vagy Instagram Direct üzenetben felvegyék a kapcsolatot a kereskedővel, feltehetik kérdéseiket, segítséget kérhetnek, vagy nyomon követhetik megrendelésük státuszát.

A későbbiek folyamán akár az üzenetküldő alkalmazásból is lehetőség nyílik majd a vásárlásra, azonban ezek még csak tervek, az alkalmazás indításakor ez a funkció még nem lesz elérhető.

Facebook Shops
Forrás: Facebook

Terveikben szerepel egy olyan online felület is, amely hűségprogramok szervezésében nyújt segítséget, ezzel is segítve a kereskedőket vásárlóik további fogyasztásának ösztönzésében.

Az ígéretek szerint a Facebook Shops számos jelentős e-commerce platform integrációját is támogatja majd: többek között a hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő Shopify-ét, a WooCoommerce-ét és a nálunk kevésbé ismert, de komoly piaci részesedéssel bíró BigCommerce-ét is.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!