A németek híresek precizitásukról és hatékonyságukról, de vajon ez viszi előre gazdaságukat? Hol vannak lehetőségek az új vállalatok számára a világ negyedik legnagyobb gazdaságában? Külföldi célpiacokat bemutató sorozatunk második állomásán Németországba kalauzoljuk olvasóinkat.

A 2017-es évet 2,51%-os GDP növekedéssel, 1,72%-os inflációval és 5,7%-os munkanélküliségi rátával záró Németország vonzó célpont az e-kereskedők számára. A lakóira jellemző kivételes mérnöki adottságokon és a pontosságon kívül mit érdemes tudni Európa legnagyobb fogyasztói piacáról? Mint mindig, az üzleti kultúra és a gazdasági környezet megértése elengedhetetlen a sikerhez.

Hogyan üzleteljünk Németországban?

Szakszerű tervezés

Hogyan üzleteljünk Németországban?A német kultúra díjazza az előre gondolkodást, valamint azt, ha valaki tudja, hogy pontosan mi és mikor történik, főként az üzleti kérdésekben. A németek rendkívül alaposak: a projekteket minden szempontból részletesen megvizsgálják, és számukra a struktúra határozza meg a munkát. Úgy vélik, hogy ha mindennek és mindenkinek megvan a pontos helye, azzal elősegítik a struktúra és a rend fenntartását. Az üzleti kultúrában ez elsősorban az előírt szabályok betartásában figyelhető meg, sokszor a rugalmasság és spontaneitás kárára.

A kereskedelmi ügyekben bekövetkezett hirtelen változásokat – még ha ezek jobb eredményeket hoznak is – nem szívesen fogadják. Az üzletet rendkívül komolyan veszik: a humort általában nem értékelik egy tipikus német vállalatnál, és a dicséret sem általános dolog.

Hogyan üzleteljünk Németországban?

Az idő mindenek felett

A németek akkor érzik magukat a legkomfortosabban, ha világukat és feladataikat irányítható egységekre oszthatják fel. Tehát az időt is gondosan kezelik. A határidőket, ütemterveket és napirendeket tisztelni kell. A vonatok percre pontosan érkeznek és indulnak, a projekteket alaposan beütemezik és részletesen kidolgozzák szervezeti diagramokat. Ne érkezzünk késve az időpontunkra vagy találkozónkra, mivel már egy pár perces késés is rendkívül sértő lehet. Akkor is, ha csak egy kicsit késünk, telefonáljunk, és tisztázzuk a késés okát.

Oszd meg és uralkodj

Hogyan üzleteljünk Németországban?A munkát és a magánéletet szigorúan különválasztják, és mélyen egyetértenek azzal a kifejezéssel, hogy „mindennek megvan a maga helye és ideje”.

Az üzleti etikett rendkívül fontos. Németország erősen individualista és megkövetelik a másikkal szemben tanúsított tiszteletet. Az etikátlan viselkedés nagymértékben csökkenti az összes jövőbeli tárgyalások lehetőségét.

A tisztségek, rangok és címek kiemelt fontosságúak a német kultúrában. Igyekeznünk kell tehát mindig mindenkit a pontos tisztségei és címei felsorolásával megszólítani, függetlenül attól, hogy ez egy külföldi szemlélő számára sokszor hosszadalmasnak tűnhet. Ez a szabály a levelezésben is érvényes. A keresztnevet csak a családtagok és barátok használhatják. Az üzleti kommunikációban fontos, hogy német kollégánkra a megfelelő megszólítással (Herr az urak és Frau a hölgyek esetében), illetve a vezetéknévvel utaljunk, egészen addig, míg személyes kapcsolatot nem építettünk ki. Ne használjuk a keresztnevet, amíg nem vagyunk baráti kapcsolatban. Ha valakit további címekkel mutatnak be, például Dr., akkor ezt is használjuk.

A társadalmi és kulturális háttér ismerete mellett a gazdasági környezet is rendkívül fontos. Az alábbi letölthető anyagban összefoglaltuk, hogy mit érdemes tudni a világ negyedik legnagyobb gazdaságáról, ha sikeresen szeretnénk megvetni a lábunkat a német piacon.

Letölthető információs füzet Németországhoz: Hogyan kereskedjünk a költők és filozófusok országában?

(Támogatott tartalom.)

A DHL külföldi célpiacokat bemutató sorozatának további részei:

Hamarosan következik:

  • Amerikai Egyesült Államok

Ne maradjatok le a külföldi piacokkal kapcsolatos további cikkeinkről,
kövessétek a Kosárérték Facebook oldalát, valamint iratkozzatok fel a hírlevelünkre!

Hirdetés
DHL