Jackson Greathouse Fall amerikai író-grafikus robbantotta a hírt még márciusban a Twitteren, hogy 100 dollár kezdőtőke és a ChatGPT “emberi asszisztenseként” egy nap alatt elindított egy vállalkozást , amit pusztán az általános nyelvi modellt használó AI eszköz instrukciói alapján szinte teljes egészében az OpenAI által fejlesztett eszköz menedzsel.

Van 100 dollárod és a célod az, hogy hogyan hozz ki a lehető legtöbbet belőle, anélkül, hogy bármilyen illegálisat tennél!”

Ez volt az első prompt, amit a rendszernek adott. Azzal a kiegésítéssel, hogy bármit megtesz, amire a chatbot kéri és amikor emberi beavatkozásra lesz szüksége, az is megtesz minden telhetőt, hogy azokat megvalósítsa – feltéve, hogy azok nem ütköznek törvénybe. A legendárium szerint ezután a ChatBOT-al közösen domaint béreltek, GreenGadgetGuru.com címen SEO kompabilis weboldalt regisztráltak és indítottak el, amely két héttel később már 130 dolláros forgalom mellett a céget 25000 dollárt érővé tette. Ennek ellenére egy jó ideje már nem elérhető az oldal és a Fall azóta már leginkább virális twitter marketinggel és discord közösségépítéssel foglalkozik.

Az Enterpreneurben megírt történet – még ha a teljes hitelessége nem is bizonyítható – leginkább azt példázza, hogy a generatív AI, amilyen a ChatGPT is, lehet valóban pozitív hatással is az e-kereskedelmi folyamatokra és jelenthet akár komoly segítséget is a vállalkozások számára. Összegyűjtöttünk néhány olyan jótanácsot, amelyek révén a ChatGPT átalakíthatja az eddig emberi erőforrások által végzett munkafolyamatokat, és azt is: hogyan vágjunk bele ezek megvalósításába.

Korábban írtunk már a a ChatGPT promptokról és a generatív AI e-kereskedelemben történő felhasználásáról. Most járjuk körül, melyek azok a területek, ahol az OpenAI fejlesztése valóban komolyan megkönnyítheti munkánkat!

Tartalomkészítési tippek és lektorálás

A generatív szövegalkotó algortimus nem biztos, hogy a ChatGPT legkreatívabb oldala, ugyanakkor meglehetősen jól bánik a betűkkel. Amellett, hogy kérhetünk tőle adekvát tippeket például az intró vagy lead generálásához is, meglepően jó abban, hogy a tartalmainkat lektorálja. Illetve: hogy az esetleges elütések és nyelvtani hibák mellett, akár stilisztikai módosításokat is kérhessünk tőle.

 Termékleírások és feedek szerkesztése

A tartalomkészítési tippeken túl a ChatGPT kiválóan alkalmas lehet a megfelelő formátumban előkészített termékkatalagósunkat rendszerezni, strukturálni. Ez azt jelenti, hogy ha megfelelően paraméterezzük, betömhetjük vele a tátongó lyukakat, de segíthet a vásárlók meghódításában is.

Social Media Kampányok

A ChatGPT hasznos segítség lehet a marketing tevékenységünk hatékonyságának növelésében is. Képes arra, hogy mind az Instagram, a Facebook, a LinkedIn és a Twitter fiókunkra megfelelő formátumban jelenítse meg az általunk megálmodott marketing üzeneteket. Ez a tudás hasznosítható pédául akkor, ha A/B teszteljük a különböző tartalmaink hatékonyságát. De a rendszer képessé tehető arra is, hogy jelentős időmegtakarítást teremtsen számunkra akkor is, ha a különböző platformokra, nem teljesen ugyanazokat a tartalmakat szeretnénk posztolni.

Válaszgenerálás és FAQ készítés

Az emailekre válaszolni kétségtelenül igen sok időt elvisz az e-kereskedők életéből, hiszen a legegyszerűbb eldöntendő kérdésekre adott válaszok megírásához is idő kell. A ChatGPT viszonylag hatékonyan képes értelmezni az emailben érkező megkereséseket és megfelelően képes válaszolni is ezekre. Különösen jó az email sablonok generálásában, illetve az értékelésekre adott válaszok generálásában. De ugyanezzel a lendülettel képes nagy hatékonysággal a Gyakran Feltett Kérdések megszerkesztésére is.

Ügyfélszolgálat

OpenAI előfizetőként akár már jelenleg is beépíthetjük a ChatGPT-t webodalunkra és egy API révén akár személyre szabott ajánlatokkal és tanácsokkal tudja ellátni vevőinket, amely hozzáfér az ügyfél összes korábbi rendeléséhez. Ennek birtokában pedig látványosan sokat javíthat az ügyfélelégedettségen és a vásárlási élményen.

A ChatGPT viszonylag nagy magabiztossággal képes konkrét termékajánlatokkal előállni, illetve folyamatosan tájékoztatni a vásárlót rendelésének állapotáról, a várható kiszállítás áráról és idejéről is.

Mit tegyünk és mit ne, ha ChatGPT promptok írására adjuk a fejünket?

 A ChatGPT promptok írása során, bármire is próbáljuk rávenni asszisztensünket, nem árt, ha az alábbi szempontokat figyelembe vesszük:

  • Legyünk konkrétak! – Amennyiben azt szeretnénk, hogy a lehető legkonkrétabb választ kapjuk a bottól, a ChatGPT promptok írása során mi magunk is legyünk nagyon pontosak és a lehető legkonkrétabbak!
  • Az egyszerűség nagyszerűség – Tartsuk szem előtt a célt és próbáljunk a lehető legkényelmesebb és hatékonyabb úton eljutni a dialógusban a céljainkig. Amennyire lehet, törekedjünk az egyszerűségre és közérthetőségre!
  • Ne akarj túl nagyot markolni! – Ne komplikáljuk túl a dolgokat és próbáljunk a termékeinkkel kapcsolatban releváns promptokat megalkotni. Túl sok kérdés és prompt a rendszerben zavarhoz és frusztrációhoz vezethet.