A MailChimp tudatosan halad tovább a többcsatornás marketing platformmá válás útján: a napokban bejelentette, hogy felületét használva immár Google remarketing hirdetéseket is lehet menedzselni.
Mostantól, ha összekötjük a MailChimp profilunkat a webshopunkkal, néhány kattintással Google kampányt indíthatunk azoknak, akik az oldalunkon jártak, és megtekintettek bizonyos termékeket, vagy akár a kosarukba is rakták, de végül vásárlás nélkül távoztak.
A MailChimp automatikusan hirdetéseket hoz létre a boltunk legjobban fogyó termékeiből, és ezeket mi akár egy az egyben, akár kisebb-nagyobb módosításokkal használhatjuk. Élesítés után a reklám releváns oldalakon jelenik meg a Google hirdetési hálózatában.
Idén már a harmadik alkalommal történt hasonló léptékű integráció a MailChimpnél: januárban a Facebookkal, májusban az Instagrammal kapcsolódtak össze. Az új eszközök használatáért nem kérnek pénzt, a felhasználóknak csak a kampányok költségét kell finanszírozniuk.
A mintegy 15 millió kisvállalkozás kiszolgáló MailChimp már az év elején történt Facebook integráció kapcsán bejelentette, hogy ez csupán az első lépés volt az úton, melynek során e-mail szolgáltatóból multiplatform marketing eszközzé szeretnének válni.
Ben Chestnut, a cég vezetője korábbi blogposztjában elárulta, hogy felmérésük szerint KKV ügyfeleik nem csak egy egyszerű e-mail vagy hírlevél szolgáltatót látnak a MailChimpben, hanem egy olyan eszközt, amellyel profibban tudnak működni. Ez az információ adta meg nekik a kezdőlökést szolgáltatásaik bővítéséhez.