Globálisan teszteli az Instagram a Shop fület

Globálisan teszteli az Instagram a Shop fület

Egyre inkább előtérbe tolja az e-kereskedők számára nyújtott szolgáltatásait a Facebook-Instagram konglomerátum: már globálisan is tesztelik a Shopping új funkcióit.

2020. július 7-én írta meg a TechCrunch, hogy merész tesztbe kezd az internet legsikeresebb fotómegosztó közösségi oldala: az amerikai felhasználók egy részénél az alkalmazás navigációs sávján bevásárlótáskára cserélik a szivecske ikont. Vagyis az eddigi notifikációs fülnek megfelelő Activity szekció helyét a Shop veszi át, azaz már nem tudjuk egy koppintással megnézni, ki lájkolta a posztunkat, de vásárolni egyetlen ujjmozdulattal elkezdhetünk.

Instagram Shop
Kép forrása: Instagram

Globálisan tesztel a platform

A tesztsokaságba bekerülő felhasználók a táskára kattintás után ugyanúgy szűrhetnek termékre és kategóriára, mint a meglévő Shop nézetben a Felfedezés menüben. Ezt a nézetet egyébként éppen átdolgozzák, de a mostani próbafázisban még nem a végleges új layoutban jelenik meg. Viszont a folyó teszt globális, vagyis a bármely országból bekerülő felhasználó egy olyan felületet lát majd, amely eddig csak az Egyesült Államokban volt elérhető, az előbb említett Felfedezés szekcióban. Az amerikaiak számára a teszt tehát ténylegesen csak az ikonáthelyezést jelenti. Többet jelent azonban az e-kereskedőknek: egy komoly elköteleződést az Instagramtól – ígéretet, hogy nagyobb felületet, jobb lehetőségeket biztosít nekik a platform.

Azért persze nem tűnnek el a lájkok

Aki azért aggódna, hogy a vásárlási láz teljesen átveszi a lájkvadászat izgalmának helyét, azt rögtön meg is nyugtatjuk: nem veszi át. Az aktivitások két helyről is elérhetők az alkalmazáson belül (azoknak, akiknek a teszt miatt alul már nincs rá ikon): a Direct papírrepülője mellett, a jobb felső sarokban és a saját profil nézetben is ott lesz a kicsi szív ikonja.

Mikor lesz ez általános?

Pontosan nem lehet tudni, hogy mikortól cserélik le minden felhasználónál az aktivitási ikont a vásárlásira, ahogy azt sem közölte Mark Zuckerberg cégcsoportja, hogy a vásárlási élmény mikor válik globálisan egységessé. A Techcrunch szerint még ebben az évben, de ennél pontosabb információ nem érhető el, és nyilván a jelenleg futó teszt konverziót befolyásoló eredményeitől is függ. A cégek egyébként azt sem közölték, hány felhasználót érint a próba, de szavaik szerint kisszámú felhasználó érzékelhet csak változást.

Mi az Instagram Shopping?

A szolgáltatást a Facebook Shops-szal együtt 2020 májusában jelentette be Mark Zuckerberg. Akkor az ígéret úgy szólt, a szolgáltatás “új módszer imádott termékek felkutatására és megvásárlására az Instagram Felfedezés funkcióján keresztül“. A gyarkolatban ezt azt jelenti, hogy kereskedőként az Instagramon belül hozhatunk létre egy vizuális alapú, teljes funkcionalitású saját webáruházat. A korábban a Facebookon elérhető vásárlási címkékkel ellentétben itt valóban a teljes vásárlási folyamat elérhető lesz: böngészés, valós idejű termékinformációk, kosár, fizetés – a bankkártya-adatokat pedig a vásárló elmentheti, így azt csak egyszer kell megadni, vagy fizethet PayPallal.

Shops: Facebook és Instagram egyszerre

Valójában a Facebook és az Instagram minden eddiginél jobban összekapcsolódik a Shop szolgáltatásban, hiszen egységes kezelőfelületen hozható létre a tartalom, és a hirdetések kezelése sem tér el lényegesen. A szolgáltatás használata ingyenes, előfizetési és termékfeltöltési díj nincs, de az Instagram Checkout használatakor 5% vagy 0,4 dollár jutalékot kell fizetni az eladások után, amit automatikusan von le a rendszer.

Nagyobb lehetőség a kisebbeknek

Már a májusi bejelentés is tartalmazta a most tesztfázisba kerülő új tab bekerülését a navigációs sávra, amivel egyetlen koppintással átkerül a felhasználó a Shop felületére. A szolgáltatás célja egyébként a Facebook szerint a kisebb vállalkozások jobb értékesítési lehetőségekhez juttatása. Azt is elmondták, hogy olyan partnerekkel működnek együtt, mint a valóban sok kisebb webbolt által használt Shopify, WooCommerce és BigCommerce, valamint a kevésbé elterjedt ChannelAdvisor, a CedCommerce és a Cafe24.

Hogyan kell hirdetni az Instagramon?

Két egymással nagyrészt egyenrangú módszer létezik Instagramos hirdetések feladására. Egyrészt a Facebook Ads Manager felületen keresztül hozhatók létre kampányok, másrészt üzleti Insta-fiókból natív módon is indíthatók reklámok. Tulajdonképpen funkcióban egy lényegi különbség van: a fiókból nincs lehetőség dark post készítésére, csak már meglévő bejegyzés kiemelésére, előbbihez muszáj a hirdetésmenedzser-felületet használni. És természetesen az Instagram alkalmazásból Facebookra nem hozható létre kampány, míg Ads Managerből egyben kezelhető a két platform.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!