Tény, hogy a karácsonyi a legnagyobb vásárlási szezon az évben, de azért egy kereskedőnek luxus lenne megfeledkeznie az év többi olyan eseményéről, ami szintén jelentős forgalmat generálhat. Egy-egy kiemelt időszakra sosem árt időben felkészülni, hiszen ilyenkor a megfelelő árukínálat kialakításától kezdve a kampányoláson át az olajozottan működő folyamatokig sok mindenre szükség van. Ezért összegyűjtöttük azokat az időszakokat, amelyekre leginkább érdemes odafigyelni.

Február 14. Valentin nap

Ahogy nemrég írtunk már róla, a szerelmesek ilyenkor étteremre és virágra költenek leginkább, de azért más ajándékok is szóba jöhetnek – legalábbis abban az esetben, ha nem rombolják a romantikus pillanatot. Hiszen kevéssé valószínű, hogy valaki ezen a napon lepi meg párját egy ütvefúróval. Korábbi cikkünkben adtunk pár tartalommarketing tippet is a Valentin napra készülő kereskedőknek. Ilyenkor ajánlott a honlapunkon a tökéletes ajándékot ajánlani, e-mailben figyelmeztetni korábbi vásárlóinkat, és a sürgősség érzetét kelteni.

Május 6. Anyák napja

Mivel ez az ünnep mindenkit érint, érdemes a rendelkezésünkre álló eszközök bevetésével minél szélesebb körhöz eljuttatni az üzenetünket. Így például e-mail marketingen kívül a közösségi médiára célszerű nagy hangsúlyt fektetni, olyan tartalmakkal, melyeket jó eséllyel lájkolnak, megosztanak.

Március 30 – Április 2. Húsvét

Amikor csak csokinyulakban, sonkában és tojásban tudunk gondolkodni, akkor érdemes felidézni, hogy vallási vonatkozásán kívül a húsvét egyúttal a tél végét és a tavasz kezdetét is jelzi. Ezért akár olyan termékekre is kereslet lehet, amelyek segítenek felkészülni a melegebb időre. Ilyenkor a weboldalunk designjában is érdemes élénkebb vidámabb színeket alkalmazni. Régi, de bevált marketing ötlet a húsvétitojás-vadászat: rejtsünk el néhány virtuális tojást valahol a honlap eldugottabb oldalain, és kínáljunk nyereményt a megtalálóknak!

Május-szeptember: Esküvői szezon

Esküvők persze egész évben vannak, de a csúcsszezon késő tavasztól kora őszig tart. Jellemzően tavasz végén ugrik meg a kereslet az eseményhez kapcsolódó termékek – ruhák, fehérneműk, gyűrűk és persze ajándékok iránt. A szakmabeliek szerint a szezon vége egyértelműn tolódik kifelé, és ma már a szeptember is erősnek tekinthető esküvői forgalom szempontjából.

Május 27. Gyereknap

A legtöbben ilyenkor szórakoztató gyerek- vagy családi programban gondolkoznak, és nem feltétlenül ajándékozásban. Ugyanakkor vannak szülők, akik ajándékoznak is, vagy egyszerűen csak erre a napra időzítenek egy korábban tervezett vásárlást, ezért mindenképpen érdemes felhívni a figyelmet a gyerkőcöknek szóló kínálatunkra.

Június-szeptember: Fesztiválszezon

Ha belegondolunk, hány fesztivál zajlik le rengeteg ember részvételével a szabad ég alatt, akkor bizony jelentős piaca van a kemping-felszerelésnek, ruházatnak, eső elleni védelemnek, és más termékeknek, aminek egy fesztiválozó hasznát láthatja. Ha megfelelő stílusban kínálunk egy fesztivál-túlélő csomagot, az pozitív visszhangra lelhet a fiatalok körében, és akár poénból is megoszthatják a promóciós tartalmainkat.

Június 17. Apák napja

Bár elvileg ez az ünnep is épp annyi embert érint, mint az anyák napja, nálunk még nem rendelkezik akkor hagyománnyal, ezért kevesebb forgalmat is generál. Éppen ezért érdemes tudatos promócióval támogatni az eseményt. Hirdethetünk akciót releváns termékeinkre, ajánlhatunk ingyenes díszcsomagolást, és persze hívjuk fel rá a figyelmet, meddig érdemes rendelni, hogy időben megérkezzen az ajándék.

Szeptember: vissza az iskolába

Ez az időszak sok üzlet számára a második legfontosabb a karácsony után, nem véletlen tehát, hogy ilyenkor sok ajánlattal lehet találkozni. Éppen ezért célszerű nekünk is aktívan kommunikálni: figyelmeztetni potenciális vásárlóinkat a közelgő időszakra, és akár egy listával támogatni őket, hogy mi mindenre lehet szükség. Persze az árengedmény és az ingyenes kiszállítás bevetése ilyenkor is remek stratégia.

Október 31. Halloween

Angliában egyes felmérések szerint a Halloween forgalma már lekörözte a Valentin nap bevételeit. Mi még nem tartunk itt, de nálunk is érezhetően nő ennek a napnak a jelentősége. Ilyenkor persze a jelmezek, dekorációk és a releváns élelmiszerek fogynak a legjobban. Ebben az időszakban érdemes a honlapunkat is Halloween témájúvá varázsolni, és a közösségi médiában kapcsolódó tartalmakkal jelentkezni.

November 23. Black Friday

A Fekete Péntek a karácsonyi vásárlási szezon igencsak erőteljes nyitánya. A jelentős árengedményekkel járó akció akkora forgalmat generál, ami próbára teszi az e-kereskedők, továbbá a kiszállítók technológiáját és munkafolyamatait. A Black Friday-t jelentős felkészülés nélkül nem lehet sikerre vinni, éppen ezért cikkeztünk mi is rengeteget róla, az árukínálat felépítésétől kezdve a webáruház optimalizálásán át a kiszállításig. A Fekete Pénteknél marketing eszközként jól működik a leendő akciós termékek megszellőztetése és a visszaszámlálás.

December 25-26. Karácsony

A tapasztalat azt mutatja, hogy már a vásárlók és a kereskedők is tudatosabban állnak hozzá az évvégi szezonhoz. A kereskedők nem tesznek fel mindent a Black Friday-re és a vevők is megfontoltabban, körültekintőbben vásárolnak, ezért a forgalom jobban eloszlik ebben az időszakban.

A központi kérdés ilyenkor persze az, hogy vajon meg fognak-e érkezni időben az ajándékok. Minden kereskedőnek és kiszállító partnernek ezt a területet érdemes a fejlesztés fókuszába állítania. Nem véletlen, hogy a szakemberek mind Magyarországon, mind a nagyvilágban a logisztika területén számítanak a legnagyobb előrelépésre az e-kereskedelemben.