Az Extreme Digital idén november 17-én rendezi meg a Black Friday-t. Az akció keretében megrendelt termékeket két héten belül szállítja házhoz, de az országszerte 17 üzletben elérhető bolti átvétellel 1-5 napra csökkenthető a várakozás ideje.
Az idei fekete pénteki akción több mint 1000 féle termék lesz elérhető akár 50%-os kedvezménnyel: a legnagyobb slágercikknek számító televíziók, okostelefonok, notebookok mellett mosó- és szárítógépek, hűtőszekrények, barkács- és kerti berendezések, bútorok és otthoni kiegészítők is több ezer darabos nagyságrendben érhetők majd el akciós áron. Összességében közel 100 ezer termékkel készülnek a Black Friday-re. A kereskedőnél ezen a napon is lehet hitelre vásárolni.
Ami a kiszállítást illeti, az Extreme Digital tájékoztatása szerint a hazai futárcégek idén korlátozták a kereskedők által naponta küldhető csomagok számát, ezért előzetes megállapodások születtek a továbbítandó maximális csomagmennyiségekről. Ez a megoldás megnöveli a kereskedők felelősségét, de kiszámíthatóbbá teszi a kiszállítást az idei évben.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító ügyvezető igazgatója szerint az akciós árú háztartási nagygépekből akkora készlettel készültek, hogy azok tárolására idén egy több ezer négyzetméteres ideiglenes raktárt béreltek. Erre azért volt szükség, mert amíg négy éve, az első Black Friday-en elsősorban okostelefonok, tévék, táblagépek, illetve kisebb háztartási, kerti és barkácseszközök voltak kelendőek, addig az utóbbi években háztartási nagygépeket is nagy számban vásárolnak a magyar internetezők fekete pénteken.
Az idei eladási statisztikák alapján televízióból a nagyképernyős típusokat részesítik előnyben a vásárlók: az értékesített készülékek 33 százaléka 40-43 colos képátlójú, a 49-50 colos óriástévék aránya pedig 18 százalékra emelkedett. Ezzel szemben az iPhone-okból a kisebb méretű típusok számítanak a favoritnak: az eladások felét a négycolos iPhone SE teszi ki. Az androidos mobilok közül – amelyek az okostelefonok értékesítésének 95 százalékát generálják –, az 5-5,2 colos típusok számítanak kedvencnek. A notebookokból még mindig a 15,6 colos típusok a legnépszerűbbek, ezek teszik ki az eladások 70 százalékát. A noteszgépekkel kapcsolatos érdekes trend, hogy már 20 százalékra nőtt a 250 ezer forintnál drágább típusok aránya.
A háztartási nagygépek körében az utóbbi másfél évben a különálló szárítógépek eladásai ugrottak meg a legjobban, ezek teszik ki a mosó-szárítógépek értékesítéseinek 18 százalékát, míg a mosásra és szárításra egyaránt alkalmas kombinált gépek aránya csupán 5 százalék, a hagyományos mosógépek pedig még mindig az eladások 77 százalékát adják.
A webáruház életében hagyományosan a Black Friday a legnagyobb forgalmú nap: ilyenkor keletkezik az egész éves bevétel 6-8 százaléka, de a cég becslése szerint az idén ez az arány akár a 10 százalékot is elérheti. Míg 2017-ben a GKI Digital kutatása szerint a magyar e-kereskedelmi piac 20 százalékkal tudott bővülni, addig az Extreme Digital 30 százalékkal növelte eladásait.