A Consumer business üzletág globális igazgatója, Dave Clark 23 év után hagyja ott az Amazont. Egyelőre nem tudni, ki lesz az utódja.
Clark még 1999-ben, közvetlenül a diplomája megszerzése után kezdett dolgozni üzemeltetési menedzserként Kentuckyban, és a ranglétrát megmászva az Amazon “klasszikus” üzletágát vezette. Ezenkívül hathatósan közreműködött a logisztikai hálózat kiépítésében is. Lemondását hivatalosan is közzétették, amely szerint július 1-jétől már nem tartozik a cég kötelékébe.
A cég még nem jelentett be utódlási tervet. Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy cégüzenetében így fogalmaz: „Várom, hogy az elkövetkező hetekben friss információval szolgáljak Önöknek a fogyasztói csapat vezetéséről”. Jassy úgy nyilatkozott Clarkról, mint aki „olyan csapatokat vezetett, akik fulfillment központok több generációját tervezték, és a semmiből építették ki az Amazon szállítási hálózatát, valamint nagyszerű tehetségeket nevelt ki a szervezeten belül”. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy az utódlást és minden változtatást igyekeznek megfontoltan tervezni.
Clark a Twitteren közzétett posztjában a következőképpen nyilatkozott a távozásról:
“Hihetetlenül jól éreztem magam az Amazonnál, de itt az ideje, hogy újra építsek. Ez hajt engem előre. Mindazoknak, akikkel volt szerencsém együtt dolgozni, köszönöm, hogy olyan szórakoztatóvá tették számomra a munkát, hogy 23 éven keresztül minden nap bemenjek, és klassz, csodálatos dolgokat találjak ki az ügyfeleknek.”
I’ve had an incredible time at Amazon but it’s time for me to build again. It’s what drives me. To all I’ve had the honor of working with: thank you for making it so much fun to come to work every day for 23 years to invent cool, amazing things for customers.
Email to team below pic.twitter.com/c8Ao46VvaJ
— Dave Clark (@davehclark) June 3, 2022
Felhők a vállalat felett?
Talán csak véletlen egybeesés, de nem hallani mostanában túl jó híreket a kereskedelmi megacég háza tájáról. Ugyan a pandémia idején komoly üzleti eredményekről számoltak be, a folyamatos terjeszkedés sem tört meg, illetve a logisztikai valamint a hirdetési piacon is egyre erősebb szereplők, a lezárásokat követő időszak, illetve a jelen gazdasági helyzet náluk is lassulást hozott.
A cég gazdasági igazgatója, Brian Olsavsky 2022 első negyedévéről tartott beszámolójában elmondta, hogy 6 milliárd dolláros többletköltséggel kell számolniuk a logisztikai hálózat kihasználtságának problémái, valamint az inflációs környezet és az emelkedő energiaárak miatt. Nem rég számoltunk be arról, hogy a Fulfillment by Amazon szolgáltatás árait is emelni voltak kénytelenek, és ha ehhez hozzávesszük a döcögősen haladó drónprogramot, a háború miatt kieső orosz és fehérorosz piacot, illetve a cég adatkezelési problémái miatti sorozatos jogi procedúrákat, el tudjuk képzelni, hogy a tavaly kinevezett vezérigazgatónak lehetnek mostanában álmatlan éjszakái.