A globális e-kereskedelmi tevékenység az egyre komolyabb logisztikai fejlesztéseknek és automatizációnak köszönhetően továbbra is folyamatosan növekszik. Az egyre nagyobb forgalommal együtt pedig évről-évre exponenciálisan emelkedik a világszerte kiküldött és vásárlókhoz kézbesített csomagok száma is. 2018-ban globálisan 87 milliárd csomag került kiszállításra a vásárlókhoz, ebből 9,3 milliárdot szállítottak ki Európában.

2017-ben világszerte 74 milliárd csomag talált gazdára, amely 17 százalékos éves növekedést jelent. A világ három legnagyobb csomagküldő piaca pedig továbbra is Kína, az Egyesült Államok és Japán volt. A növekedés üteme pedig folytatódni látszik, annak ellenére, hogy a jelenlegi szám is óriási, hiszen másodpercenként 2760 csomagot küldenek szét világszerte. Az előrejelzések szerint az elektronikus kereskedelemnek köszönhetően 2025-re világszerte 200 milliárd szállítmány kerülhet a fogyasztókhoz.

A legnagyobb, 26 százalékos növekedést idén is Kína produkálta, de az állami támogatások visszavágásának hatására ez mégis elmarad a 2012 és 2016 között tapasztalt 50 százalék feletti emelkedéstől.

Bár a csomagok számát tekintve az Egyesült Államok jóval elmarad Kína mögött, a bevétel itt mégis sokkal jelentősebb. A 91 milliárd dolláros kínai bevétel lényegesen kevesebb az amerikai 119 milliárd dollárnál, amelyet negyedannyi kiszállított csomaggal értek el.

Európában vezet Németország és az Egyesült Királyság

Ami Európát illeti, 2018-ban a legnagyobb csomagküldési forgalmat továbbra is az Egyesült Királyságban és Németországban regisztrálták. Mindkét országban 3,5 milliárd kiszállított tétellel toronymagasan vezetik a kontinens képzeletbeli kiszállítási toplistáját.

Az egy főre eső legmagasabb csomagszám szempontjából Európában továbbra is az Egyesült Királyság vezet, ahol 12,4 százalékos növekedés mellett ez a szám évente 53-ra emelkedett. Csomagszállítás szempontjából is ez a legkiszámíthatóbb piac, hiszen az öt nagy domináns cég, a Royal Mail, a Hermes, az Amazon Logistics, a DHL és UPS lefedi a piac 75 százalékát.

A német piacon -hasonlóan a brit konszolidált helyzethez- szintén 3.5 milliárdos volumen mellett hat nagy szolgáltató uralja a lakossági kiszállítások 98 százalékát. A legnagyobb bevételt produkáló B2B csomagszállítást is a DHL, Hermes, UPS, DPD, GLS és FedEx intézi. Az európai piaci szereplők közti csomagforgalom 65 %-a Németországban zajlik. Ennek az az oka, hogy a távol-keleti konténeres rakományok nagy része Németország kikötőibe érkezik.

A volt állami szereplők, akik alkalmazkodtak a modern idők kihívásaihoz

Az egykor állami irányítás alatt lévő postai szolgáltatóknak 3 nagy piacon sikerült megmaradniuk, és stabilizálni helyzetüket. Franciaországban 1,3 milliárd csomagot kézbesítenek ki évente, melynek 45 százalékát a La Poste szállította házhoz. Ez mintegy 5.6 százalékos emelkedést jelent a 2017-es adatokhoz képest.

Tavaly Norvégiában 61 millió küldemény érkezett meg a címzetthez, ami a Posten Norge komoly infrastrukturális fejlesztéseinek köszönhető. Ennek keretében az állami postai szolgáltató elektromos furgonokat szerzett be. A cég ezzel drasztikusan javította a kiszállítások legkritikusabbnak tartott utolsó mérföldes hatékonyságát, így sikerült a piac szinte teljes egészét lefednie a skandináv országban.

Hasonló a helyzet Svédországban is, ahol az ezredforduló óta jelentősen átalakított formában tovább működő PostNord szállítja ki a küldemények 85 százalékát. Az országban kézbesített csomagok száma 2018-ban elérte a 127 milliós számot, ami közel 13 százalékos növekedést mutat a 2017-es adatokhoz képest.

Hazai helyzet

Magyarországon továbbra is éles verseny jellemzi a csomagküldő szolgáltatások piacát. A hazai online kiskereskedelem forgalma tavaly meghaladta a 425 milliárd forintot, ami mintegy 17 százalékos növekedés jelent a 2017-es adatokhoz képest. Jelentősen nőtt az online vásárlók száma is: 2019 elején már 3,2 millióan voltak, ami szintén 6,5 százalékos növekedés 2018-hoz viszonyítva.

Ezzel együtt pedig a CEP piacon is egyre komolyabb a verseny a csomagküldő szolgálatok között. Tovább folytatódik a trend, hogy a kisebb-nagyobb szolgáltatók a kiszállítás során legnagyobb költséggel járó utolsó mérföldet kiiktassák, és rohamosan bővül a csomagátvételi pontok piaca is.

A nemzetközi megrendelésekre szakosodott multinacionális cégek, mint a TNT, UPS, DHL, és FedEx mellett jelen vannak a magyar tulajdonban lévő, kül- és belföldre is szállító hazai csomagszállítók is. Ilyenek a GLS, DPD, és Trans-o-flex. Ezeken kívül jelen vannak a kifejezetten csak hazai piacra, egyes szegmensekre koncentráló kisebb szolgáltatók is, mint a Sprinter, XPS vagy éppen a már említett csomagautomatákat működtető Foxpost.

Határokon átnyúló csomagküldés egyedi igényekre szabva!
Egyszerű csomag nyomon követési és módosítási lehetőségek, garantált másnapi kézbesítési kísérlet és fenntartható szállítási megoldások felmerülő extra költségek nélkül. Kérd Te is a DPD Hungary ajánlatát!