Kereskedelmi szempontból február legtöbb figyelmet érdemlő eseménye a Valentin nap. Még van rá idő, hogy ne csak a megfelelő termékekkel és promócióval, de releváns tartalmakkal is felkeltsük a potenciális vásárlóink érdeklődését.

A három év költéseit 200 országban vizsgáló Mastercard Love Index szerint a Valentin nap kezd felértékelődni a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ilyenkor, mint három éve, az ajándékok online beszerzése pedig 125 százalékkal nőtt. A kereskedőknek azt sem árt tudni, hogy a romantikus nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. 14-én viszont a bankkártyás tranzakciók 75%-a éttermekben történik. Az örök klasszikus, a virágcsokor is rendkívül népszerű: Magyarországon ebben az időszakban 36%-kal fordítunk többet virágokra, mint 2014-ben.

Természetesen egyáltalán nem lehetetlen, hogy más termékeket, szolgáltatásokat is a szerelmesek figyelmébe ajánljunk, és ennek egyik legjobb eszköze a tartalommarketing – legyen szó cikkekről, videókról, podcastról vagy bármi másról. A lényeg, hogy a tartalom informatív, érdekes, hasznos vagy éppen szórakoztató legyen: olyan, ami az adott témában meg tudja érinteni a célközönséget. Ezzel ugyanis kapcsolatot teremtünk a vásárlóinkkal, ismertséget és bizalmat építünk, ami pedig vásárláshoz vezethet.

1. Csak nyugi, segítünk megszervezni

A készülődés egy fontos Valentin-napi randira bizony stresszes is lehet. Éppen ezért sokan szívesen fogadják, ha kicsit enyhítünk a szervezés nehézségein, és tippeket adunk a programmal kapcsolatban. Ajánlhatunk éttermeket, filmeket, utazást, aktuális rendezvényeket. Hölgyeknek akár sminkelésről vagy a megfelelő illat kiválasztásáról szóló tartalmakat is gyárthatunk.

2. Mit ajándékozzunk?

A virág, édesség, üdvözlő kártyák biztosan dobogós helyen végeznek egy képzelt Valentin-napi versenyen. Attól, mert mi kereskedőként nem ezeket kínáljuk, még közzétehetünk egy érvekkel, információkkal dúsított ötletlistát arról, hogy a saját kínálatunkból mi lehet jó ajándék. Hiszen ha valaki ismeri a (leendő) párja érdeklődési körét, még nem biztos, hogy azt is tudja: az adott témában mit érdemes megvásárolni.

3. Szórakoztató ismeretterjesztés

Publikálhatunk információkat a Valentin nap történetéről, érdekes tényekkel körítve. Bár elsőre a téma unalmasnak és száraznak hathat, semmi akadálya, hogy akár vicces, szórakoztató formában dolgozzunk fel. Készíthetünk belőle például videót, podcastot, nyereményjátékot.

4. Egy jó sztorira mindenki figyel

A valóság a legjobb forgatókönyvíró: ha a környezetünkből ismerünk olyan Valentin-napi szerelmi történetet, amit mi érdekesnek, romantikusnak, viccesnek találtunk, akkor más is annak fogja találni, vagyis a történet biztosan igényt tarthat a közönség figyelmére. Természetesen a szereplők nevét csakis akkor közöljük, ha ők ebbe beleegyeztek.