14 pontos checklist az üzleti Instagramod növeléséhez

Így tudsz Te is segédprogram nélkül, akár időzítve is posztolni az Instagramra

A Hootsuite legfrissebb infografikája alapján 1 milliárd ember használja havonta legalább egyszer az Instagramot, de az összes felhasználó 63%-a minden nap fellátogat a platformra. Ami az üzleti felhasználók számára pedig a legfontosabb, 200 millióan közülük naponta legalább egy üzleti profilt meglátogatnak.

Az alábbi checklistet követve akár fizetett hirdetések és influencerek nélkül is növelheted céged Instás követőbázisát, hogy a te vállalkozásod is nap, mint nap profitálhasson az Instagram elképesztő erejéből.

Optimalizáld az üzleti profilod

  • Ha még nem tetted, válts üzleti profilra. Ezáltal megjeleníthetsz a felhasználók számára egy Kapcsolat gombot a követésen felül, illetve, elérhetővé válnak a profilodhoz tartozó statisztikai adatok.
  • Ellenőrizd, hogy az üzleti profilban a megfelelő üzleti kategóriát állítottad-e be. Az Instagram algoritmusa ugyanis erre alapozva ajánlja a profilodat a megfelelő célközönség számára.
  • A profilképed a logód legyen.
  • A felhasználóneved a márkaneved vagy a weboldalad címe legyen és lehetőleg legyen azonos az egyéb közösségi médiában használt felhasználónevekkel.
  • Tartsd frissen a profil leírását (a “bio”-t). Ha a márkád már nagyon ismert, elég csak az aktualitásokat feltüntetned itt. Ha még kevésbé vagy ismert, akkor egy rövid leírást követően jöhetnek az aktuális tartalmak.
  • Optimalizáld a bio URL-ed. Az Instagram alapvetően csak egyetlen URL-nek ad helyet, azonban az url.bio vagy a Linktree segítségével több fontos linket is könnyen elérhetővé tehetsz.
  • Készíts Story Highlightokat. Kezeld őket úgy, mint a weboldaladon a menüpontokat. Ha jól kategorizálsz, sok információt tudsz átláthatóan megjeleníteni a profilodon. Ügyelj rá, hogy mindig csak up-to-date információt jeleníts itt meg.

Tedd vonzóvá a tartalmad

  • Ellenőrizd, hogy a feeded első ránézésre esztétikus-e és összhangban van-e a brandeddel. A profilodat látogató felhasználók a másodperc töredéke alatt döntenek arról, hogy érdekes-e számukra a tartalmad.
  • Heti legalább 3-3 alkalommal posztolj maradandó tartalmat és sztorit is.
  • Figyel az írott tartalmakra (caption-ökre) is, legyenek összhangban a képpel és adjanak valamilyen értéket a felhasználónak, pl. legyenek inspirálóak vagy ismeretterjesztőek.
  • Használj releváns hashtag csomagot minden poszthoz. Jobb elérést fogsz kapni, ha az alap, márkádhoz kapcsolódó hashtageken felül minden posztnál variálod kicsit a csomagot.
  • Posztolj több képből álló tartalmat, ugyanis ezeket a posztokat többször is feldobhatja az Instagram a követőidnek.
  • Posztolj user-generated tartalmat is. Ehhez nem kell feltétlenül influencerekkel dolgoznod, egyszerűen oszd meg a követőid márkádhoz kapcsolódó posztjait, sztorijait.
  • Tedd interaktívvá a tartalmadat. Készíts shoppable posztokat, lehetővé téve ezzel a felhasználóknak, hogy közvetlenül az Instagramról vásároljanak. A sztorikban pedig használd a Swipe-Up funkciót vagy a szavazást.
mm
Török-Pál Kata

A Photel csoport és az AC-Innovatiqua digitális vezetője, az online ügyfélélményt fejlesztő és a konverziós arányt növelő folyamatok kidolgozásának, optimalizálásának szakértője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!