Mit jelent a headless kifejezés, kinek éri meg váltani és miért előnyös az új technológia használata? Cikkünkben részletesen kifejtjük mindezeket.
A Google adatai alapján már ma is az online kereskedelem 60%-ára igaz, hogy a vásárló nem azon a platformon, eszközön fejezi be, ahol elkezdte a vásárlást – írta le korábbi cikkében Pintér Róbert, melyben a 2030-ig várható legfontosabb e-kereskedelmi trendekről számolt be, köztük a headless technológiáról is. De miről is van szó tulajdonképpen?
Mi is az a headless?
A headless kifejezés igazi buzzword a fejlesztési világban, de nem véletlenül. A felhasználók vásárlási szokásai hívták ugyanis életre azt a szükségletet, hogy a különböző felületeken egyforma vásárlási élményt nyújtsanak a kereskedők. A headless szemlélet már régen túlmutat a reszponzivitáson, itt egyszerre kell kiemelkedő vásárlói élményt nyújtani mobilon, üzleti kioszkban, számítógépen és egyéb eszközökön.
Azért, hogy ez megvalósulhasson, a headless architektúrában szétválasztották a frontendet és a backendet, amelyek API kapcsolatokon keresztül kommunikálnak egymással. Ez a megközelítés a monolitikus rendszerek alternatívája, melyről egy korábbi cikkünkben már írtunk. A dolog lényege, hogy nem egy konkrét szoftvertől – ebben az esetben egy webáruházmotortól – várjuk, hogy minden igényünket kielégítse, és mindemellett technológiailag is kövesse a legfrissebb trendeket, hanem több rendszert hangolunk össze, melyek közösen egy ökoszisztémát alkotva szolgálnak ki bennünket.
Miért érdemes a Magento webshopokkal átállni?
A Magento egy erőteljes és robusztus e-kereskedelmi platform, amelyet számos nagy márka használ világszerte. Egyenletes teljesítményéről és szofisztikált terméktípusairól ismert, ezen kívül a rendszer egésze már alapjaitól úgy épül fel, hogy hatékonyan segíteni tudja a többországos terjeszkedést a kereskedők számára. Annak ellenére, hogy nyitott a harmadik féltől származó bővítményekre, a Magento még mindig hagyományos monolitikus megoldásnak számít.
Ez azt jelenti, hogy a Magento elavult és le kell cserélni? Közel sem, sőt! Backend felületként továbbra is élvezhetjük a stabilitását, hihetetlenül széles funkciótárát, ugyanakkor a segítségével kihasználhatjuk a headless architektúra minden előnyét, ugyanis az összes olyan funkció elérhető REST API és GraphQL végpontokon is, melyeket egy hagyományos Magento frontend sablon biztosít. Ennek köszönhetően többféle frontend rendszer közül választhatunk, melyekkel összekötve követhetjük a technológiai trendeket és gyorsabb változtatásokat is eszközölhetünk webáruházunk külsejében.
Az OANDER saját fejlesztésű frontend platformja, az OANDER PWA (Progressive Web Application) megtartotta a Magentót mint háttérrendszert, hozzá pedig a kifejezetten e-kereskedelemhez készített Vue Storefront-ot választotta frontend rétegnek. Így egy webáruházon belül két világszintű technológia tudása és lehetőségei egyesülnek.
Kinek érdemes váltani?
A következő esetekben mindenképpen érdemes megfontolni a váltást:
1. Többféle csatornán át értékesítünk
Az omnichannel kereskedelmet kifejezetten támogatja a headless rendszer, hiszen könnyebb új platformokat és csatornákat felfedezni, hogy lépést tartsunk a vásárlói igényekkel. Legyen szó fizikai üzletekben található kioszkokról, okostelevíziókról vagy mobilos vásárlásról, a headless megoldással ugyanazok a funkciók érhetőek el az összes eszközön, ezenkívül könnyen fejleszthetünk kisebb, például a vevőtámogatást kiszolgáló egyedi alkalmazásokat is.
2. A mobilos értékesítés aránya folyamatosan nő
Biztos sokan elgondolkodtak már azon – látva a mobilról érkező vásárlások számának folyamatos emelkedését –, hogy beruháznak egy saját mobilalkalmazásba. Számukra jó hírünk van: nincs szükség több szálon futó fejlesztésre és azok állandó összehangolására! A headless webshopokhoz kapcsolódó modern frontend rendszereket, például az OANDER PWA-t telefonra letöltött alkalmazásként is lehet használni anélkül, hogy alkalmazásboltból kellene telepítenünk őket. Ennek köszönhetően webshopunk megjelenhet a felhasználók kezdőképernyőjén, értesítéseket tud küldeni, geolokációt kérdez le és mindeközben döbbenetesen gyors is tud lenni. Ha valamiért pedig mégis úgy döntünk, hogy szükséges a natív mobilalkalmazás, a headless backend végpontjai már támogatják azt, így itt is fejlesztési időt spórolhatunk.
3. Az összetett rendszerek már akadályoznak
A headless webáruház az összetett webshopok esetében fizetődik ki leginkább. Ott, ahol különböző szállítási és fizetési integrációk találhatóak, ERP, PIM rendszerrel, marketingeszközökkel (hírlevélküldés, hűségkártya, stb.) való összekötések teszik komplexszé a kereskedelmi ökoszisztémát, a fejlesztést pedig bonyolulttá és lassabbá. Ebben a rendszerben egy-egy elem cseréje hatalmas felkészülést és sok időt vesz igénybe, míg a headless világában ezen third party szoftverek mindegyike egy-egy építőkockája lehet az értékesítésünknek, olyan különálló rendszerek képében, melyeket rugalmasan integrálhatunk egymáshoz.
4. Akik hosszútávon gondolkodnak és növekedni akarnak
A headless szemléletmód egy előremutató technológia, ami segít egyszerűbben és gyorsabban elérni a távlati terveinket, ahhoz képest, mintha egy klasszikus monolit megoldásba vezetnénk be újabb és újabb, a teljes komplexitást tovább növelő egyedi funkciókat. A Magento magában rejti a könnyű régiós növekedést vagy egy új márka elindítását egy másik boltnézettel, míg a headless felépítés hozza magával a gyorsaságot, az eszközökön átívelő képességeket. Azoknál a nemzetközi márkáknál, akik a váltás mellett döntöttek, hamar láthatóvá vált a növekedés a számok nyelvén is.
Jó hír, hogy a Magento backend logikájának megtartásával pénzt és energiát takaríthatunk meg, így elkerülhető a teljes replatformálási költség. Ha a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban szeretnénk megvalósítani a headless megoldást, akkor az OANDER PWA-t javasoljuk. A könnyen használatba vehető, precízen kidolgozott platform látványosan gyors, úgy viselkedik és úgy néz ki, mint egy mobilalkalmazás, és a legjobb vásárlási élményt nyújtja minden eszközön. Válts headless-re az OANDER segítségével, keresd kollégáinkat a demóért!
(Támogatott tartalom)
Szükséged lenne automatizációra?
Mi már biztosan megcsináltuk.
Nézd meg az OANDER saját fejlesztésű integrációs platformjának, az Oander Connect-nek a funkcionalitását, vagy írj nekünk egy üzenetet!
"*" a kötelező mezőket jelöli