A legnagyobb hazai e-kereskedő cégcsoport a tőle megszokott módon a “hivatalos” időpontnál egy héttel korábban, vagyis november 19-én akciózik.

A cégcsoport nov. 2-án tartott sajtótájékoztatóján több fontos témáról is beszélt Várkonyi Balázs ügyvezető igazgató. A pandémia miatt újra az online térben rendezett eseményen elhangzott:

  • a két márka befejezte az egyesítési feladatokat,
  • a 2021-es Black Friday-t már egy cégként, az eMAG platformján keresztül bonyolítják le,
  • a két márka továbbra is megmarad, de az eMAG egyfajta ernyőszervezetként működik, amelyhez kapcsolódnak a cégcsoport egyéb brandjei.

Befejeződött a két cég egyesülése

A 2019-ben bejelentett, a GVH által engedélyezett, majd fokozatosan megvalósított egyesülés immáron teljes egészében befejeződött. A folyamatot a pandémiával járó forgalomnövekedés feladatai (nagyjából 40%-kal nőtt a cégcsoport forgalma) némiképp lelassították, de mostanra a teljes logisztikai, beszerzési, infrastrukturális és ügyfélszolgálati rendszer egyesítése megtörtént. Ezzel a két brand még jobb beszerzési, és ezáltal fogyasztói árakat tud elérni. “Mivel ez egy sűrű forint elvén alapuló üzleti modell, vagyis kis haszonkulccsal és nagy csomagszámmal üzemel, akkor tud jól működni, ha nagyon hatékony. A két márka a csomagszámot és ügyfélszámot egyesítve pedig még hatékonyabban tud működni, és ezzel tovább tudják erősíteni a piaci pozíciójukat, főképp a nemzetközi versenyzőkkel szemben.” – tette hozzá a cégcsoport vezetője.

Fontos közös fejlesztésként említette még az üzletek összevonását, és az immáron több mint 400 helyszínen rendelkezésre álló EasyBox csomagautomatákat, amelyek hangsúlyos szerepet kapnak majd a Black Friday forgalmának kiszolgálásában is. Az országszerte minden 30.000 főnél nagyobb városban elérhető hálózat kiemelt stratégiai jelentőséggel bír, és folyamatosan fejlesztés alatt lesz a jövőben is.

Két brand, egy Black Friday

Az Extreme Digital korábban arról volt híres, hogy az őszi szuperakciós napot nem a világszerte megszokott időpontban, vagyis hálaadás előtti pénteken, hanem egy (vagy olykor több) héttel korábban tartotta. Ez 2019-ben és tavaly is így volt: az egyesülést követő első Black friday-t az Extreme Digital 2 héttel, az eMAG pedig 1 héttel előbb tartotta. Idén is megmarad ez az üzletpolitika, vagyis 2021-ben a hivatalos időpont előtt egy héttel, november 19-én, ám már együtt tartja a két brand az akciót – olyannyira, hogy az említett napon az edigital.hu-ra látogató vásárlókat az eMAG oldalára irányítják át. Lapunk kérdésére, hogy az Extreme Digital normál termékpalettája elérhető lesz-e valamilyen formában a Black Friday alatt, Várkonyi Balázs elmondta, hogy mivel a teljes termékintegráció megtörtént a két brand között, a edigital.hu termékei az eMAG oldalán továbbra is megtalálhatók lesznek.

Tavaly is voltak kissé extrémnek mondható termékek az akciós kínálatban – gondoljunk csak az aranyrúdra, vagy a fél disznóra. Az első közös Black Friday-en olyan szokatlan, de jelenleg nagyon keresett termékekkel is készül a cégcsoport, mint a dízel járművekben használatos, sok helyen hiánycikknek számító AdBlue-adalék, vagy az idén egyébként jelentősen megdrágult téligumi-szettek, amelyeket a hamar ébredő, gyors vásárlók jutányos áron tudnak majd megrendelni.

“Minden fontos termékcsoportból jelentős készletekkel vágunk neki az idei Black Friday-nek az eMAG Marketplace partnereinkkel együtt, és idén először akciós árú ingatlanok is elérhetők lesznek a kínálatban, de készülünk belföldi utazási ajánlatokkal is, hiszen az utazási nehézségek nyomán ezek tavaly is nagyon népszerűek voltak. A több millió várható fekete pénteki rendelés kiszolgálásában idén már segítségünkre lesz a már közös tető alatt működő logisztikai háttér, illetve a tavalyhoz képest jóval több, több mint négyszáz easybox csomagautomata is” – hangzott el a sajtótájékoztatón.

Az eMAG és az Extreme Digital által forgalmazott termékeken felül az idei Black Friday-en az eMAG Marketplace kereskedők jelenléte is hangsúlyosabb lesz: több mint ötezer partnercég kínál majd fekete pénteki árengedményeket. Az ő kínálatukkal együtt kb. 500 ezer termék lesz különböző mértékben leárazva. 

Számos termék esetén akár napon belüli kiszállításra számíthatnak a vásárlók – főként, ha automatás kiszállítást választanak -, illetve mobilapplikáción keresztül korábban is nyílik az akció a vásárlók felé. Legfeljebb 14 napon belül viszont mindenki garantáltan megkapja majd a rendelését.

Valóban két brand marad?

Láthatóan továbbra is használja a kétféle márkanevet a cégcsoport, hiszen mind a webshop, mind az applikáció, mind pedig a fizikai boltok szintjén megmaradtak a jól ismert brandek. Ám ez korántsem jelenti azt, hogy hasonló súllyal jelennek meg majd – ezt mi sem mutatja jobban, mint az említett átirányításos megoldás. Várkonyi Balázs erről úgy nyilatkozott, hogy az Extreme Digitalt egyfajta szakértői, specialista brandként fogják használni, amelyet a cégcsoport többi brandjével együtt az eMAG ernyőmárkaként fog lefedni a jövőben.