Szórakoztatónak szánt termékbemutatós appot indított a Google: Shoploop

Szórakoztatónak szánt termékbemutatós appot indított a Google: Shoploop

Ki ne szeretné, ha a termékbemutatók beköltöznének a telefonjába, és úgy scrollozhatná őket, ahogy a TikTokot? Senki? Majd meglátjuk, a Google mindenesetre ezt csinálta meg.

A Shoploop interaktívabb élményt nyújt, mintha egy hagyományos webáruházi felületen görgetnénk képek, elnevezések és termékleírások között – írja a Google blogján a cég menedzsere, Lax Poojary. Minden Shoploop-videó rövidebb 90 másodpercnél és segít szórakoztató formában új termékeket felfedezni, legyen szó körömre ragasztható matricákról, hajformázásról vagy egy alapozóról, ami mindent elfed – szól az ismertető.

Kereskedelmi TikTok, tévéshop a telefonban?

Vagyis úgy tűnik, a Google létrehozta az e-kereskedelmi TikTokot, ami így első hallásra rettenetes jövőképet tár elénk, ismerve a rövidvideó-megosztó történetét és borzalmas tartalmi mélységeit. Reméljük, ennyire azért nem lesz szörnyű.

A Shoploop egyelőre kizárólag Észak-Amerikában és csak okostelefonon működik. A későbbiekben globálisan elérhető lesz minden platformon, természetesen desktopon is. Ezt ígéri a Google, amely szerint a szolgáltatás legnagyobb előnyei: egyszerűség, hitelesség, szórakoztatás.

A videók tehát rövidek, azokon influenszerek, márkák képviselői vagy akár átlagemberek mutatják be a termékek használatát. A felhasználó a videóról közvetlenül az e-kereskedő oldalára juthat, ahol rögtön megveheti az árut, ami tetszik neki. Vagyis a Shoploop nincs túlbonyolítva saját checkouttal, kosárral, fizetési megoldással, mint az Instagram Shop, hanem tényleg egyszerűen csak egy videómegosztó, ahol termékek tagelhetők a tartalmon. A videókat el lehet menteni és meg lehet osztani az alkalmazással, a funkcionalitás nagyjából itt véget is ér.

Elsőre idétlennek tűnő, de jól átgondolt és időzített lépés

Vagyis mégsem vásárlóapp ez, hanem termékfelfedező platform, némi közösségi beütéssel. Ami a Google ökoszisztémájának egyébként kifejezetten kell, hiszen két dologban törpe az óriás: socialben és kereskedelemben. Mármint a többi óriáshoz (Facebook, Amazon) képest. A lépés tehát okos, hiszen a Google-univerzumban tartja a felhasználókat, akik hagyományosan a közösségi médiában szereznek információt a termékekről és a nagy webáruházakban vásárolnak.

Kire mennek rá, na, kire? Igen, a beauty-bloggerekre, természetesen. Ahogy a Google ismertetője írja: “jelenleg a szépségipar tartalomgyártóira, a kiadókra és az online áruházak tulajdonosaira összpontosítunk, például smink, bőrápolás, haj és köröm kategóriákban”. Szóval a szolgáltatás leginkább az influencer marketinget pörgetheti meg, amennyiben elegen nyergelnek át az eredetileg szórakoztató Instagramról a sokkal vásárlásorientáltabb Shoploopra. Aki kedvet kapott, hogy a Shoploop influenszere legyen, annak csak jelentkeznie kell a programba, tárt karokkal várják a július 16-a óta éles szolgáltatásban.

Úgy tűnik tehát, hogy a Shoploop kifejlesztésével a Google semmi újat vagy nagyszabásút nem hozott létre, egyszerűen felszállt egy mozgó szerelvényre, amit most majd megpróbál gyorsabb haladásra késztetni. Azonban látszik, hogy jól átgondolt lépésről van szó. És az időzítés is nyilván szerencsés és persze nem véletlen, hiszen a koronavírus-világjárvány még bőven nem tart a végén, és az új kereskedelmi norma mindenképpen az online.

Keményen megtolja az e-kereskedelmet a Google

Az influenszerek hatása ma már óriási az internetes kereskedelemre és marketingre, hiszen 10-ből 8 vásárlásban játszanak valamilyen szerepet, az Y-generációsok 91 százaléka annyira bízik a véleményükben, mintha a családtagjai vagy a barátai lennének, a Z-generációsok pedig jobban, mint a hagyományos sztárokban. A Shoploop egyértelműen feléjük nyit.

Látszik, hogy a Google rákapcsolt e-kereskedelmi fronton. Áprilisban, a járvány közepén a Google bejelentette, hogy a Shoppingban nemcsak ingyenessé teszi a termékek belistázását, de a normál keresőben is megjelenteti majd a termékeket. A Google mindezt úgy állította be, hogy megadja a lehetőséget a kisebb kereskedők számára, akiknek kisebb hirdetési büdzsé áll rendelkezésére. A háttérben pedig nyilvánvalóan az Amazonnal és a Facebookkal való kiélezett versengés áll.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!