A kanadai cég az utóbbi években igazi “svájci bicskává” fejlesztette a rendszerét, amely számos integrációra is lehetőséget ad. Nézzük meg kicsit részletesebben, hogy mit is tud!

Mi tulajdonképpen a Shopify?

Egy összetett és teljes körű e-kereskedelmi platform, amely lehetővé teszi, hogy bárki belevágjon az online értékesítésbe, mindent egy helyen intézzen. Világszerte már több millió, Magyarországon pedig több mint 1600 vállalkozás használja ezt a platformot. Ez az óriási felhasználói létszám lehetővé teszi, hogy a Shopify-nál valós üzleti tapasztalatok és visszajelzések tömege alapján fejlesszék tökéletesre ezt az egyedülálló kereskedelmi szoftvert. A Shopify nem csak tökéletesen alkalmazkodik a mai e-kereskedelmi körülményekhez, de méreténél és jelentőségénél fogva azt is meghatározza, hogy milyen legyen az ágazat jövője.

Mi a lényege, hogy működik?

A legnagyobb előnye az, hogy mindent egy helyen egyesít, ami egy e-kereskedelmi cég működtetéséhez szükséges: összeköti a cég a webshopját, az esetleges fizikai boltjait, és több felületen biztosít megjelentést. Mivel az egész szolgáltatás felhőalapú, az adatok nagyobb biztonságban vannak, és bárhonnan elérhetőek: elég egy számítógép, internet, és akár a világ másik feléről is el tudjuk intézni a cégünk ügyeit.

Teljes eszközpark a kereskedők kezében

Az e-kereskedelem alapvető részei a termékmenedzsment, a pontos leltár, a fizetések kezelése és a szállítmányozás. Ezek kiszolgálása és összehangolása alapesetben rengeteg pénzt és időt igényel. A Shopify nem most tört be a piacra, és már szinte minden, az e-kereskedelemmel foglalkozó cégvezető hallott róla. Azt viszont kevesen látják át, hogy mennyire integrált rendszerről van szó, és hogy ez az egy platform gyakorlatilag minden szükséges feladatkört lefed. A részfeladatokat ellátó rendszerek eleve össze vannak kötve, így a raktár, az eladás, a fizetés és maga a webshop szinkronban működnek egymással. A cég ezeket az eszközöket különböző csomagokban bocsátja rendelkezésünkre. Tekintsünk ezekre a csomagokra úgy, mint egy teljeskörű szolgáltatás különböző rétegeire!

  • A Shopify első rétege maga az alaprendszer, amit azonnal megkapunk, ahogy regisztráltunk. Ebben már minden benne van, ami egy üzlet beindításához alapvetően szükséges: kész sablonok a webshophoz, amiket a cég arculatához lehet szabni, eszközök az eladás összehangolásához, beépített fizetési lehetőségek, marketingeszközök.
  • A második réteg azoknak van, akik még személyre szabottabb szolgáltatásra vágynak.
  • A harmadik réteg olyan, a Shopify partnerei által fejlesztett alkalmazásokat tartalmaz, amik tovább szélesítik az ügyfelek üzleti lehetőségeit. A Shopify fejlesztői csapatát az ügyfelek is igénybe vehetik a speciális igényeik kielégítésére.

Miért pont ezt a platformot válasszuk?

A Shopify optimális e-kereskedelmi megoldás, mivel egyedülálló a piacon, és jól kezelhető rendszer, amely magába integrálja mindazokat az eszközöket (webshop, leltár, fizetés, logisztika) amikre minden e-kereskedelmi vállalkozásnak szüksége van. Fontos előnye, hogy ezek használatához minimális idő és erőforrás szükséges, és mégis személyre szabott szolgáltatást kapunk. Ez végeredményben azt jelenti, hogy kevés befektetéssel növelhetjük a bevételeinket, tehát jelentősen javulni fog a költség-profit rátánk.

Néhány tény, ami rámutat, miért érdemes megfontolni a Shopify ajánlatát:

  • A Shopify messze a legnépszerűbb e-kereskedelmi platform, világszerte 175 országban több mint 2,5 millió kereskedő használja,
  • a covid alatt (2020 és 2022 között) a felhasználók száma megháromszorozódott:
    Amerikában 2,66 millió, az Egyesült Királyságban 156 ezer, Ausztráliában 100 ezer, Kanadában 93 ezer, Európában pedig több mint 150 ezer webshop működik ezen a platformon,
  • 2022-ben mintegy 432 milliárd dollárnyi értékben forgalmaztak a Shopify-on keresztül,
  • A Shopify tartalmaz egy POS rendszert is, amely által ugyanazon a felületen kezelhetjük fizikai boltunk és webshopunk értékesítéseit,
  • közel 1700 dizájnsablonból lehet válogatni,
  • több mint 6000 különböző alkalmazást kínál,
  • nagyon könnyű létrehozni benne egy webshopot, ezért kis- és középvállalkozásoknak, valamint startupoknak is ideális,
  • részletes SEO beállításokkal rendelkezik, így a keresőprogramok jó eséllyel megtalálják az oldalunkat, illetve kézzelfogható segítséget kapunk ahhoz, hogy még keresőbarátabbá tegyük tartalmainkat,
  • az alapszolgáltatás már havi 29 dollárért igénybe vehető.

Hogy lehet a Shopify még ennél is egyszerűbb?

A rendszer úgy lett kitalálva, hogy programozói tudás nélkül is használható legyen, ám a tökéletes webshop létrehozásához azért nem árt némi tapasztalat, hogy minden hatékonyan menjen, és üzleti szempontból a legjobb végeredmény szülessen. Szerencsére már Magyarországon is léteznek erre szakosodott cégek, mint például a Color and Code, akik megkönnyítik a dolgunkat. Ez a cég Shopify webáruházak építésére specializálódott, és partnereiknek személyre szabott támogatást nyújtanak a tervezéstől integráción és fejlesztésen át a karbantartásig.

Mit kínál pontosan a Shopify? Menjünk bele kicsit a részletekbe:

  • A Shopify-t rendkívül egyszerű kezelni, ezért ideális azoknak, akik technikai háttértudás nélkül szeretnének üzemeltetni egy igényes, a mai kor követelményeinek megfelelő webshopot. Maga a platform adja a saját honlapunk elkészítéséhez szükséges szoftvert, amit egy felhasználóbarát admin felületen kezelhetünk.
  • A végeredmény egy tetszetős webshop lesz. A platform által kínált sablonokból már egy nagyon szép, dizájnos webshopot tudunk készíteni. Külön igény esetén a megjelenítés még tovább fejleszthető.
  • Alkalmazásokat integrálhatunk a webshopunkba, így egyszerűen szélesíthetjük a felhasználási lehetőségeket.
  • A Shopify garantálja számunkra a biztonságot, a megbízhatóságot és a stabilitást. Egy online üzlet esetében a legfontosabb, hogy mindig elérhető legyen a felhasználók számára, emellett pedig biztonságban tudhassuk a felhasználók adatait és az üzleti titkokat. Ezen a platformon keresztül ezt mind megkaphatjuk, a felelősséget pedig ők viselik.
  • Mivel a rendszer egy globális, felhőalapú szolgáltatás, így garantált a gyors oldalbetöltési sebesség. A Shopify megbízható hardveres és szoftveres infrastruktúrával olyan hátteret kínál a vállalatunknak, ami lehetővé teszi, hogy technikai értelemben is versenyezni tudjunk a nagy cégek webshopjaival.
  • A platform részeként ütős marketingeszközöket is kapunk. Már az alapcsomagnak is része a SEO-támogatás és a magas szintű e-kereskedelmi analitika. Olyan egyéb marketingeszközöket is használhatunk, mint az ajándékkártya, kuponok, boltonkénti analitika, célzott e-mail marketing stb.
  • Az okostelefonokra optimalizált szolgáltatásokkal megfelelhetünk a mai kor elvárásainak, amikor egyre többen és többen vásárolnak telefonról. A webshopunk tehát nem csak számítógépen, de okoseszközökön is szépen, könnyen kezelhetően fog megjelenni. Ehhez ingyenes iOS és Android alkalmazásokat is igénybe vehetünk.
  • A Shopify magas szintű ügyfélszolgálatát a nap 24 órájában igénybe vehetjük a hét minden napján e-mailben, élő chatben, vagy telefonon, hiszen akármi is merül fel, az üzlet sohasem állhat meg.
  • Az egyszerű fizetési lehetőségek már eleve be vannak építve a platformba. A biztonságos fizetés megoldása minden e-kereskedelmi vállalatnak komoly problémát szokott jelenteni, de a Shopify-nál ezt előre megoldották. Többféle fizetési lehetőséget kínálhatunk a vevőinknek a bankkártyás fizetéstől a PayPalon keresztül a Stripe rendszerig, vagy a Big Fish Payment Gateway-ig, amely segítségével a legnépszerűbb fizetési megoldások (átutalás, bankkártya, áruhitel, virtuális tárca) széles tárházát kínálhatjuk ügyfeleinknek. Mindezt egyetlen, közös rendszerben.

Ha egy könnyen elérhető, globálisan elterjedt, magas színvonalú, megbízható webshop-szolgáltatást szeretnénk, akkor a Shopify a piacvezető megoldás. Különösen ajánlott kis- és középvállalkozásoknak, akik nem tudnak és nem is akarnának nagy erőforrásokat fektetni saját online infrastruktúra fejlesztésébe. A rendszer működtetését úgy szervezhetjük ki, hogy közben annak funkcióit saját kezűleg szabhatjuk testre aszerint, hogy mi az optimális a cégünknek. Mindez már viszonylag alacsony áron elérhető, és lépcsőzetesen választhatunk magasabb szintű csomagokat.

(Támogatott tartalom)