A Shopifiy általános, egész piactérre kiterjedő keresést tesztel

A Shopifiy általános, egész piactérre kiterjedő keresést tesztel

A keresés a Shopify teljes adatbázisában egyelőre csak néhány kiválasztott felhasználó számára elérhető, akik a cég applikációját használják vásárlásra.

Hogy mikor lesz általánosan is elérhető az új funkció, azt még nem tudni, de a képernyőfelvételek tanulsága szerint az nyilválnvaló, hogy a nemrégiben hozzáadott “Search for Anything” funkció segítségével az összes, Shopify által hostolt webshop terméke között kereshetnek a vásárlók.

A Shopifiy általános, egész piactérre kiterjedő keresést tesztel
Forrás: marketplacepulse.com

A kulcsszavas keresés a nem túl aktív marketingtevékenységet folytató kereskedők számára lehet a leghasznosabb funkció, hiszen számos Shopify kereskedő egyetlen online értékesítési csatornaként tekint a platformra.

Sokak szerint a funkció bevezetése fontos állomása a Shopify piactérré alakításának, amelyhez az egységes kosár vagy a különböző kereskedők termékeinek saját kosárba tétele már több éve a vásárlók rendelkezésére áll. A keresés funkció kibővítése pedig gyakorlatilag lehetővé teszi az applikációt használók számára, hogy a teljes vásárlást az alkalmazáson belül bonyolítsák le. A funkciót még csak korlátozott számú vásárló használhatja, és egyelőre nem tudni, hogy mikor válik mindenki számára elérhetővé.

Viták a cégen belül

Mind a jelenlegi, mind a korábbi alkalmazottak körében van némi bizonytalanság azt illetően, hogy a funkciót valaha is szélesebb körben bevezessék-e, és komoly vita övezi a kérdést cégen belül, ahol sokan attól tartanak, hogy saját ügyfeleik egymás üzletét kannibalizálhatják a teljes termékadatbázis megjelenítésével. “Folyamatosan vizsgáljuk a kérdést annak érdekében, hogy megbizonyosodjunk arról, hűek maradunk-e az értékeinkhez, és olyasmit építünk, ami segít a kereskedőknek” – mondta egy jelenlegi, név nélkül nyilatkozó alkalmazott az Insidernek. “Nem akarunk újabb Etsyt vagy Amazont létrehozni.” -tette hozzá

A termékkeresés algoritmikus módosítása során ugyanis számos szempont közül kell kiválasztaniuk a fejlesztőknek, hogy mi határozza meg a találati rangsorolást. Ez egyben azt is jelenti, hogy el kell gondolkodni a cégen belül a keresési algoritmus monetizálásán. A jelenleg is komoly dilemmákat okozó kérdések egyébként már nem először merülnek fel, hiszen korábban számos alkalommal előkerültek aggályok a piactérré alakulással kapcsolatban a vezetés körében.

Piactér vagy nem?

A The Verge tavalyi interjújában Harley Finkelstein, a Shopify elnöke nagyon határozottan azt állította, hogy korántsem tervezik a platform piactérré való fejlesztését. A szűk körben élesített fejlesztést látó felhasználók azonban most pont ezt tapasztalhatják, hiszen például a pulóverre rákeresve már közel hétezer különböző találatot kapnak a Shopify kereskedőinek kínálatában.

Az igazi kérdés, hogy a funkció mikor és milyen széles körben lesz majd elérhető a felhasználók számára. Az viszont biztos, hogy amennyiben ez megtörténik, alapvetően szabja majd át a kereskedők életét, és ez meglehetősen nehéz helyzetbe hozhatja azokat, akik nem szeretnének fizetni a keresési találatokban történő priorizált megjelenésért.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!