A GDPR hatályba lépésének kapcsán a Google egy új opciót vezetett be az Analytics tulajdonoknál, amellyel a weboldalak üzemeltetői meghatározhatják, hogy a rendszer mennyi idő után törölje automatikusan a felhasználókhoz, illletve eseményekhez köthető adatokat. Az itt megadott beállítás május 25-én lép életbe, és az aggregált adatokon alapuló riportokat nem érinti.
A felhasználóknak kiküldött értesítő levél, valamint a Google Analytics Súgó Adatmegőrzésről szóló cikke szerint a megőrzési időszak azokra a felhasználói és eseményszintű adatokra vonatkozik, amelyek cookie-khoz, felhasználói azonosítókhoz (ilyen például a User ID), valamint hirdetési azonosítókhoz (ilyenek például a DoubleClick-cookie-k, az Android hirdetésazonosítója vagy az Apple Identifier for Advertisers azonosító) vannak társítva.
Az összesített adatokat (például látogatásokat, munkameneteket, konverziókat, eseményeket, forgalmi forrásokat, stb.) a beállítás önmagában nem érinti, azok megőrzését nem befolyásolja.
Az új opcióval azoknak a weboldal üzemeltetőknek kell foglalkozni, akik egyedi felhasználókat követnek, róluk adatokat gyűjtenek és tárolnak. Az adminisztrációs felületen az alábbi időtartamok közül lehet mostantól választani a Tulajdon beállításai / Követési adatok / Adatmegőrzés pont alatt:
- 14 hónap
- 26 hónap
- 38 hónap
- 50 hónap
- Nem jár le automatikusan
Továbbra is lehetőség van tehát az adatok lejárat nélküli megőrzésére (amennyiben ez összhangban van a weboldal adatkezelési nyilatkozatával és gyakorlatával), azonban ezt explicit módon a tulajdonosnak kell beállítani. A Google 26 hónapban határozta meg az alapértelmezett értéket, így aki nem módosítja a felületen ezt az opciót, annak a 26 hónapnál régebbi, felhasználókhoz köthető adatait május 25-től törölni fogja a szolgáltató.