Pénzügyi szolgáltatásokkal bővül a Shopify ajánlata

Pénzügyi szolgáltatásokkal bővül a Shopify ajánlata

A világ egyik legsikeresebb e-kereskedelmi platformja, a Shopify számos új és továbbfejlesztett terméket mutatott be május végén. A bejelentés módja sem volt szokványos, hiszen a cég történetének első virtuális eseményét szervezték meg miatta.

Tobi Lütke, a Shopify elnök-vezérigazgatója szavai szerint: “Példátlan időket élünk. Ez lesz életünk egyik legnehezebb fejezete. A vállalkozó azonban az a fajta ember, aki a legtöbbet hozza ki a helyzetből. Olyan ember, aki lehetőséget lát ott, ahol mindenki más kétségbeesik. Jelenleg arra törekszünk, hogy a lehető legtöbb kisvállalkozásnak segítsünk túlélni. Alaposan átnéztük az ütemezett terveinket, keresve mindazt, ami most hasznos lehet, és megpróbáltunk minél több dolgot előrehozni, amennyire csak tudtunk, leszállítottuk őket és elérhetővé tettük kereskedőink számára.

Virtuális bankszámla e-kereskedőknek

Az újítások közül egyértelműen a Balance szolgáltatás kapja a legnagyobb hangsúlyt. Ez gyakorlatilag egy banki szolgáltatáscsomag, amelynek segítségével a kereskedő teljes körűen menedzselheti bevételeit. Tartozik hozzá folyószámla, amivel számlákat lehet fizetni, és a költségek is pontosan nyomon követhetők. A bankszámlához virtuális és fizikai kártya is jár, amivel nemcsak hozzá lehet férni a készpénzhez, de a költések után ahhoz hasonló bónuszok járnak, amilyeneket a hitelkártyás fizetéseknél megszokhattunk. A Balance az amerikai piacon még az idén elindul, és a tervek szerint hamarosan minden szolgáltatási területen elérhető lesz.

Vásárolj most, fizess később!

Formabontó szolgáltatásnak ígérkezik a Shop Pay Installments is, amelynek segítségével a vásárlási folyamatban megjelenik egy új fizetési lehetőség: vedd meg most, fizesd ki később. A vásárló négy egyenlő részletben fizetheti ki a kosárba rakott termékeket, méghozzá kamat- és költségmentesen veheti igénybe a szolgáltatást.

Korábban is voltak szolgáltatók, amelyek lehetővé tettek hasonló részletfizetést, például a svéd Klarna, most azonban a Shopify saját ökoszisztémáján belül valósít meg egy ingyenhitel-programot, ami így a maga nemében egyedülálló szolgáltatás. A Shopify valószínűleg remekül időzít, hiszen a koronavírus-világjárvány utáni gazdasági válságban biztosan megnő a kereslet az olcsón elérhető hitelekre. A cég maga is közölte: egymillió kereskedő dolgát szeretné megkönnyíteni, akik próbálnak alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. Ezzel a rugalmas fizetési lehetőséggel arra számítanak, hogy az átlagos kosárméret is növekedni fog, hiszen a vevők könnyebben vállalnak majd nagyobb kiadásokat. A Pay Installments a Shopify Payments-et használó amerikai vállalkozások részére válik először lehetővé, még idén.

A lokális vásárlás segítése

A Shopify megállapítása szerint a COVID-19 felértékelte a lokális kereskedelem fontosságát, ők pedig ehhez egy logisztikát segítő alkalmazással járulnak hozzá. (Az átlagos napi lokális rendelések száma az április 24-ével végződő hathetes periódusban 176 százalékos növekedést mutatott az előző hat héthez képest. Ugyanezen időszak végén a nem-internetes kereskedők 26 százaléka ajánlott kiszállítási vagy személyes átvételi lehetőséget, míg február végén csak 2.) A Local Delivery névre keresztelt szolgáltatás segíti a közelben lévő vásárlók jobb kiszolgálását: lehetőséget ad az eladóknak a helyi kézbesítési terület meghatározására, a helyi kézbesítési díjak és a minimális rendelési árak meghatározására, valamint értesítés küldésére a vásárlónak, ha a csomag már úton van.

Jobb online boltok minden vállalkozónak

A járvány sok céget kényszerített arra, hogy működését az online térbe helyezze át, ezért a Shopify a következőkben arra koncentrál, hogy minden vertikumban segítse az átállást és az alkalmazkodást. Bevezetik például a borravaló lehetőségét a vásárlási folyamatban, ami hasznos az internetre költöző vendéglátósok számára, az Express nevű új funkcióval pedig egyszerűsítik az új online boltok létrehozását azok számára, akiknek sem idejük, sem anyagi lehetőségük nincs hosszadalmas fejlesztési folyamatra. Szintén minden felhasználójuk számára elérhetővé tették a vásárlási utalványok értékesítését, ezzel azokat segítik, akik nem tudják a jelenlegi helyzetben megoldani az üzemeltetést.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!