Böngészőben használható e-kereskedelmi AR-szolgáltatással robbant a Shopify

Böngészőben használható e-kereskedelmi AR-szolgáltatással robbant a Shopify

Bárki által használható kiterjesztettvalóság-alapú eszközzel bővíti szegényesnek egyébként sem nevezhető szolgáltatáskínálatát a Shopify e-commerce-szolgáltató, ami a technológia robbanásszerű elterjedését hozhatja magával. Az AR alkalmazása a webshopoknál nemcsak a konverziós arány javításában játszhat szerepet, de a termékvisszaküldések számát is jelentősen csökkentheti.

A Shopify AR (Augmented Reality, azaz kiterjesztett valóság) szolgáltatása a webáruházak kínálatának élethű megjelenítésével forradalmasíthatja az online, különösen a mobiltelefonon történő vásárlást. Az AR működésének lényege, hogy a vásárló a kiválasztott termékekről nemcsak képeket vagy videókat nézhet meg, hanem okostelefonja vagy tabletje kameráján keresztül a tárgyak szín- és mérethű háromdimenziós modelljeit helyezheti el a térben, majd bármilyen szögből megtekintheti, körbejárhatja, közeledhet és távolodhat azoktól. A Shopify új megoldása azért nagy dobás, mert használatához a felhasználónak semmilyen külön eszközre vagy alkalmazásra nincsen szüksége, az iOS 12-t futtató Apple-készülékeken egyszerűen a Safari webböngészőből elérhető a szolgáltatás.

Az Apple júliusban jelentette be az AR Quick Look eszközét, ami a lehető legegyszerűbbé teszi az AR használatát: nem kell hozzá sem külön applikáció, sem pedig kiegészítő. Az AR egyszerűen a Safari böngészőből elérhető az iOS 12-t futtató készülékeken, ezzel gyakorlatilag bárki számára használhatóvá válik. A modell az iPhone vagy iPad kijelzőjén jelenik meg, a vásárló pedig a kiválasztott termék kinézetét,méreteit és részleteit láthatja még a vásárlás előtt, a felhasználás helyére illesztve. Azáltal, hogy ez a lehetőség a webböngészőből könnyen elérhető, része lehet a mindennapos vásárlásnak, és az, hogy a vásárló már előre pontosabban megismerheti a megvásárolni kívánt terméket, nemcsak ösztönzi a vásárlást, de a termékvisszaküldés valószínűségét is csökkenti.

 

A szolgáltatás nemcsak a felhasználó, hanem az e-kereskedő szemszögéből is egyszerűen működtethető. Ahhoz, hogy a vásárlók találkozhassanak a Shopify AR-ben a termékek háromdimenziós képeivel, létre kell hozni az azokhoz tartozó 3D-s modelleket, amit a 3D Warehouse applikáción keresztül lehet megtenni néhány egyszerű, de odafigyelést igénylő lépésben.

Ehhez fényképeket kell feltölteni a termékről. Elengedhetetlen, hogy a termék minden oldaláról készüljön fotó, és ezek megfelelő minőségűek legyenek. Ha van a terméknek valamilyen különleges részlete, arról külön fényképet érdemes készíteni. A fénykép mellé pedig részletes és pontos méretezést is kell adni, akár műszaki rajzzal. A modellkészítést a megadott adatok alapján a Shopify Expert végzi el, és visszaküldi azt a .glb vagy .usdz kiterjesztésű fájlt, amelyet a 3D Warehouse felületre fel lehet tölteni a termékről. Ezt követően a működéséhez már csak a Shopify által megadott kódot kell beilleszteni a felhasználói fiók html szerkesztőjében, és a mentés után az iOS 12-t használó vásárlók megtekinthetik a terméket az AR-ben. Ezt a lehetőséget a termék képe mellett jelvénnyel is lehet jelezni, amelyhez szintén ad html-kódot a Shopify.

Az, hogy a kiterjesztett valóság beköltözik a webböngészőkbe, a technológia gyors elterjedését hozhatja magával. Ahogy a felhasználók megtanulják használni, elkezdik élvezni magától értetődő előnyeit, előbb-utóbb elvárják majd a webshopoktól az alkalmazását. Maga a technológia egyébként a vásárlók széles köre számára elsőként az IKEA bútorcég Place nevű alkalmazásában vált elérhetővé egy korábbi iOS-verzióban, ennek használatához azonban külön mobilalkalmazás telepítésére volt szükség.

Hirdetés
Shopify
mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!