Egyesül az Extreme Digital és az eMag

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője sajtótájékoztatón jelentette be, hogy fúzióra lép a magyar e-kereskedelmi piac két legnagyobb szereplője, és ezzel a közép-európai régió meghatározó kiskereskedelmi vállalata jön létre. A felek már aláírták a szerződést, és a napokban lezárják a versenyhatósági bejelentés procedúráját is. Az egyesülésre a GVH döntését követően, várhatóan 2019. harmadik negyedévében kerülhet sor.

A fúzióval egy új vállalat jön létre, melyben Várkonyi Balázs szerint körülbelül 50-50%-os tulajdonrészt birtokol majd a két cég. A társaság irodája Budapesten lesz, és innen fogják a nemzetközi terjeszkedést is irányítani. Az új cég vezetésében az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet vállalnak majd.

Az Extreme Digital vezetője hozzátette: még korai lenne a brandek sorsáról beszélni, de saját véleménye szerint ilyen erős márkák esetében nem célszerű egyiket sem megszűntetni, vagyis várhatóan továbbra is párhuzamosan működik majd a két márka. A két e-kereskedelmi platform kínálata biztosan nem fog csökkenni, így például biztosan tovább szolgáltat majd az eMAG sikeres Marketplace felülete is, ahol kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.

A Kosárérték kérdésére válaszolva Várkonyi Balázs elmondta: a fúzió sokkal inkább az egyesített erőforrások jobb kihasználásáról fog szólni. A két cég együttesen kétszer akkora bevételt tud majd realizálni, mint külön, ugyanakkor számos szinergiát ki lehet majd használni, hatékonyabbá téve a raktározást, ügyfélszolgálatot stb. Ennek következtében olcsóbbak, versenyképesebbek tudnak lenni, amivel a vásárlók is jól járnak, és a cég pedig hatékonyabban tud fejleszteni és terjeszkedni. Hozzátette: sem az Extreme Digital, sem az eMAG nem gondolkodik leépítésekben, sokkal inkább bővüléssel terveznek.

A 16 éve működő Extreme Digital meghatározó szereplő a hazai kiskereskedelemben: évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki online és offline csatornákon. 36 milliárdos forgalmával 10%-os részt hasít ki magának a magyar e-kereskedelmi piacból, és ezzel GKI Digital 4 éve rendszeresen elkészülő iparági toplistáján eddig mindig az első helyen végzett. A cég Magyarországon kívül még 7 másik országban van jelen, amelyek együttesen a teljes forgalom 20%-át adják. Az Extreme Digital jelenleg mintegy 320 főt foglalkoztat.

A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb, és a magyar piac kiemelkedő szereplője, amely logisztikai hálózatának és innovatív információs rendszerének köszönhetően jelentős növekedési potenciállal rendelkezik.

Várkonyi Balázs szerint a Naspers anyavállalat hátterével az új cég a régió meghatározó kereskedelmi vállalata lehet, Budapest pedig a régi e-kereskedelmi központjává válhat.

mm
Juhász György

A Growww Digital tartalommarketing menedzsere. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként, majd a Tartalomgyár alapító-társtulajdonosa volt.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!